تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: آغاز پژوهش بر واکسن کرونای خوراکی در ایران/ دلیل اصلی وارد نکردن واکسن فایزر

مصطفی قانعی گفت: در حال حاضر پژوهش بر واکسن کرونای خوراکی در ایران آغاز شده و احتمال دارد سال آینده بعضی از روش‌های واکسیناسیون که اصلا در پلتفرم‌ها نیست به بازار بیاید.

کد خبر: ۸۲۱۳۹
۱۱:۲۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:آغاز پژوهش بر واکسن کرونای خوراکی در ایران/ شاید دو نوع واکسن متفاوت به افراد تزریق شود/ دلیل اصلی وارد نکردن واکسن فایزر

 

دیدارنیوز ـ مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در چهارمین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی (ص) درخصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: در حال حاضر ایران به ۴ الی ۵ روش تولید واکسن کرونا را شروع کرده است، اما هنوز برای ما مشخص نیست چه گروه سنی باید از کدام واکسن اولویت دار استفاده کنند، چون در برخی از کشور‌ها تزریق واکسن مشکل ایجاد کرده برای مثال برای گروه سنی خاصی مناسب نبوده است و افرادی که در گروه سنی مشخصی هستند باید از واکسن دیگری استفاده می‌کردند.

او افزود: شاید در خردادماه به این نتیجه برسیم که شروع واکسیناسیون با یک واکسن باشد، اما یادآور آن یک واکسن دیگر باشد و از آنجایی که میزان تولیدات دنیا اینگونه نیست که هر لحظه بگوییم یک مقدار از فلان واکسن و یک مقدار از واکسن دیگر می‌خواهم باید در کشور به تولید کافی برسیم تا بتوانیم چنین مانور‌هایی در طریقه واکسیناسیون دهیم.

قانعی تصریح کرد: ما هنوز نمی‌دانیم فواصل واکسیناسیون مطلوب چقدر است آیا ۲ دوز کفایت می‌کند یا هر ۶ ماه باید باشد؟ اما در خرداد که واکسن ایرانی بیاید تکلیف این مسئله تا حد زیادی روشن می‌شود.

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ادامه گفت: برای اولین بار است که ما برای واکسن سازی فقط فناوری نداریم بلکه صنعت هم داریم. صندوق نوآوری شکوفایی، معاونت علمی و... پای کار آمدند تا واکسن سازی در ایران تبدیل به صنعت شود و مشخص باشد واکسن قرار است کجا تولید نهایی شود.

او ادامه داد: پا گرفتن این صنعت‌ها در عصر کرونا به این معنا نیست که وقتی کرونا تمام شود آن‌ها هم تعطیل شوند بلکه آن‌ها می‌مانند تا در ساخت واکسن‌های دیگر ورود پیدا کنند و ما شاهد فعالیت واکسن ساز‌های صنعتی در کشور باشیم.

قانعی خاطرنشان کرد: چشم انداز ما این است تا شهریورماه سال آینده واکسن‌های ایرانی با انواع مختلف داشته باشیم و به عنوان یک قطب تولید واکسن شناخته شویم چرا که اکنون در لیست یونیسف در رده هشتم قرار داریم و اگر واکسن‌های کرونا نیز ساخته شوند رتبه ما جابه جا خواهد شد.

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: احتمال دارد سال آینده بعضی از روش‌های واکسیناسیون که معمول نیست به بازار بیاید مانند واکسن خوراکی کرونا که اصلا در پلتفرم‌ها نیست، اما پژوهش بر آن اکنون در ایران شروع شده و ما حتما از آن حمایت خواهیم کرد البته این به معنای تولید نیست و فعلا باید پژوهش و تحقیق شود.

قانعی عنوان کرد: در این مدت اخیر حواشی فراوانی درخصوص واکسن فایزر به وجود آمد که باید به آن اشاره کنم تا دیگر شاهد اینگونه صحبت‌های غلط نباشیم. علت وارد نشدن واکسن فایزر به کشور یک دلیل فنی و یک دلیل استراتژیک داشت، دلیل فنی این بود که قیمت بسیار بالایی داشت یعنی پول واکسینه کردن چهار نفر با یک واکسن فایزر برابر است از طرفی زنجیره سرد آن هم مشکلی دیگری بود، چون این واکسن احتیاج به فریزر منفی ۲۰ درجه دارد و ما در کشورمان آنقدر تولیدکننده نداریم که بتوانیم برای این تعداد واکسن فریزر بسازیم این مشکلات درحالی است که حمل و نقل آن هم ما را دچار مشکلات فراوانی می‌کرد.

او افزود: دلیل استراتژیک وارد نکردن این واکسن صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر قابل اعتماد نبودن کشور سازنده واکسن بود البته باید توضیح دهم ما با تکنولوژی ساخت واکسن فایزر مخالف نیستیم ما با کشور سازنده آن مخالف هستیم.

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: تمام تصمیمات مربوط به واکسن کرونا در حضور وزیر بهداشت منعقد می‌شود و مردم اولین خبر‌ها را از زبان ایشان خواهند شنید.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی