تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

طرحی برای حذف رقبا در انتخابات ۱۴۰۰

کد خبر: ۸۱۰۸۲
۱۰:۰۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - طرح بهارستان‌نشینان برای حذف سیاسی وزرای دارای کارت زرد و قرمز بیش از آنکه خواسته‌ای قانونی باشد، طرحی سیاسی است. نتیجه مهم حذف سیاسی وزرایی که کارت زرد یا قرمز دریافت می‌کنند، حذف رقبای انتخاباتی در ۱۴۰۰ خواهد بود و به‌نوعی تکمیل‌کننده طرح اصلاح قانون انتخابات با هدف چینش نامزد‌های خاص برای رسیدن به پاستور است و بهارستانی‌ها امید دارند این‌گونه محمدباقر قالیباف را بالاخره بعد از سه دوره نامزدی ناموفق در کارزار انتخابات راهی پاستور کنند. اما چه کسانی با این طرح حذف خواهند شد:

‌اولین شخص محمدجواد ظریف است که یکباره در یک روز با دو سؤال نه‌چندان خاص دو نماینده مجلس دو کارت زرد گرفت؛ یکی بابت چرایی جدی‌نگرفتن دیپلماسی اقتصادی که جزء وظایف ذاتی این وزارتخانه نیست و دیگری هم به علت تلاش برای مذاکره با آمریکا که سه هفته بعد از شهادت سردار سلیمانی بود.

‌البته دژپسند و غلامی هم دوکارته‌های کابینه هستند و با این روند بهارستانی‌ها تعداد دوکارته‌ها رو به افزایش است. منصور غلامی وزیر علوم هم در سال ۹۸ توضیحاتش به سؤالی درخصوص علل عدم افزایش کارمندان وزارت علوم برایش کارت زرد داشت و در دی‌ماه ۹۹ هم درباره علت تبعیض در جذب فارغ‌التحصیلان زن به‌عنوان هیئت علمی کارت زرد دوم را گرفت.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی هم یک‌بار درباره عدم اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان بانک‌ها مبنی بر فعال‌سازی سامانه ارسال پیامک و برداشت کارمزد بدون اجازه مشتریان، کارت زرد گرفت و دومین کارت زرد همان روز در رابطه با سؤالی از عدم اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذی‌ربط از وزیر اقتصاد رقم خورد.

‌دیگر حذفی مجلس، نامزد بالقوه ریاست‌جمهوری که در طرح اصلاح قانون انتخابات با تعیین حداقل سن نامزد‌ها تلاش برای حذف او کاملا مشهود بود، محمدجواد آذری‌جهرمی است. نمایندگان مجلس از موضع مخالف شورای نگهبان با این بند طرح اصلاح قانون انتخابات کاملا آگاه هستند و بعید به نظر می‌رسد این بند مورد تأیید قرار گیرد؛ بنابراین حذف از طریق طرح کارت زرد و قرمز می‌تواند اقدام پیشگیرانه خوبی باشد.

‌وزیر آرام دادگستری هم درباره علت عدم اجرای ماده ۱۷۴ قانون آیین دادرسی مدنی و انحصار آگهی‌ها در روزنامه حمایت و بی‌کاری دو هزار نفر درنهایت کارت زرد گرفت.

‌رضا اردکانیان، وزیر نیرو که از او هم به‌عنوان نامزد احتمالی انتخابات یاد می‌شود، در مهر ۹۷ درباره مشکلات حقابه کشاورزان شرق اصفهان و عدم جاری‌شدن حقابه آن‌ها در رودخانه زاینده‌رود کارت زرد گرفت.

‌اولین کارت مجلس یازدهم هم بیژن زنگنه وزیر نفت بود، او برای سؤالی در رابطه با علت عدم بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی کارت زرد گرفت تا در لیست حذفی‌های بهارستانی‌ها قرار داشته باشد. این‌گونه تقریبا تمامی نامزد‌های احتمالی که ممکن است از کابینه روحانی راهی کارزار انتخابات ۱۴۰۰ شوند، حذف خواهند شد و نامزد‌های اصولگرا در مسیری هموار قرار خواهند گرفت.
 
منبع: شرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی