تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سلیمی: اصلاحات بودجه انجام شد، اما دغدغه مجلس را رفع می کند؟

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بابت انجام اصلاحیه بودجه از دولت تشکر می کنم، اما آیا این اصلاحیه توانسته دغدغه های مجلس شورای اسلامی را رفع کند؟

کد خبر: ۸۲۲۱۱
۰۹:۴۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به عنوان مخالف گفت: اصلاحاتی در لایحه بودجه توسط دولت انجام شد، بابت انجام این اصلاحیه از دولت تشکر می کنم، اما آیا این اصلاحیه توانسته دغدغه های مجلس شورای اسلامی را رفع کند یا خیر؟

وی افزود: مصارف ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بود، اما در این اصلاحیه به رقم ۸۵۴ هزار میلیاردتومن افزایش پیدا کرده است، در بحث هزینه در لایحه قبلی ۶۳۷ هزارمیلیاردتومان بود که اکنون به ۶۵۲ هزارمیلیاردتومان رسیده است، اعتبارات تملک و عمرانی ۱۰۴ هزارمیلیاردتومان بود اکنون در این اصلاحیه به ۱۰۹ میلیاردتومان رسیده است که این یعنی کمتر از حدود ۵ درصد افزایش.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه مالیات چه اتفاقی رخ داد؟ می فرمودند لایحه بودجه را دقیق نوشته ایم و می گفتند از نظرات کارشناسی استفاده کردیم، چه اتفاقی افتاد که در این دو هفته دولت مالیات ها را ۲۵ هزارمیلیاردتومان افزایش داده است؟ در لایحه پیشین قیمت نفت ۴۰ دلار بود اما در این اصلاحیه ۵۰ دلار است، حال سهم ۱۴/۵ درصد با فروش ۱/۵ میلیون بشکه نفت ۵۰ دلار انجام می شود، اگرچه قیمت نفت اکنون ۶۰ دلار است، این سهم ۱۴/۵درصد شرکت ملی نفت همیشه بوده است، اما باید مشخص شود اصلا سهم مورد نیاز شرکت ملی نفت به چه میزان است؟رابطه شرکت ملی نفت و دولت به صورت دقیق تبیین نشده است.

سلیمی اضافه کرد: در حوزه انتشار اوراق که دولت بعد را مقروض می کند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش معنادار را شاهد بودیم، کمیسیون تلفیق زحمات زیادی را صرف کرد، ضریب ریالی توسط دولت در کمیسیون تلفیق اصلاح شده بود و به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده بود اما بار دیگر در این اصلاحیه افزایش پیدا کرده است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی