تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

تمامی داوطلبان تا پایان بهمن واکسن ایرانی کرونا را دریافت می‌کنند

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تلاش می‌کنیم مطابق پروتکل مصوب، تمامی تزریقات واکسن کرونای ایرانی به داوطلبان تا پایان بهمن ماه به پایان برسد.

کد خبر: ۸۱۰۳۴
۱۵:۰۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

تمامی داوطلبان تا پایان بهمن واکسن ایرانی کرونا را دریافت می‌کنند

 

دیدارنیوز ـ دکتر حامد حسینی روز شنبه در گفتگویی در پاسخ به این سوال که آیا تزریق مرحله اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا تا پایان بهمن ماه به پایان می‌رسد، افزود: تعداد داوطلبان مرحله اول تست بالینی واکسن ایرانی کرونا ۵۶ نفر است و تاکنون ۳۵ تزریق واکسن به داوطلبان انجام شده است.

وی ادامه داد: از زمانی که آخرین داوطلب تزریق خود را انجام داده است، باید ۲۸ روز پیگیری انجام شود و به همین دلیل تا اواخر اسفند مرحله اول تست انسانی این واکسن به پایان می‌رسد.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در این زمان نتایج اقدامات و جمع بندی اطلاعات در اختیار وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرد تا در صورت تایید رگولاتور، مجوز ورود مطالعه به مراحل بعدی اخذ شود.
 
 

حسینی تاکید کرد: از روند اجرایی کار راضی هستیم و امیدواریم یافته‌های مطالعه از نظر کارشناسان سازمان غذا و دارو و ناظرین وزارت بهداشت نیز به اندازه کافی قانع کننده باشد.

وی همچنین گفت: تاکنون عارضه‌هایی که از داوطلبان ثبت شده از گرید یک عوارض بوده و تا اینجای مطالعه دغدغه‌ای برای ما ایجاد نشده است، ولی باید اجازه دهید که روند پایش تا پایان مطالعه با دقت ادامه یابد، و تا یک ماه آینده با اطمینان بیشتری می‌توانیم به این سوال پاسخ دهیم.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هرچند هدف اصلی این مرحله بررسی ایمنی و عوارض احتمالی است، اما نتایج ایمنی زایی هومورال و سلولار هم بررسی می‌گردد. انتظار داریم نتایج ایمنی زایی به تدریج و بویژه از روز ۲۱ تزریق به بعد، در آزمایشات داوطلبان مشاهده شود.

حسینی خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان به آن زمان نرسیده اند و تا نیمه اسفند این نتایج را به طور کامل در گزارش پایانی مطالعه در اختیار رگولاتور قرار می‌دهیم.

گفتنی است: تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد و روز شنبه (۲۷ دی ماه) مرحله چهار این مطالعه آغاز شد و طی این هفته تزریق واکسن بر روی ۷ نفر دیگر انجام شد.

تعدادی دیگر از مراکز و موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان در تلاش برای ساخت واکسن ایرانی کرونا هستند که به موفقیت‌های خوبی در این زمینه دست پیدا کرده اند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی