تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تبعات یک باخت نابهنگام؛ در استقلال چه خبر است؟

شکست استقلال در برابر سایپا همان چیزی بود که ناگهان پوسته رویی باشگاه را کنار زد و برخی از فعل و انفعالات اخیر بین افراد را نمایان کرد.

کد خبر: ۸۰۷۳۱
۱۱:۵۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

تبعات یک باخت نابهنگام؛ در استقلال چه خبر است؟

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: پس از شکست استقلال در مقابل سایپا، گرچه این تیم هنوز در صدر جدول باقی مانده اما به نظر می‌آید در باشگاه استقلال جنب‌و‌جوش ویژه‌ای در جریان است و ممکن است به زودی اتفاقات تازه‌ای رخ دهد. آبی‌ها فصل گذشته اگرچه از حاشیه‌های ویرانگر هرگز بی‌نصیب نماندند اما حداقل در بعد فنی و تاکتیکی با استراماچونی به درجه بالایی دست پیدا کردند اما امسال به نظر می‌آید این روند به صورت معکوس طی می‌شود و به عبارتی قرار نیست آرامش در این باشگاه حکمفرما باشد.

شکست استقلال در برابر سایپا همان چیزی بود که ناگهان پوسته رویی باشگاه را کنار زد و برخی از فعل و انفعالات اخیر بین افراد را نمایان کرد. به هر حال از نگاه بسیاری، باخت به سایپا بر خلاف اظهارات محمود فکری، بیشتر جنبه فنی و تاکتیکی داشته و نشانگر ضعف‌های کادر فنی و در راس آن سرمربی تیم است، نکته‌ای که ظاهرا روی برخی از مدیران باشگاه نیز تاثیر گذاشته است. در واقع این روزها پرسش اصلی این است که آیا کادر فنی استقلال به سرپرستی محمود فکری در حد و اندازه نام استقلال هستند؟

 

از عُمَر دانسی تا قربانعلی‌پور!

ماجراهای فصل گذشته باشگاه استقلال و جابجایی‌های حاشیه‌ساز روی نیمکت این تیم باعث شد که در آغاز فصل جاری، مدیران استقلال بیشتر به دنبال یک گزینه کم‌حاشیه و قابل اتکا برای مدیریت فنی تیم باشند و در این میان محمود فکری به دلیل عملکرد قابل قبولش در نساجی قائمشهر توانست گوی سبقت را از بقیه نامزدهای پست سرمربی در استقلال برباید. در آن ایام البته کمتر کسی در باشگاه بود که معیار درستی درباره میزان موفقیت فکری در باشگاه بزرگی مثل استقلال داشته باشد و صحبت همه این بود که محمود فکری که سال‌ها بازیکن و کاپیتان این تیم بوده حتما می‌تواند حواشی نابودکننده را از این تیم دور کند. برای بالا بردن وزن تاکتیکی و فنی تیم نیز فوجی از چهره‌های نامدار استقلال از پرویز مظلومی گرفته تا صمد مرفاوی به کادر فنی اضافه شدند تا در این زمینه هم خلائی احساس نشود.

حتی در مورد سرپرستی تیم نیز ظاهرا اوایل فصل کشمکش‌هایی در انتخاب بین پرویز مظلومی و سعید رمضانی وجود داشته که نهایتا فکری به حضور پرویز خان رای مثبت می‌دهد. با این همه و با گذشت چند هفته از مسابقات لیگ برتر، به مرور عیار همه افراد حاضر در کادر فنی استقلال مشخص شده و چنین به نظر می‌آید که فکری به تدریج دچار توهم کودتا شده و تصور می‌کند که اگر دستیار قوی کنار خودش بیاورد ممکن است مدیریت باشگاه خود او را کنار بگذارند.

بر اساس اطلاعاتی که از باشگاه به دست آمده از چند هفته قبل به محمود فکری پیشنهاد شده که امید روانخواه را برای بهبود مسائل فنی به تیم اضافه کنند و حتی روانخواه به امید همین اتفاق از تیمی که مربی آن بوده کناره‌گیری می‌کند اما در نهایت به کادر فنی شلوغ استقلال راه پیدا نمی‌کند. بعد، یکی از اعضای هیات مدیره نیز پیشنهاد می‌کند «عمر دانسی» دستیار استراماچونی که برنامه‌ریزی تمرینی و دیدگاه فنی‌اش اثبات شده به عنوان دستیار فکری به تیم بازگردد اما باز هم مورد قبول سرمربی قرار نمی‌گیرد!

از سوی دیگر ظاهرا محمود فکری در چند هفته اخیر کمتر به مشورت با اعضای کادر فنی روی آورده و ظاهرا تصمیم‌های تاکتیکی را شخصا می‌گیرد و این موضوع بین او و دستیارانش فاصله انداخته و انگار اعتماد سابق بین کادر فنی وجود ندارد. در آخرین اخبار نیز صحبت از اضافه شدن علی اصغر قربانعلی‌پور مربی سابق شهرخودرو به کادر فنی استقلال به گوش رسیده که اساسا می‌تواند به دردسرهایی بیش از دستاورد تاکتیکی برای تیم منجر شود.

در عین حال گفته می‌شود در باشگاه، عده‌ای نیز به دنبال بازگرداندن فرهاد مجیدی به تیم هستند و ظاهرا این گروه تصور می‌کردند استقلال در سه بازی مقابل گل‌گهر، پرسپولیس و تراکتور حدقل دو شکست خواهد داشت و خود به خود فکری از این تیم می‌رود. البته چنین نشد و فکری 7 امتیاز در این سه بازی به دست آورد تا به صدر جدول برسد اما به هر حال تلاش‌های زیرپوستی برای بازگشتن فرهاد مجیدی ادامه دارد. اخبار درگوشی می‌گوید که فرهاد مجیدی حتی با وزیر ورزش نیز جلسه‌ای داشته و برای کمک به استقلال اعلام آمادگی کرده و توانسته به نوعی حمایت سلطانی‌فر و علی‌نژاد را هم بگیرد!

 

دو جابجایی جنجالی

در کنار ماجرای نیمکت استقلال، خبرهایی مبنی بر انتقال بازیکنان در این تیم شنیده می‌شود. حتی خبرهایی آمده که ممکن است استقلال و پرسپولیس از کانال یک ایجنت مشهدی، دو بازیکن را با هم معاوضه کنند. اگر در روزهای آینده و نزدیک به نیم‌فصل خبر انتقال سیاوش یزدانی از استقلال به پرسپولیس و در مسیر معکوس انتقال محمد انصاری از پرسپولیس به استقلال را شنیدید تعجب نکنید. پشت پرده این ماجراها البته اتفاقات عجیبی رخ داده است. اگر در ذهن یک هوادار استقلال باشیم احتمالا اولین سوال این است که در باشگاه آبی چه خبر است؟  

   

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی