تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

یک روز پس از بیانیه آتشین در پرسپولیس؛ یحیی شلوغ نکرد!

سکوت یحیی در مورد بیانیه رسول‌پناه وضعیت پیچیده‌ای را در مقابل او و مدیریت باشگاه پرسپولیس قرار داده است.

کد خبر: ۸۰۸۶۰
۱۷:۱۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
یک روز پس از بیانیه آتشین در پرسپولیس؛ یحیی شلوغ نکرد!

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در فاصله ۲۴ ساعت پس از انتشار بیانیه ۱۴ بندی مهدی رسول‌پناه رئیس پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره یحیی گل‌محمدی، سکوت عجیبی در خروجی رسانه‌ای و فضای مجازی این باشگاه به وجود آمده و نه سرمربی که بقیه افراد تاثیرگذار در پرسپولیس نیز لب به سخن نگشوده و پاسخی به نوشته رسول‌پناه نداده‌اند. شاید سکوت اعضای تازه هیات مدیره قابل توجیه و قابل انتظار باشد، اما اینکه یحیی گل‌محمدی دیگر این بحث را ادامه نداده و پاتکی در مقابل عریضه طولانی مدیر سابقش تدارک ندیده جای تعجب دارد. یعنی یحیی اتهامات رسول‌پناه را پذیرفته است؟

شاید سرمربی پرسپولیس وقتی در پایان بازی شکست‌بار مقابل آلومینیوم اراک آن حرف‌ها را در مورد رسول‌پناه می‌زد انتظار چنین واکنشی را از سوی او نداشت. به نظر می‌رسد یحیی خود را همچنان در موضع قدرت و چیرگی در مقابل رسول‌پناه می‌دید و در مخیله‌اش نیز چنین شورشی از سوی مدیرعامل سابق را تصور نمی‌کرد. متن بیانیه رسول‌پناه گرچه تا حدی برای دنبال‌کنندگان پرسپولیس آشنا بود و غافلگیری یا افشاگری بزرگی نداشت، اما به دلیل نوشتار دقیق و حرفه‌ای، تاثیر برق‌آسا و بهت‌آوری بر مخاطبان خود گذاشت و قدرت کلمات کاری کرد که بیشتر افراد در پس ذهن‌شان حق را به رسول‌پناه دادند.

 در چنین اوضاعی سکوت و بی‌عملی از سوی دیگر مدیران باشگاه و شخص یحیی گل‌محمدی، باعث شده که بسیاری از هواداران باشگاه و تحلیلگران مجددا اتفاقات چند هفته اخیر را در ذهن خود مرور کنند و رفتار‌های سرمربی پرسپولیس را با عینکی متفاوت و حتی از نگاه مدیر عامل سابق مورد بررسی قرار دهند. در مورد توانایی‌های فنی یحیی گل‌محمدی می‌توان ساعت‌ها با تکیه بر فَکت‌ها و نتایجی که او در تیم‌های مختلف به دست آمده به نتیجه مشخصی رسید، اما چیزی که حالا این جریان را منحرف می‌کند شیوه مدیریت روابط و ارتباطات او با مدیرانی است که در چند سال اخیر سر راه او قرار داشته‌اند.

گل‌محمدی با سردار رویانیان در پرسپولیس کار مربی‌گری را آغاز کرد و از قضا این رابطه با مجادله و قهر به پایان رسید، هر چند که در مورد اخلاق و رفتار‌های رویانیان نیز نکته‌های زیادی وجود دارد. اما جالب است که رویه یحیی در ایجاد مناقشه با مدیران باشگاه در تیم‌های دیگر نیز ادامه پیدا کرد. او در اکسین البرز، ذوب‌آهن، نساجی قائم‌شهر، تراکتور و شهر خودرو نیز نهایتا با مدیران باشگاه حتی چهره‌های شناخته‌شده‌ای مثل سعید آذری یا مصطفی آجورلو، وداع مسالمت‌آمیزی نداشت. کمی قبل از حضور در پرسپولیس نیز خبر از مشهد آمد که یحیی با حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو بنای ناسازگاری گذاشته و اگر در همان روز‌ها پیشنهاد و پیگیری پرسپولیس و همین آقایان انصاری‌فرد و رسول‌پناه نبود شاید او را حالا به عنوان مشهورترین مربی خانه‌نشین فوتبال ایران معرفی می‌کردند.

حالا که حمله یحیی به رسول‌پناه با ضدحمله شدید مدیرعامل سابق روبرو شده خیلی از دنبال‌کنندگان این الم‌شنگه، از خود می‌پرسند که لابد اتهاماتی که به گل‌محمدی وارد شده درست است که او در مقام پاسخ برنیامده و سکوت اختیار کرده. به هر حال بیانیه رسول‌پناه، موقعیت غیرمنتظره و سختی را برای یحیی و حتی هیات مدیره باشگاه به وجود آورده، موقعیتی که از قضا گل‌محمدی به دلیل اظهارات نابهنگام خودش آن را به وجود آورد. حالا حتی برخی از هواداران، رسانه‌ها و حتی پیش‌کسوتان پرسپولیس نیز از مدیریت باشگاه و حتی شخص سمیعی خواسته‌اند که صحت و سقم مطالب رسول‌پناه را بررسی کند. به هر حال مدیرعامل جدید به خاطر همین مسائل و وجود شائبه‌های دلالی و سوء مدیریت در پرسپولیس بود که از سوی وزیر ماموریت گرفت و حراست وزارت‌خانه را به سوی دفتر باشگاه پرسپولیس ترک کرد.

پرسپولیس شنبه آینده و در تهران میزبان ماشین‌سازی تبریز است و شاید این بار هم اقبال یحیی بلند بوده که در این بزنگاه حساس و در شرایطی که اوضاع فنی تیم هم خوب نیست، یک بازی نسبتا آسان پیش‌رو دارد. چه بسا اگر دیدار آتی در برابر یک تیم قدرتمند و جنگجو بود و نتیجه بازی با آلومینیوم تکرار می‌شد دوباره ابر‌های سیاه حاشیه بالای سر باشگاه پدیدار می‌شد. فعلا که بهترین خبر برای یحیی و پرسپولیس، بی‌خبری است!
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی