تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
گزارش تنها مسابقه درگ کشوری سال ۹۹

با واکسن هیجان به جنگ کرونا!

کد خبر: ۸۲۳۹۴
۱۵:۰۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

با واکسن هیجان به جنگ کرونا!

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: امسال با گسترش ویروس کرونا در ایران و جهان، بسیاری از مسابقات ورزشی برگزار نشدند و بیشتر رویداد‌های ورزشی که شانس برگزاری پیدا کردند نیز بدون حضور تماشاگران انجام گرفت. در رشته اتومبیلرانی در دنیا، تغییرات زیادی در مسابقات مهم مثل فرمول یک صورت گرفت و چهره‌ای متفاوت از این مسابقات به نمایش درآمد. در ایران نیز مسابقات اتومبیلرانی به دلیل کرونا و البته تغییرات در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، در سه فصل گذشته برقرار نبود و نهایتا یک مسابقه ریس انجام شده و البته مسابقه دِرگ یا شتاب که در حال برگزاری است. مسابقاتی که تماشاگران امکان حضور در آن‌ها را به خاطر رعیت پروتکل‌های بهداشتی از دست دادند، مثل بقیه رشته‌های ورزشی دیگر.

پس از تغییراتی که با حضور سرپرست جدید فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی در پاییز گذشته روی داد، برخی از کمیته‌های این فدراسیون دستخوش تحولاتی شدند و در کمیته مسابقات درگ نیز سامان خنجری، قهرمان نام‌آشنا و رکورددار ایران، سرپرستی ریاست این کمیته را برعهده گرفت. بر این مبنا، مسابقه اخیر شتاب (دِرگ) با عنوان کاپ دسته‌جات آزاد کشوری (NDRC) و در دو بخش ۲۰۰ و ۴۰۰ متر در دستور کار قرار گرفت و بخش اول این مسابقه یعنی رقابت‌های ۲۰۰ متر با تقاضای بیش از ۷۰ نفر و نهایتا ۴۴ شرکت‌کننده که به موقع ثبت‌نام کردند، برگزار شد.

این مسابقه در بخشی از پیست اتودرام آیلند واقع در همسایگی شهرک پرند برگزار شد و پس از مدت‌ها، شرکت‌کنندگان با فرمی جدید در ثبت‌نام و پرداخت ورودیه مسابقه به حساب فدراسیون، با شفافیت مالی بیشتری قدم به عرصه رقابت گذاشتند. در عین حال برای نخستین بار است که این مسابقه در ایران در دو بخش ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر و تحت قوانین فدراسیون جهانی (FIA)، نهاد NHRA و آیین‌نامه فدراسیون انجام می‌گیرد. در بخش ۲۰۰ متر مسابقات در ۴ کلاس رسمی به اضافه کلاس اختصاصی بانوان برگزار شد و شرکت‌کنندگان طی ۲ روز رقابت، برندگان خود را شناختند.  

با واکسن هیجان به جنگ کرونا!

به نظر می‌آید این آخرین مسابقه در کلاس غیررسمی بانوان در مسابقات درگ باشد، چون این کلاس قهرمانی کشور ندارد و عنوان غیررسمی نیز جایی ثبت نمی‌شود. به احتمال فراوان در مسابقات سال آینده بانوان در مسابقات رسمی و کلاس‌بندی‌های رسمی حضور خواهند یافت و با آقایان رقابت واقعی خواهند داشت و این موضوع می‌تواند به ارتقای مهارت آن‌ها منجر شود. مسابقه اخیر نیز برای اولین بار به صورت درست و رسمی و به صورت حذفی بین بانوان برگزار شد که برای آن‌ها تازگی داشت و با وجود برخی مخالفت‌ها با رضایت شرکت‌کنندگان همراه شد.

قرار بود مسابقه ۴۰۰ متر امروز و فردا در پیست آیلند برگزار شود که به دلیل بارندگی و با تشخیص مدیر مسابقه، این رقابت هیجان‌انگیزتر در روز‌های جمعه و شنبه یعنی یکم و دوم اسفند برگزار می‌شود. در پایان مسابقات ۲۰۰ متر، برندگان کلاس‌های مختلف به این شرح است:

*كلاس اختصاصي بانوان: نازنين زارع

*كلاس ٢٠٦ جی تی: محمد نوذري

*كلاس ٨ سيلندر: علي اكبر كمالي

*كلاس ٤و٦ اتمسفر دیفرانسيل عقب: شهريار كريمي

*كلاس ٤ و ٦ اتمسفر دیفرانسيل جلو: محمد نوذري

با واکسن هیجان به جنگ کرونا!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی