تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ظریف: به دنبال تشکیل اتحادیه همکاری ۶ جانبه در منطقه هستیم

وزیرامورخارجه کشورمان در بدو ورود به مسکو خاطر نشان کرد: به دنبال تشکیل اتحادیه همکاری ۶ جانبه در منطقه هستیم.

کد خبر: ۸۰۷۵۵
۱۲:۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

ظریف: به دنبال تشکیل اتحادیه همکاری ۶ جانبه در منطقه هستیم

 

دیدارنیوز ـ دکتر مجمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسشی گفت: تشکیل اتحادیه همکاری‌های ۶ جانبه مهمترین هدف سفر منطقه‌ای به کشور‌های حوزه قفقاز است.

آقای ظریف با اشاره به عمق روابط راهبردی تهران و مسکو گفت: در این سفر درباره تحولات منطقه، بویژه مسئله قره‌باغ، برجام، روابط دوجانبه و موضوعات بین المللی، از جمله سوریه، افغانستان و یمن با وزیر امورخارجه روسیه رایزنی خواهیم کرد.

وزیر خارجه گفت:روابط ایران و روسیه اقتصا می‌کند که تماس‌ها بین دو کشور بطور مستمر ادامه داشته باشد. مساله کرونا باعث شد تا این تماس‌ها متوقف شود.

وی با بیان اینکه در این سفر چند هدف را دنبال می‌کنیم اظهار کرد: یکی از این اهداف توسعه روابط راهبردی میان ایران و روسیه است. دومین موضوع بحث منطقه‌ای است.

بعد از بحران قره باغ و جنگی که در همسایگی ما رخ داد، این جنگ با تلاش فدراسیون روسیه و شخص ولادیمیر پوتین متوقف شد و توافق‌هایی بدست آمد که این توافق‌ها برای کشور‌های منطقه از جمله در عرصه‌هایی همچون ترانزیت و حمل و نقل اهمیت دارد.

وی افزود: با الهام علی یف رئیس جمهوری آذربایجان و دوستان آذری دیدار‌های خوبی داشتیم و امروز با طرف روسی گفتگو می‌کنیم.

ظریف در ادامه گفت: در دیدار امروز در خصوص شرایط بین آلمللی، بحث برجام و صرورت اجرای آن از همه طرف‌ها و موصع روسیه گفتگو می‌کنیم. مسائل دیگر همچون مساله سوریه، افغانستان و یمن هم در دستور کار قرار دارد.

وزیر امورخارجه ایران افزود: همیشه در شرایط مختلف ما بحث‌های مهمی با دوستان روسی داریم، این سفر به دلیل اینکه بحث قره باغ و گفتگو‌های شش جانبه و بنج جانبه مطرح است بحث‌های مهمی خواهد بود.

وی گفت: با رفتن ترامب وضعیت ویزه‌ای بوجود آمده است که مواضع خود را با روسیه هماهنگ می‌کنیم.
 
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی