تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

فانی با تاکید بر بازگشایی مدارس: یادگیری در فضای مجازی بسیار کم اثر است

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بر شمردن عوامل موثر بر تعطیلی مدارس در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: تعطیلی مدارس آسیب‌های جبران ناپذیری به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌زند، آسیب های تربیتی با تعطیلی مدارس رواج می یابد.

کد خبر: ۸۱۰۷۶
۰۹:۴۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - علی اصغر فانی با بیان اینکه در تمام کشورها مدارس آخرین گزینه هستند که برای پیشگیری از کرونا تعطیل می‌شوند، با اشاره به عوارض تعطیلی مدارس افزود: می‌توان به افت تحصیلی به ویژه در دوره ابتدایی و پایه‌های اول و دوم اشاره کرد؛ دانش‌آموز اول ابتدایی که نه خواندن و نوشتن می‌داند، چطور می‌تواند از فضای مجازی استفاده کند.

وی دومین عارضه تعطیلی مدارس را ترک تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: تعداد زیادی دانش‌آموز به دلیل نداشتن امکانات برای استفاده از آموزش مجازی از کلاس‌ درس محروم شده و ترک تحصیل می کنند، با این شرایط  رشد بیسوادی در کشور افزایش می یابد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یادگیری در فضای مجازی از لحاظ تربیتی بسیار کم اثر است با این روند در آینده با یک نسل کم سواد روبرو خواهیم شد.

 وی افزود: تعطیلی مدارس باعث آسیب های جبران ناپذیر تربیتی به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌ شود، مانند کاهش مهارت‌های ارتباطی، کاهش مشارکت اجتماعی، ضعف تربیت اجتماعی و علمی به عنوان یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین از این جمله است.

وی با اشاره به چند توصیه برای بازگشایی مدارس، گفت: بازگشایی مدارس در این شرایط تدریجی باید باشد و لزومی ندارد در یک تاریخ مشخص همه مدارس بازگشایی شوند ما باید با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه این موضوع را تدریجی انجام دهیم.

فانی ادامه داد: براساس شرایط و وضعیت متنوع کشور از لحاظ کرونا(آبی، نارنجی، زرد و قرمز) باید تصمیمات متنوعی برای بازگشایی مدارس اتخاذ کنیم و با گروه بندی دانش آموزان، آموزش را ادامه دهیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: شورای عالی یک اصولی را مصوب و به استان‌ها ابلاغ کند تا با رعایت این اصول برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری شود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
0
بیاد مدارس تعطیل شوند چون جون بچه ها در خطر است
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی