تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بیانیه تروئیکای اروپا درخصوص لغو اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران

سه کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای به لغو اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران واکنش نشان دادند.

کد خبر: ۸۲۷۶۲
۲۳:۱۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
دیدارنیوز - در بیانیه مشترک منتشر شده انگلیس، آلمان و فرانسه آمده است: ما وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه عمیقا از اینکه ایران اعلام کرده از امروز اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات شفاف‌ ذیل برنامه جامع اقدام مشترک را متوقف خواهد کرد، متاسف هستیم. اقدامات ایران نقص بیشتر تعهداتش ذیل برجام بوده و به میزان حائز اهمیتی نظارت‌های پادمانی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کاهش می‌دهد.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: تروئیکای اروپا در زمینه ماهیت خطرناک این تصمیم متحد و هم نظر هستند. این کار به میزان حائز اهمیتی دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سایت‌ها و اطلاعات مرتبط به مسائل پادمانی را محدود می‌کند. این کار همچنین توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی‌آزمایی برنامه و فعالیت‌های مرتبط هسته‌ای ایران را محدود می‌سازد.

سه کشور اروپایی همچنین در بیانیه نوشته‌اند: ما از مدیرکل و دبیرخانه آژانس اتمی برای تلاش‌شان درخصوص انجام فعالیت‌های راستی‌آزمایی ضروری و نظارت بر تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برجام به طور کامل حمایت و از آن‌ها تقدیر می‌کنیم. ما نتیجه تفاهم موقت دوجانبه میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تا سه ماه امکان دسترسی به اطلاعات مشخصی را حفظ می‌کند، مدنظر داریم.

در بند پایانی بیانیه آمده است: ما از ایران می‌خواهیم که تمام اقداماتی که باعث کاهش شفافیت می‌شود را متوقف کند و از آن‌ها بازگردد و از همکاری کامل و به موقع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطمینان حاصل کند. هدف ما حفظ برجام و حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای رسیدن به راه حلی مذاکره‌محور است که امکان بازگشت ایران و آمریکا به پایبندی کامل به تعهدات برجامی‌شان را ممکن می‌سازد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی