تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

روزنامه یمنی: کشور‌های عربی مطیع کاخ سفید هستند

روزنامه «۲۶ سپتامبر» یمن نوشت: رهبران عرب سعی می‌کنند با تغییر سیاست‌های کاخ سفید همگام باشند، بنابراین با آمدن «جو بایدن»، سیاست پایتخت‌های عربی نیز تغییر خواهد کرد، زیرا این کشور‌ها مطیع واشنگتن هستند.

کد خبر: ۸۰۴۳۸
۱۳:۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

روزنامه یمنی: کشور‌های عربی مطیع کاخ سفید هستند

 

دیدارنیوز ـ این روزنامه روز پنجشنبه در گزارشی با اشاره به تغییر دولت در ایالات متحده آمریکا اضافه کرد: برخی ممکن است بپرسند که آشتی خلیج فارس به ویژه بین ریاض و دوحه چرا انجام شد و چرا اعلام شد که روابط بین قاهره و دوحه از سر گرفته شده است و چرا «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تحرکات و حضور خود را کاهش داده و چرا او برای ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت تلاش می‌کند.
 

۲۶ سپتامبر یمن افزود: این همان روشی است که رهبران عرب سعی می‌کنند با تغییر سیاست‌های کاخ سفید همگام باشند، بنابر این همزمان با آمدن بایدن رئیس جمهور آمریکا، سیاست‌ها در پایتخت کشور‌های عربی نیز باید تغییر کند تا با سیاست‌های کاخ سفید همگرا و همسان باشد. پس اگر سیاست کاخ سفید تفرقه در بین اعراب باشد، در بین کشور‌های عربی باید اختلاف نظر وجود داشته باشد و اگر سیاست واشنگتن همگرایی اعراب باشد، این پایتخت‌ها (کشور‌های عربی) باید متحد باشند، اما نه برای قدس یا فلسطین، بلکه برای کاخ سفید.

روزنامه یمنی با اشاره به روابط گسترده بن سلمان با ترامپ که کاخ سفید را ترک کرد، افزود: اکنون که بایدن آمده است [ محمد بن سلمان]با مشکل بزرگی روبرو شده، زیرا رئیس جمهوری جدید آمریکا دارای رویکرد‌هایی است که ممکن است تا حدودی مخالف رویکرد‌های بن سلمان باشد، بنابر این ولیعهد سعودی تلاش می‌کند که روابط خود را با دولت دمکرات آمریکا ارتقا بخشد و اعتماد آن‌ها را به دست آورد، به خصوص با افرادی که تهدید به بازگشایی پرونده «جمال خاشقچی» که به دستور بن سلمان کشته شد، کرده‌اند، پرونده‌ای که ترامپ از آن باج خواهی کرد و آنچه را که می‌خواست از ولیعهد سعودی گرفت.

این روزنامه در گزارش خود افزود که این پرونده خطرناک ممکن است بن سلمان را سرنگون کند، یا حداقل ممکن است که مانع دسترسی وی به موقعیت عنوان شاهی شود.

واشنگتن ممکن است خواستار به قدرت رسیدن «خالد بن سلمان» (فرزند دیگر سلمان بن عبدالعزیز) برای تصدی سمت پادشاهی در عربستان سعودی شود و این همان چیزی است که در پس پرونده خاشقچی خوانده می‌شود.

روزنامه ۲۶ سپتامبر اضافه کرد که در مورد پرونده یمن، مسلم است که بن سلمان سعی داشتف از روابط خود با ترامپ برای صدور تصمیم علیه «جنبش انصارالله» سوء استفاده کند و آمریکا پیش از تصدی بایدن، این جنبش را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد و برای این کار بهای زیادی پرداخت کرد.

حالا نیز با آمدن بایدن در هر دو صورت بن سلمان باید بهای سنگینی پرداخت کند، زیرا در صورتی که ولیعهد سعودی بخواهد در تصمیم گیری بایدن همچنان موثر باشد، باید بهای آن را بپردازد و اگر دولت بایدن همانطور که گفته بود که اکثر تصمیمات ترامپ را لغو خواهد و به سرعت در تصمیمی که برای انصارالله در نظر گرفته شده است، تجدیدنظر خواهد کرد، باز هم بن سلمان باید بهای سنگینی پرداخت کند، اما طبق روش دمکراتها.

این روزنامه با اشاره به اینکه ترامپ در چهار سال گذشته حامی برنامه‌های رژیم صهیونیستی بود، اضافه کرد: به طور کلی، به رغم اختلاف نظر زیاد دولت بایدن با ترامپ، اما آن‌ها در مورد حمایت از رژیم صهیونیستی اتفاق نظر دارند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی