تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

نقش کیومرث هاشمی در برکناری دادکان و تعلیق فوتبال ایران (ویدیو)

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال حدود یک دهه قبل در تلاش برای روی کار آمدن محمد علی‌آبادی به جای محمد دادکان بود.

کد خبر: ۸۲۸۴۹
۱۲:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
نقش کیومرث هاشمی در برکناری دادکان و تعلیق فوتبال ایران (ویدیو)
 
دیدارنیوز - سه روز دیگر انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد و رئیس بعدی این فدراسیون که قرار است حداقل تا 4 سال آینده این سمت را بر عهده داشته باشد از میان 4 نامزد کنونی انتخاب و معرفی خواهد شد.

با توجه به اهمیت فوتبال و نقش پررنگ ریاست فدراسیون در شکل‌گیری و جهت دهی به مسیر حرکتی این رشته پرطرفدار ورزشی، مجمع انتخاباتی نقش مهمی در آینده فوتبال کشور ایفا خواهد کرد و باید دید اعضا از میان شهاب الدین عزیزی خادم، کیومرث هاشمی، مصطفی آجورلو و علی کریمی به کدام یک رأی خواهند داد و او را تبدیل به سکاندار فوتبال ایران خواهند کرد.

در حالیکه با توجه به تاکید فیفا مبنی بر عدم دخالت دولت و وزارت ورزش در انتخابات و اصلاحاتی که در اساسنامه برای حذف یا کمرنگ شدن این نقش در نتیجه انتخابات صورت گرفت انتظار اتفاقات متفاوتی نسبت به دوره‌های قبل در این مجمع انتخاباتی می‌رود ولی هنوز هم زمزمه‌هایی مبنی بر توصیه به برخی اعضا برای رای دادن به یک نامزد شنیده می‌شود و در این میان برخی از مسئولان از قبیل عبدالکاظم طالقانی، رئیس هیات فوتبال استان خوزستان علناً با نام بردن از کیومرث هاشمی به عنوان گزینه مد نظر دولت و وزارت ورزش، تلاش برای انتخاب او را امری طبیعی از سوی مسئولان این وزارتخانه دانست.

سوای اینکه این حرف و حدیث‌ها چقدر صحت دارد، یادآوری اتفاقات بیش از یک دهه قبل می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد. فدراسیون فوتبال ایران پس از جام جهانی 2010 و حذف در مرحله گروهی وارد وضعیت پیچیده‌ای شد. محمد علی آبادی، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی که از مدت‌ها قبل با محمد دادکان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران مشکلات زیادی داشت به بهانه نتایج ضعیف تیم ملی اقدام به برکناری او از ریاست فدراسیون فوتبال کرد و این اقدام در حالی صورت گرفت که بر اساس قوانین فیفا چنین اجازه‌ای نداشت و عزل و نصب ریاست فدراسیون از سوی مقامات دولتی طبق قانون فوتبال ایران را دچار تعلیق کرد.

بعد از این ماجرا بود که فیفا کمیته انتقالی برای رسیدگی به فوتبال ایران، تغییر اساسنامه، برگزاری مجمع و انتخابات ریاست فدراسیون جدید را تشکیل داد و در این برهه بازهم شاهد اتفاقاتی بودیم که برخلاف قوانین فیفا بود. محمد علی آبادی وارد کارزار انتخاباتی شد و سعی داشت خودش ریاست فدراسیون فوتبال را در اختیار بگیرد و این اتفاق با حمایت قاطع کیومرث هاشمی که از سوی علی آبادی و پس از برکناری دادکان به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شده بود صورت گرفت.

در ویدیویی که می‌بینید اتفاقات آن دوره بازگو می‌شود و مسائلی که محسن صفایی فراهانی، مسئول وقت کمیته انتقالی در برنامه نود مطرح کرده است می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد و حالا کیومرث هاشمی در آستانه ریاست دوباره فدراسیون فوتبال است و شنیده می‌شود شانس بالایی هم برای تصدی این سمت بر عهده دارد.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی