تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

بابایی کارنامی: دولت ۶ مورد مهم مخالفان لایحه بودجه را اصلاح کرده است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه مجریه ۶ دغدغه مخالفین لایحه بودجه مثل فروش نفت، افزایش سقف حقوق، کاهش انتشار اوراق، افزایش سهم صندوق توسعه ملی و افزایش اعتبار حقوق بازنشستگان را اصلاح کرده است.

کد خبر: ۸۲۲۲۲
۱۱:۳۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - علی بابایی کارنامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی در مواقعی که صحبت از اقتصاد و رفاه مردم می‌شود حتما باید همگرایی داشته باشند. من در جلسه قبلی بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ جزو مخالفان بودم اما به عینه با چشم دیدم که دولت محترم بیش از ۶ بند از تذکرات مخالفین را اصلاح کرده است که جای قدردانی دارد. از همه نمایندگان می‌خواهم که به این نکات دقت کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد ردیف فروش نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی را کاملا پذیرفته است، این در حالی است که رییس جمهور در مقطع قبلی این مهم را نپذیرفته بود. از طرف دیگر سقف حقوق ‌بگیران کشور و میزان دستمزد جزو خواسته‌های ما و مطالبات مردم بود. دولت پذیرفته که باید چارچوبی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر بگیرد.

نماینده مردم ساری با بیان این‌که هزینه‌های دولت در اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تغییر نکرده است، تصریح کرد: عدم افزایش هزینه‌ها جزو دغدغه‌های ما بود که خوشبختانه به وقوع پیوست. دغدغه دیگر ما کاهش انتشار اوراق بود که خوشبختانه در اصلاحیه جدید ۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. دیگر دغدغه ما ثابت و پایدار شدن درآمدها بود که در اصلاحیه دولت با ابزار افزایش نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی محقق شده است.

بابایی کارنامی در پاسخ به کسانی که از ضرورت اصلاح ساختار بودجه سخن می‌گویند، گفت: اصلاح ساختار بودجه خیلی خوب است، اما ۴۰ سال معطل مانده است. آیا می‌توانیم در شرایط تحریم و کرونا اصلاحی که ۴۰ سال انجام نشد در ۶ ماه انجام دهیم؟ آیا نمایندگان نمی‌دانند که اوضاع کشور چگونه است؟ ما نباید توقع جامعه را بالا ببریم. بلکه باید به سمت نظرات کارشناسی حرکت کنیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه کارگران بازنشسته و بازنشستگان کشوری و لشگری گفت: لایحه قبلی بودجه دولت ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این مساله در نظر گرفته بود که کمیسیون تلفیق آن را به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داد، نکته اینجاست که دولت در اصلاحیه جدید همان عدد کمیسیون تلفیق را پذیرفته و از نظر من راهی برای مشکلات بازنشستگان ساخته است، از دولت می‌خواهم که بعد از تصویب این قانون تخصیص این بند را ۱۰۰ درصدی کند چرا که ما بحث اجرای متناسب با اولویت تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی فولاد را داریم.

بابایی در پایان سخنانش با بیان این‌که ما محکوم به اداره عاقلانه کشور هستیم، تصریح کرد: نباید مملکت را با احساسات اداره کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی