تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

آژِیر دیشب ارتباطی به فرودگاه امام نداشت/برقراری جریان عادی پرواز‌ها

مدیر روابط عمومی شهر فرودگاه امام خمینی ضمن ارائه توضیحاتی درباره فرود پرواز ترکیش در فرودگاه باکو، از عادی بودن روند نشست و برخاست هواپیما در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد.

کد خبر: ۸۱۰۱۸
۱۳:۴۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

آژِیر دیشب ارتباطی به فرودگاه امام نداشت/برقراری جریان عادی پرواز‌ها

 

دیدارنیوز ـ صدای آژیر بامداد امروز (شنبه) ١١ بهمن در تهران که در محدوده گسترده‌ای از غرب پایتخت شنیده شد حرف و حدیث‌های زیادی را در فضای مجازی راه انداخت و از آنجایی هم که همزمان پرواز ترکیش ایرلاینز به دلیل بدی آب و هوا امکان فرود در فرودگاه امام را نداشت و به باکو تقصیر مسیر داد، همه حواس‌ها به حوزه هوانوردی و ماجراسازی در این زمینه معطوف شد.

صبح امروز شهرام آدم نژاد جانشین وزیر راه و شهرسازی در حوزه مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وقایع شب گذشته گفت: «صدای آژیر شب گذشته ارتباطی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی و البته ارتباطی به فرودگاه امام خمینی هم نداشته است.»

وی افزود: «پرواز ترکیش ایر از استانبول به مقصد تهران تنها به دلیل بدی آب و هوا و شرایط جوی نامساعد، به تشخیص خلبان از فرود در فرودگاه بین المللی امام خمینی خودداری کرده و تا فراهم شدن امکان فرود، به فرودگاه باکو به عنوان فرودگاه جایگزین مراجعه کرده است.

وی با بیان اینکه خلبان بر اساس مقررات و الزامات ایمنی پرواز و به دلیل شرایط جوی نامساعد و وجود ابر‌های خطرناک CB این تصمیم را اتخاذ کرده است، افزود: این پرواز ساعاتی پس از مهیا شدن استاندارد‌های لازم برای فرود در تهران، به تهران بازگشته و در فرودگاه امام خمینی به زمین نشسته است.

وی درپایان افزود: «به تعویق انداختن فرود در فرودگاه مقصد در شرایط نامساعد جوی، یک اتفاق رایج در صنعت هوانوردی است که با تصمیم خلبان برای حفظ ایمنی پرواز و مسافران انجام می‌شود.»

وضعیت پرواز‌ها در فرودگاه امام عادی است
فرشید حسینی مدیر روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی نیز امروز (شنبه) گفت: از شب گذشته تاکنون بیش از هفت پرواز از استانبول وارد فرودگاه امام خمینی شده است.

وی ادامه داد: پرواز‌های دوحه، کابل، کوالامپور، نجف، کلن، فرانکفورت، میلان و دهلی نیز از جمله پرواز‌های ورودی به شهر فرودگاهی امام خمینی از ساعت یک بامداد تا ۵ صبح امروز بوده است.

حسینی درباره پرواز شب گذشته هواپیمایی ترکیش ایرلاینز نیز گفت: پرواز شماره ٨٧٤ هواپیمایی ترکیش قرار بود ساعت ۱۵ دقیقه بامداد در فرودگاه امام خمینی فرود آید، اما به دلیل شرایط نامناسب جوی (وجود ابر‌های CB)، خلبان هواپیما تصمیم به حرکت به سمت فرودگاه جایگزین در باکو گرفت و به سمت آنجا پرواز کرد.

وی ادامه داد: این پرواز پس از مساعد شدن اوضاع جوی و انجام سوختگیری، مجددا به سمت فرودگاه امام خمینی حرکت و ساعت چهار و ۳۲ دقیقه صبح در شهر فرودگاهی امام خمینی فرود آمد.

به گفته حسینی پیش از فرود این هواپیما، پرواز شماره ۷۶۸۸ ترکیش ایر لاین نیز ساعت ۲ و ۲۴ دقیقه بامداد شنبه به سلامت در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به زمین نشست.

سازمان هواپیمایی: به شایعات توجه نکنید
سخنگوی سازمان هواپیمایی نیز امروز در واکنش به شایعاتی پیرامون وضعیت پرواز‌های شب گذشته فرودگاه امام خمینی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند. به دلیل شرایط نامناسب جوی هواپیمای ترکیش ایرلاین که قرار بود در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین بنشیند، طبق روال همه پرواز‌ها که با شرایط نامناسب جوی در فرودگاه مقصد مواجه می‌شوند، فرودگاه جایگزین را انتخاب می‌کند و به باکو می‌رود و آنجا بر زمین می‌نشیند.

وی گفته است: مدیریت راهبری هواپیما با خلبان است و خلبان تشخیص داده است، به دلیل شرایط نامناسب جوی و حفظ ایمنی پروازِ خود در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین ننشیند و به فرودگاه باکو به عنوان فرودگاه جایگزین تعیین شده از قبل، برود.

 این هواپیما (ترکیش) دو فرودگاه آلترناتیو (جایگزین) داشت که می‌توانست در صورت بروز هرگونه مشکل در این فرودگاه‌ها به زمین بنشیند، یکی فرودگاه اصفهان و دیگری فرودگاه باکو، تشخیص خلبان این بود که در فرودگاه باکو به زمین بنشیند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی