تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

واکنش ظریف به عقب‌نشینی آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به عقب نشینی آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه، خواستار لغو تمام تحریم های بازگردانده شده و اعمال شده در دولت ترامپ علیه ایران شد.

کد خبر: ۸۲۴۲۵
۱۱:۲۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
دیدارنیوز - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییترش نوشت: آمریکا تایید کرد که ادعاهای پمپئو درباره قطعنامه 2231 هیچ مبنای قانونی ندارد. ما با این موافقیم. 

ظریف ادامه داد: درباره پایبندی به قطعنامه 2231، آمریکا باید به طور بی قید و شرط و موثر تمامی تحریم های اعمال شده، بازگردانده شده یا تغییر نام داده شده توسط ترامپ را لغو کند. سپس ما فورا تمامی اقدامات چاره جویانه را به حالت قبل باز می گردانیم. 

اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در پی این مطرح می شود که ریچارد میلز، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۳۰ بهمن در نامه‌ای به شورای امنیت اطلاع داد که دولت جدید ایالات متحده اعلان دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق مبنی بر بازگشت کلیه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را لغو  کرده است.

دولت دونالد ترامپ در ماه مه ۲۰۱۸ در اقدامی خلاف عرف بین الملل، از برجام خارج شد و مایک پمپئو وزیر خارجه او نیز در ماه اوت اعلام کرد که روند ۳۰ روزه در شورای امنیت به منظور بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران یا «مکانیزم ماشه» را کلید زده است.

سیزده کشور از پانزده عضو شورای امنیت این اعلان را باطل دانستند، و تاکید کردند آمریکا حق استفاده از مکانیزمی که خود ۲۰۱۵ از آن خارج شده است را ندارد.

دولت جدید آمریکا اخیرا تلاش‌هایی را برای بازگشت مجدد به برجام آغاز کرده است. مسولان کشورمان تاکید دارند هرگونه بازگشت آمریکا به برجام زمانی ارزش دارد که همه تحریم‌های ظالمانه که در دولت ترامپ علیه ایران وضع شده است، لغو شود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی