تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

حال پله خوب نیست؛ مروارید سیاه روی ویلچر

پله، اسطوره فوتبال برزیل در سن ۸۰ سالگی شرایط چندان خوبی ندارد.

کد خبر: ۸۲۷۷۶
۱۰:۰۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

پله نمی‌تواند راه برود.اوضاع تلخ و ناراحت کننده سلطان فوتبال جهان! (عکس)

 

دیدارنیوز ـ نتفلیکس اخیرا مستندی در مورد زندگی پله، فوق ستاره سابق فوتبال برزیل ساخته و روز‌های درخشان دوران حرفه‌ای او را مرور کرده است. این فیلم که به کارگردانی مشترک دیوید تیهورن و بن نیکلاس ساخته شده است، شامل مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با پله و نزدیکان او است. این فیلم به جزئیاتی می‌پردازد که در گذشته توسط پله ۸۰ ساله جلوی دوربین درباره آن‌ها صحبت نشده، اما شاید شرایط جسمی او خود گویای همه چیز باشد.

پله بدون ویلچر قادر به حرکت کردن نیست و برای حضور جلوی دوربین نیز از واکر استفاده می‌کند که این بیانگر اوضاع نامطلوب این ستاره بزرگ است. پله در گذشته تحت عمل جراحی مفصل ران قرار گرفته بود، اما همانطور که پسرش ادینیو اعتراف کرد، روند بهبودی او طبق برنامه پیش نرفته است.
 
پله نمی‌تواند راه برود.اوضاع تلخ و ناراحت کننده سلطان فوتبال جهان! (عکس)
 


ادینیو سال گذشته گفت: "روحیه پدرم بسیار شکننده شده است. مفصل ران او عوض شد و روند ریکاوری خوب پیش نرفت؛ بنابراین او هنگام راه رفتن مشکل دارد و این باعث ایجاد نوعی افسردگی شده است. تصور کنید، او سلطان است، همیشه شخصیتی ثابت شده و مهم بود و حالا امروز نمی‌تواند حتی به درستی راه برود. "

یکی از مهم‌ترین تصاویر این مستند گریه پله در هنگام صحبت در مورد قهرمانی در جام جهانی ۱۹۷۰ است. در آن زمان کشور تحت یک دیکتاتوری نظامی بود و این موفقیت کمک کرد تا روحیه مردم یک کشور بالا برود.

پله در این رابطه گفت: "جام جهانی ۱۹۷۰ بهترین روز‌های زندگی من بو، اما این موفقیت برای این کشور مهمتر بود. زیرا اگر برزیل در سال ۷۰ شکست می‌خورد، همه چیز می‌توانست بدتر شود. وقتی قهرمان شدیم، کل کشور توانست نفس بکشد. ۱۹۷۰ قطعا بیشتر از فوتبال برای کشور و مردم برزیل مهم بود. "
 
منبع: ورزش 3
برچسب ها: فوتبال برتر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی