تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو اشکال حقوقی دارد

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال سند تالاب انزلی به اسم وزارت نیرو دو اشکال حقوقی مهم دارد و بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ داده باشد.

کد خبر: ۸۱۳۲۶
۱۵:۱۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو اشکال حقوقی دارد

 

دیدارنیوز ـ مسعود باقرزاده کریمی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها و پنجاهمین سال انعقاد کنوانسیون رامسر، در پاسخ به پرسش ایسنا درباره انتقال سند تالاب انزلی به نام وزارت نیرو اظهار کرد: در قوانین ما اشاره شده است که تعیین حریم بستر و حد بستر هر منبع آبی با وزارت نیرو البته با نظارت و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست است. اینکه گفته می‌شود سند تالاب انزلی به وزارت نیرو منتقل می‌شود دو اشکال حقوقی دارد.

وی ادامه داد: در قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و قانون حفاظت از تالاب‌ها به صراحت گفته شده است که مسئول مدیریت و تعیین خسارت‌های وارده به تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست است. از سویی دیگر تالاب‌ها نوعی زیستگاه هستند و نمی‌توان مدیریت آن را به وزارت نیرو واگذار است. این کار مانند آن است که بخشی از جنگل‌های هیرکانی به وزارت نیرو واگذار شود.

موضوع حذف لوگوی رامسر برداشت شخصی است!
باقرزاده کریمی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر اینکه آیا سازمان حفاظت محیط زیست موضوع حذف لوگوی رامسر از پوستر بین‌المللی امسال را پیگیری کرده است یا خیر؟ توضیح داد: این لوگو از سایت اینترنتی این کنوانسیون و سخنرانی رسمی رییس این کنواسیون حذف نشده است. به نظر می‌رسد که موضوع حذف لوگوی رامسر برداشت شخصی بوده است و موضوعیتی ندارد. سال ۱۳۸۰ نیز حواشی تقریبا مشابهی برای کنوانسیون رامسر اتفاق افتاد که ما پیگیری کردیم.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: حذف لوگو از پوستر را نمی‌توان به لحاظ حقوقی پیگیری کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی