تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
مصاحبه اختصاصی دیدار

زیباکلام: مشکل اصلاح‌طلبان رای ندادن بدنه است نه رحم اجاره‌ای!

صادق زیباکلام در مورد معضل بزرگ جریان اصلاحات به دیدار می‌گوید: چه اصلاح‌طلبان با رحم اجاره‌ای شرکت کنند و چه با رحم خودشان، مشکل این است که رای دهنده‌ای وجود ندارد که پای صندوق رای حاضر شود.

کد خبر: ۸۰۶۶۰
۱۴:۵۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
 زیباکلام: با رحم اجاره‌ای یا رحم خودشان، مشکل اصلاح‌طلبان رای دهندگان است
 
دیدانیوز ـ اسفندیار عبداللهی: محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به سخنان سید محمدصادق خرازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب ندای ایرانیان در کنگره اخیر این حزب که انتقادات قابل توجهی به عملکرد دولت وارد کرده بود، گفت: «یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ بودم، یادم می‌آید او در هیچ جای ستاد نقشی نداشت. نخست بیاید اثبات کند برای روی کار آمدن رییس جمهوری چه کار کرده که چنین اظهاراتی داشته است؛ ضمن اینکه محمدرضا عارف تا روز سه شنبه قبل از رای‌گیری نامزد جریان اصلاحات در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.»
 
در همین رابطه دیدارنیوز نظر «صادق زیباکلام» را پرسید و البته زیباکلام پیش از آنکه به نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی حسن روحانی بپردازد، گفت: اصلاح‌طلبان هیچ شرکتی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نخواهند داشت. بدنه اجتماعی آن‌ها یعنی آن ۲۴ میلیونی که به آقای روحانی رای دادند هیچ علاقه‌ای به شرکت مجدد  در هیچ انتخاباتی ندارند، البته ممکن است حزب کارگزاران سازندگی، حزب اسلامی کار، حزب اعتدال توسعه و یک سری از این احزاب به عنوان اصلاح‌طلب شرکت کنند.
 
وی افزود: قطعا نظام هم از مشارکت چند حزب ذکر شده استقبال خواهد کرد و سعی می‌کنند در طبل و شیپور بدمند که انتخابات آزادی برگزار شده و همه جریان‌های سیاسی هم حضور دارند، مثل آنچه در اسفند ۹۸ اتفاق افتاد. به هر حال نامزد آن‌ها می‌تواند علی لاریجانی یا محمدرضا عارف باشد، ولی واقع مطلب این است که اصلاح طلبان واقعی در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.
 
این تحلیلگر سیاسی در مورد ادعای محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری مبنی بر انکار نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی حسن روحانی اظهار کرد: اصلاح طلبان باعث و عامل پیروزی روحانی در ۹۲ و ۹۶ بودند، منتها روحانی و واعظی منکرند. واقع مطلب این است که اگر پای اصلاح‌طلبان در انتخابات اردیبهشت ۹۶ در میان نبود، آقای روحانی کمتر از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای می‌آورد و این اصلاح طلبان بودند که ۲۴ میلیون ایرانی را تشویق و ترغیب کردند که پای صندوق بیایند.
 
زیباکلام با بیان اینکه روحانی و واعظی نقش اصلاح‌طلبان را بپذیرند یا نپذیرند، چیزی را عوض نمی‌کند، خاطرنشان کرد:، چون به خاطر پشت کردن روحانی به ۲۴ میلیون رای، رای‌دهندگان به شدت از رایی که دادند پشیمانند که چرا به حرف امثال صادق زیباکلام گوش دادند.
 
وی در مورد گزینه‌های رای آور اصلاحات در ۱۴۰۰ عنوان کرد: اسحاق جهانگیری و  حتی خود سید محمد خاتمی اگر تایید صلاحیت هم شوند، شانسی برای پیروزی ندارند و کسی به آن‌ها رای نمی‌دهد، چه رسد به محمدرضا عارف، محسن هاشمی و بقیه مدعیان اصلاح‌طلبی.
 
این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان برای همیشه از عرصه سیاسی حذف خواهند شد، اظهار کرد: خیر. اصلاح طلبان باید به دنبال تهیه برنامه‌های بلند مدت و تحقق دمکراسی و کمک به ایجاد حکومتی آزاد بروند.
 
زیباکلام در واکنش به توییت حسام‌الدین آشنا که معضل اصلاح‌طلبان را "رحم اجاره‌ای" ندانست بلکه "عقیم بودن" این جریان دانسته است، تاکید کرد: این زاییده ذهن آن‌ها است. چه اصلاح‌طلبان با رحم اجاره‌ای شرکت کنند و چه با رحم خودشان، مشکل این است که رای دهنده‌ای وجود ندارد که پای صندوق رای حاضر شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی