تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مجسمه ناکارامدی مدیران شهری وسط تهران!

زخمی چرکین و کهنه سال‌ها است که روی صورت شهر مانده و مانند نمادی از ناکارامدی مدیران شهری در این سال‌ها پیش روی صد‌ها هزار مسافری است که روزانه از بزرگراه امام علی می‌گذرند.

کد خبر: ۸۲۳۰۶
۱۲:۵۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

مجسمه ناکارامدی مدیران شهری وسط تهران!

 

دیدارنیوز ـ پل تقاطع بزرگراه امام علی و خیابان خاوران در تهران از عجایب مدیریت شهری در سال‌های اخیر است که با وجود پیشرفت بالای ۷۰ درصد به حال خود رها شده و هیچکس پاسخگوی آن نیست.

بنا بر این گزارش در مدیریت قبلی شهرداری تهران که پروژه بزرگراه امام علی با سرعت وجدیت پیگیری می‌شد، در حین اجرای پروژه، ایجاد پل‌هایی نیز برای آن تعریف شد که برخی همزمان و برخی با تاخیر پس از افتتاح مسیر اصلی مورد بهره برداری قرارگرفت. اما یکی از این پل‌ها علیرغم پیشرفت بالای ۷۰ درصد، از آن زمان تاکنون که قریب به ۸ سال گذرد همچنان نیمه تمام مانده و جدا از چهره زشتی که به منطقه بخشیده و بعضا پاتوق معتدان شده، صاحبان املاک معارض این پروژه را نیز که از طریق نامه برای مراجعه به شهرداری فراخوانده شده بودند بلاتکلیف گذاشته است.

در دوره شهرداری گذشته مسوولان شهری و مشخصا مدیران این پروژه شهری بار‌ها به موضوع این پل ورود کرده و قول اتمام آن را پس از اولویت پروژه‌های بزرگتر و مهم تری که به اجرا در آمد داده بودند، اما با اتمام دوره مدیریت شهری قبلی و پس از روی کار آمدن مدیران جدید شهری این پروژه هنوز به سرانجام نرسیده و با وجود پیشرفت ۹۰ درصدی که به گفته مدیران قبلی شهرداری تهران در این پروژه رخ داده بود به حال خود رها شده است.
 
 

با روی کار آمدن تیم جدید در شهرداری تهران نیز این پل از اولویت‌های شهرداری خارج شد، اما نکته بسیار عجیب‌تر آن است که به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران کدپروژه این پل نیز حذف شده!

صفا صبوری دیلمی زمستان سال گذشته در رابطه با عدم تکمیل پل نیمه کاره بزرگراه امام علی به خاوران، اظهارکرد: «در بحث تکمیل این پروژه تعداد بسیاری املاک شخصی باید خریداری شود تا این پل به طور کامل تکمیل شود. اما در حال حاضر باتوجه به اولویت‌های شهرداری در بحث رفع معارضان، شهرداری منطقه اگر این پروژه را به عنوان اولویت بداند، باید بودجه آن را از شورای شهر درخواست کند.»

به گفته وی از سال ۹۲ تا به امروز که این پروژه انجام نشده، این موضوع به ذهن می‌رسد که شاید مطالعه پروژه از ابتدای طرح غلط بوده است و شهردار منطقه باید روی این پروژه توجه بیشتری کند!

دیلمی در پاسخ به این پرسش که، حال که قسمت بیشتر این پروژه به اتمام رسیده است، بهترین تصمیمی که در رابطه با این پل‌های نیمه‌کاره می‌توان گرفت، چیست، گفت: «ادامه این طرح بستگی به مطالعات ترافیکی و اجتماعی دارد، اگر مطالعات اجتماعی می‌گوید که این پل باید به اتمام برسد، شهرداری موظف است که آن را به اتمام برساند، اما اگر این چنین نیست، سازه نیمه کاره را نیز تخریب کرده و از مردم بابت این کد پروژه ناموفق عذرخواهی کنیم!»

وی تاکید کرده است در حال حاضر نیز دستوری در رابطه با این پل به دست ما نرسیده و ما در حال حاضر کد پروژه‌ای در رابطه با این پروژه نداشته و این موضوع باید بررسی شود که به چه دلیل به طور کلی این کد پروژه حذف شده است.
 
مجسمه ناکارامدی مدیران شهری وسط تهران!

صبوری همچنین گفت: «برای ادامه این پروژه باید کد پروژه جدیدی فعال کرد و راه آن این است که شهرداری منطقه باید پروژه را به عنوان اولویت‌های خود معرفی کند و شورای شهر این موضوع را بپذیرد و اعتبار را به ما اختصاص دهند و ما نیز پروژه را به اتمام برسانیم.»

در حالیکه چند سال از مدیریت جدید شهری می‌گذرد، اما هنوز هیچگونه تصمیمی در این زمینه گرفته نشده. نوع برخورد مدیران جدید شهرداری با این موضوع، مخالفت شدید دولت را با طرح کارت سوخت که در دولت قبل اجرا شده بود به خاطر می‌آورد. در آن موضوع نیز ابتدا با مخالفت‌های شدید، این طرح غیر علمی و بی فایده خوانده شد، اما پس از مدتی دوباره ناگزیر از اجرای آن شدند. با این حال پرسش مهم این است که در صورت به قطعیت رسیدن تیم جدید شهرداری در این زمینه چرا این پروژه سال‌ها به حال خود رها شده و ماننذ زخمی چرکین و کهنه روی صورت شهر مانده! مدیران شهری جدید یا باید آن را به اتمام برسانند یا همانطور که معاون فنی عمرانی شهرداری گفت صراحتا از مردم عذرخواهی و آن را تخریب کنند تا بیش از این مجسمه ناکارمدی مدیران پیش روی مردم نباشد!
 
منبع: الف
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی