تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

معاون وزیر کار: ۷۳۰ هزار نفر بیمه بیکاری کرونا گرفتند

معاون وزیر کار گفت: حدود ۷۳۰ هزار نفر مورد حمایت بیمه بیکاری کرونا قرار گرفتند و همچنان محدودیتی برای تدوام این حمایت برای مشمولین قانون کار و تامین اجتماعی و بیمه بیکاری وجود ندارد.

کد خبر: ۸۰۷۹۰
۱۵:۵۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

معاون وزیر کار:۷۳۰ هزار نفر بیمه بیکاری کرونا گرفتند

 

دیدارنیوز ـ به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در نشستی با تعدادی از مدیران و مسئولین واحد‌های مشکل دار استان خراسان جنوبی گفت: عمده بحث‌ها در خصوص ایجاد واحد‌های جدید است در حالی که حفظ اشتغال موجود که سرمایه‌های کلانی در گذشته برای تولید صرف شده نیز حائز اهمیت است. با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه اجازه نخواهیم داد تولید یا اشتغال واحد‌های تولیدی فعال یا نیمه فعال از بین برود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از معضلات موجود این است که تعریف واحدی از مشکلات واحد‌های تولیدی در سطح استانی و ملی که مورد وثوق عمومی باشد نداشته‌ایم.

شاکرمی تصریح کرد: برخی از مشکلات واحد‌های تولیدی در قالب اختیارات استانی قابل حل و فصل است و برخی دیگر باید در سطح ملی پیگیری، بررسی و رفع مشکل شود.

وی عنوان کرد: عدم ارائه تعریف استانداردی از مشکلات واحد‌ها در سطح استانی و ملی از جمله موانع موجود در این زمینه است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ابتدا باید تعریف واحدی از مشکلات داشته باشیم و آن را با قوانین و مقررات تطبیق دهیم و با استفاده از اختیارات استانی و ملی اجازه ندهیم واحد‌های تولیدی مشکل دار متوقف شوند.

۷۳۰ هزار نفر بیمه بیکاری گرفتند

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف اقتصادی در پی داشت گفت: برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند اقدام اساسی را در دستور کار قرار داد. در این زمینه ۱۴ رسته مشاغل شناسایی شدند که مورد حمایت‌های بیمه‌ای و تسهیلات قرار گرفتند.

شاکرمی ادامه داد: در بخش بیمه بیکاری حدود ۷۳۰ هزار نفر مورد حمایت قرار گرفتند و همچنان محدودیتی برای تدوام این حمایت برای مشمولین قانون کار و تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری وجود ندارد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: همچنین تسهیلات با نرخ ۱۲ درصدی در اختیار رسته‌های آسیب دیده از کرونا قرار گرفت که در خراسان جنوبی ۶۰ درصد اصناف از این تسهیلات استفاده کردند.

وی به حمایت‌های معیشتی و رفاهی نیز اشاره و بیان کرد: تمامی حمایت‌های انجام شده با توجه به توان دولت تنها برای جبران بخش محدودی از مشکلات ایجاد شده بود و بدون شک جبران خسارت‌ها نیازمند حمایت بیشتری است.

شاکرمی عنوان کرد: در این نشست تعدادی از واحد‌های تولیدی به ارائه مشکلات واحد پرداختند که درخواست داریم مستندات مربوطه ظرف یک هفته ارائه شود تا بتوان موضوعات مربوط به سطح ملی را پیگیری و رفع کرد.

وی گفت: مواردی که ارائه خواهد شد باید حتماً مصوبات استانی را داشته باشد و سعی می‌کنیم وضعیت واحد‌های مشکل دار را پیگیری و به نتیجه برسانیم.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی