تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بازبینی تاریخچه آثار موزه بریتانیا

موزه بریتانیا یک متصدی برای تحقیق درباره تاریخچه آثار این موزه که آثار بحث‌برانگیزی با تاریخچه مرتبط با برده‌داری و دوران استعماری را شامل می‌شوند، تعیین کرده است.

کد خبر: ۸۲۵۲۲
۱۸:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

بازبینی تاریخچه آثار موزه بریتانیا

 

دیدارنیوز ـ به نقل از نشنال، «ایزابل مک‌دونالد» به عنوان مسوول تحقیق درباره تاریخچه مجموعه عظیم موزه بریتانیا که حدود هشت میلیون اثر را شامل می‌شود انتخاب شده است.

به گفته سخنگوی موزه بریتانیا وظیفه این متصدی جدید نظارت کلی بر تاریخچه آثار تاریخی و هنری موزه و چگونگی حضور آن‌ها در مجموعه موزه است.

دهه‌های متوالی است که جدال‌هایی بر سر مالکیت برخی از آثار مهم این موزه شکل گرفته و بسیاری از کشور‌ها سال‌هاست که خواستار بازگردانده شدن آثار دوران استعمار هستند.

برای مثال یونان و نیجریه به ترتیب خواستار بازگردانده شدن مرمر‌های پارتنون و برنز‌های بنین شده‌اند.

گفته می‌شود مرمر‌ها توسط ماموران یک اشراف‌زاده بریتانیایی در اوایل قرن نوزدهم میلادی از محل اصلی خارج شده‌اند با این‌حال مالک این مرمر‌ها مدعی شده بود که این آثار را با یک مدرک رسمی در اختیار داشته است.

برنز‌های بنین نیز توسط سربازان بریتانیا در جریان اردوکشی به جایی که زمانی از آن به عنوان پادشاهی بنین نام برده می‌شد خارج شده‌اند.

بخش زیادی از مجموعه آثار موزه بریتانیا از مجموعه‌داران خریداری شده یا به عنوان هدیه پذیرفته شده است که از جمله آن‌ها به ۷۱هزار اثری که از طرف فردی مرتبط با تجارت برده به این موزه اهدا شده می‌توان اشاره کرد. البته سردیس این فرد در پی جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» از موزه بریتانیا حذف شد.

موزه بریتانیا اعلام کرده است بخشی از نتایج تحقیقات جدید را در آینده منتشر خواهد کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی