تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ابوترابی: رد کلیات بودجه اشتباه محض است

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که کمیسیون تلفیق تمام تلاش خود را برای اصلاح لایحه بودجه کرده است و یک گام مثبت رو به جلو به شمار می رود.

کد خبر: ۸۱۲۸۲
۱۰:۳۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - ابوالفضل ابوترابی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: ما باید به این نکته توجه کنیم تا زمانی که کار اساسی اصلاح بنیادین نظام اداری کشور صورت نگیرد. بودجه بازی ۴۰ ساله همچنان ادامه خواهد داشت. ما ابتدا باید نظام اداری کشور را اصلاح کنیم و سپس به سمت اصلاح نظام بودجه گام برداریم. ظرف نظام اداری کنونی کشور ظرفیت اصلاح بودجه را ندارد و همه ساله دست و پا شکسته بودجه نوشته می شود و این امر تکرار می گردد. فرآیند اصلاح نظام اداری کشور بسیار دشوار است ولی باید از یک جا شروع شود.

وی در ادامه اظهار کرد: واقعیت این است که ما در شش ماه باقیمانده از دولت با دولتی متزلزل مواجه هستیم و اگر ماه بودجه را تصویب نکنیم مجددا به دست دولت باز می گردد و قطعا دولت با این روند هیچ اقدام خاصی انجام نخواهد داد. از سوی دیگر برای افزایش حقوق ها ما مجبور می شویم تا به دولت تنخواه دهیم و حساب و کتابی از او نخواهیم. بنابراین رد کلیات بودجه اشتباه محض است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: آئین نامه در این بخش مسکوت است و اگر ما بودجه را قطع کنیم و رئیس مجلس بودجه را به دولت بازگرداند در اصل هیچ اتفاق خاصی صورت نمی گیرد و بودجه به ناکجاآباد می رود.
وی در ادامه تاکید کرد: کمیسیون تلفیق یک قدم رو به جلو برای اصلاح بودجه برداشته است. درست است که ایده آل نیست اما ظرفیت فعلی کشور این فرصت را به ما نمی دهد که ما بتوانیم بودجه ای ایده آل تر از این برای سال آینده بنویسیم.

کمیسیون تلفیق تمام تلاش خود را کرده است. اجازه دهید کلیات بودجه به تصویب برسد و پیشنهادات نیز در صحن مجلس بررسی شود و یک گام مثبت رو به جلو برای بودجه سال آتی برداشته شود.

وی افزود: عده ای معتقدند اینکه در لایحه بودجه ارز ۴۲۰۰ به ۱۷۵۰۰ تومان رسیده است تورم‌زا است و دولت نیز از همین حالا جنگ روانی را شروع کرده، شاید در ابتدا این گام برای مجلس ضرر باشد اما بعدا درستی آن مشخص می شود. همین حالا نیز وارد کنندگان نهاده های دام و طیور ارز را در بازار آزاد خریداری می کنند. در لایحه بودجه ارز ۴۲۰۰ برای تامین دارو حفظ شده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی