تیتر امروز

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

"اشی" خرس قهوه‌ای آخرین قربانی شکارچیان غیرمجاز

"وتانایز" مرگ آرام با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی، آخرین مرحله درمانی بود که تیم پزشکان کلینیک حیات وحش پارک پردیسان برای "اشی" تجویز کردند و سرنوشتش پس از سه ماه درد کشیدن مرگ بود و بس ...

کد خبر: ۸۲۶۸۵
۰۶:۰۴ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
شکارچی غیرمجاز تیر زد،
 
دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: آذر سال ۱۳۹۹ شکارچیان غیرمجاز بی‌رحمانه روی "اشی" ـ خرس قهوه‌ای نر ـ  اسلحه کشیدند و چند تیر به او زدند و همین رفتار کافی بود که او مدت سه ماه زمین گیر شود و هیچ کدام از راه‌های درمانی که تیم پزشکی برایش در نظر گرفته بودند جواب ندهد و در آخر هم سرنوشتی به غیر از مرگ برایش رقم نخورد؛ البته مرگ اجباری...

اشی، با علامت فلجی در اندام خلفی و لاغری مفرط به گروه نجات حیات وحش سپرده و پس از آن در آذر سال جاری به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد و تیم سه ماه به صورت ۲۴ ساعته هر کاری از دستش بر می‌آمد برای اشی کرد، اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

سرنوشتی که اشی به اجبار به آن دچار شد، سرنوشت اجباری است که برای خیلی از حیوانات دیگری که در تیررس شکارچیان غیر مجاز قرار می‌گیرند، رقم می‌خورد و تنها حرفی که می‌توان در این باره زد این است که انسان‌ها بی رحم شدند و این ماجرا همچنان ادامه دارد.

همین چند ماه پیش هم شکارچیان غیر مجاز در منطقه جنگلی جاده ذغال سنگ گلیران واقع در منطقه بندپی بابل یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ ماده را با اصابت گلوله کشتند و قرار بود که مجرمان شناسایی و اطلاع رسانی شود، اما تا امروز هیچ خبری از دستگیری یا مجازات این شکارچیان منتشر نشده است.

این بی رحمی فقط یقه خرس‌ها و بعضا پلنگ‌ها را نمی‌گیرد قوچ‌ها و میش‌ها همیشه در معرض خطر جدی‌تری هستند. آماری که از کشتار این حیوانات منتشر می‌شود درد آور و ناراحت کننده است.

انگشت اتهام کشتن بی رحمانه حیوانات که بیشتر هم به حیوانات در حال انقراض مربوط می‌شود فقط به سوی شکارچیان غیر مجاز هم نیست همین چند سال پیش اتفاق عجیبی در کرمان افتاد؛ افراد سود جو با شکار نیمی از آهوان در معرض انقراض دشت قنات سیر در شهرستان بردسیر یکی از تراژدی‌های روز‌های اخیر محیط زیست استان کرمان را رقم زدند این درحالیست که چند روز قبل‌تر از این اتفاق هم روستائیان شهرستان قلعه گنج نیز یک پلنگ و یک خرس یقه‌دار را کشتند.

نکته‌ای که واضح  است، رشد بی رویه شکارچیان غیر مجاز از یک سو و نبود یک قانون درست و منطقی و البته کارساز از سوی دیگر است که دست این افراد را برای ادامه کار‌های خلاف و غیر انسانی باز گذاشته تا آن‌ها بتوانند بدون نگرانی از وجود خلأ‌های قانونی آزادانه هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

البته سالهاست که مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست درباره اعمال قانون‌های سختگیرانه صحبت می‌کنند و گاهی هم که البته شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد موفق شدند برخی از شکارچیان غیرمجاز را به دست قانون بسپارند، اما در مقایسه با افزایش روز افزون این قشر کسانی که اعمال قانون می‌شوند به چشم نمی‌آیند.

به نظر می‌رسد سازمان حفاظت محیط زیست باید به فکر یک راهکار جدی و اجرایی‌تر باشد تا شکارچیان غیرمجاز بیشتر از این مجالی برای صدمه و آسیب رساندن به حیوانات نداشته باشند.
 
 
 
شکارچی غیرمجاز تیر زد،
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی