تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کرونای انگلیسی مانع نمایشگاه تهران نشد

به رغم نگرانی‌ها و اعلام خطر درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری می‌گوید: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران مجوز ستاد ملی کرونا را گرفته و قرار است از ۵ تا ۸ اسفندماه برگزار شود.

کد خبر: ۸۲۲۹۱
۱۱:۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

کرونای انگلیسی مانع نمایشگاه تهران نشد

 

دیدارنیوز ـ شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی که مجری اصلی این نمایشگاه است حتی ۲۰ درصد تخفیف به شرکت‌کنندگان صنایع دستی می‌دهد تا تعداد بیشتری در این نماشگاه حاضر شوند. درباره شرکت‌کنندگان خارجی و بخش بین‌الملل، اما هنوز جزئیات مشخص نیست، با این که کمتر از یک هفته تا برپایی این نمایشگاه مانده، ولی ظاهرا مکاتبات و دعوت از خارجی‌ها ادامه دارد. فعالان گردشگری هم نظرات متناقضی درباره حضور در این نمایشگاه نیمه مجازی و نیمه حضوری دارند. برخی شرکت‌های بزرگ گردشگری که هر سال برای فروش تور خارجی و ویزا به این نمایشگاه می‌آمدند اکنون دچار تردید شده‌اند، چون هم مرز‌ها بسته است و تور خارجی مثل همیشه برگزار نمی‌شود، هم به اندازه هر سال مخاطب ندارند. این تردید دامن کسب و کار‌های کوچک گردشگری که یک سال پر زیان را پشت سر گذاشته‌اند و نسبت به شرایط سفر حتی در نوروز دچار ابهام هستند، نیز گرفته است.

با این وجود، محمد قاسمی معتقد است: نمایشگاه امسال بستری مناسب برای تعامل میان عرضه‌کنندگان زنجیره تامین خدمات گردشگری و محصولات صنایع دستی و مصرف‌کنندگان این خدمات و محصولات است که برای رونق کسب و کار‌های مربوطه و اشتغال حاصل از آن بویژه در دوران رکود کرونایی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ایسنا گفت: هدف اصلی این نمایشگاه ترویج سفر‌های مسؤولانه و ایمن در قالب تور‌های برنامه‌ریزی شده و تحت نظارت‌های بهداشتی به جای سفر‌های بی‌برنامه و غیر ایمن در دوران همزیستی با کرونا است.

او اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، نمایشگاه امسال به صورت «استان محور» برگزار و تمام ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی هر استان در غرفه‌های متمرکز با حضور دفاترخدمات گردشگری، هتل‌ها، اقامتگاه­های بوم‌گردی و سایر عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری به نمایش گذاشته می‌شود. هدف از این کار معرفی استان‌ها و مناطق کمتر شناخته شده در کنار استان‌ها و مقاصد سنتی و بیشتر شناخته شده است.

قاسمی اظهار کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر امکان انجام مسافرت‌های نوروزی که در قالب بسته‌های سفر برنامه‌ریزی شده و بر مبنای اسکان در واحد‌های اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این نمایشگاه می‌تواند به عنوان متمم این مصوبه برای تشویق سفر‌های تحت نظارت و به تبع آن کنترل شیوع کرونا در نتیجه سفر‌های انبوه و بی‌برنامه عمل کند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: با توجه به آسیب‌های جدی وارد شده به دو بخش گردشگری و صنایع دستی بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت‌های خوبی را از حضور این دو بخش در نمایشگاه به عمل آورده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به مذاکره و رایزنی با سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌های ایران و دریافت تخفیف در هزینه‌های نمایشگاهی و همچنین اختصاص کمک‌های بلاعوض ملی برای خرید زمین اشاره کرد.

وی افزود: خوشبختانه، بواسطه حمایت‌های صورت گرفته و همچنین نظام‌مند شدن سفر‌های نوروزی از سوی ستاد ملی کرونا، با استقبال خوبی از سوی ادارات کل استانی و بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه روبرو شده‌ایم که در صورت ادامه این روند سالن‌های تحت اختیار را افزایش خواهیم داد.

قاسمی تاکید کرد: نمایشگاه مجوز‌های لازم از سازمان توسعه تجارت و ستاد ملی کرونا را دریافت کرده و تحت تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی مختص خود برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان نیز بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوطه به صورت کنترل شده با رزرو قبلی از آن دیدار می‌کنند.

طبق تقویم نمایشگاه بین‌المللی تهران ۹۹، نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در تاریخی که قرار است برپا شود تنها نیست، همزمان با آن نمایشگاه‌های خدمات، تجهیزات هتلی و صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تلکام) نیز برگزار می‌شود. رویکرد چهاردهمین نمایشگاه گردشگری، سفر هوشمند و شعار آن توسعه گردشگری روستایی است. این نمایشگاه هر سال اواخر بهمن ماه برگزار می‌شد که سال گذشته با شیوع ویروس کرونا در «ووهان» چین همزمان شد و امسال هم پس از ادغام با صنایع دستی، تاریخ آن جابه جا شد. از دیگر تغییرات نمایشگاهِ امسال حذف غرفه‌های غذا و گروه نوازندگان برای جلوگیری از ازدحام جمعیت است که از پرمخاطب‌ترین بخش‌های نمایشگاه گردشگری به شمار می‌آمدند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی