تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

وجود ۴۰۰۰ کلاس درس سنگی در کشور/ دیگر مدرسه خشت و گلی نداریم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از وجود ۴۰۰۰ کلاس درس سنگی در کشور خبر داد و به برنامه ریزی برای جایگزینی کلاس‌های درس مناسب به جای آن‌ها اشاره کرد.

کد خبر: ۸۱۹۶۰
۱۰:۴۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

وجود ۴۰۰۰ کلاس درس سنگی در کشور/ دیگر مدرسه خشت و گلی نداریم

 

دیدارنیوز ـ مهراله رخشانی مهر درباره آخرین وضعیت مدارس خشت و گلی و در پاسخ به اینکه هنوز از مناطقی مانند کهگیلویه و بویراحمد اخباری مبنی بر وجود مدارس خشت وگلی به گوش می‌رسد اظهار کرد: ممکن است آن مدارس، سنگی باشند. امکان ندارد مدرسه خشت و گلی در کشور داشته باشیم. به ویژه در غرب کشور مدرسه خشت و گلی نیست و بافت آنجا سنگی است. مدارس خشت و گلی به طور کامل جمع آوری شده اند.

وی افزود: حدود ۴۰۰۰ کلاس درس سنگی در کشور داریم که بسته به ظرفیت استان‌ها در اختیار خود استان گذاشتیم تا نسبت به برچیدن آن‌ها اقدام کنند. به عنوان مثال استان خوزستان خودش پیش قدم جمع آوری مدارس سنگی شده و در سال جاری جایگزینی ۴۵۰ کلاس درس سنگی را در دستورکار خود قرار داده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اینکه مدارس سنگی دونوع هستند گفت: در مناطقی جنس مصالح از سنگ است و مصالح مرسوم مورد استفاده سنگی بوده که این کلاس‌های درس باید مناسب سازی شوند و باقی بمانند، ولی برخی مدارس در مناطق عشایری با سنگ، دست چین شده اند. در این مناطق عشایر کوچ رو هستند و امکان حمل مصالح ساختمانی ندارند، به همین خاطر چند قطعه سنگ را روی هم چیده اند و چادری روی آن کشیده اند و تعداد کمی دانش آموز دارند. می‌خواهیم مسئله این کلاس‌ها را حل کنیم.

رخشانی مهر ادامه داد: باید روش مناسبی پیدا کنیم تا مدارس خوبی جایگزین شوند، زیرا در بسیاری موارد امکان حمل مصالح مرسوم و معمولی در آن مناطق وجود ندارد و ممکن است ناچار شویم با هلی کوپتر مصالح ببریم. از آن سو، چون عشایر کوچ رو هستند ممکن است سری بعد دوباره به آنجا برنگردند و جای دیگری اتراق کنند؛ بنابراین مدرسه یک تا دوسال کاربرد دارد و سپس خالی می‌ماند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی