تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"اکولایزِر: گلِ تساوی" (۳)

مسئول مورد نظر، پاسخگو نمی‌باشد!

شما در حال خواندن سومین شماره از "اکولایزِر: گلِ تساوی" هستید. "اکولایزِر: گلِ تساوی"، جایی برای پرداختن به اخبار و موضوعات مرتبط با فوتبال و فوتسال زنان است.

کد خبر: ۸۰۴۳۰
۱۶:۲۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ آزاده محمدیان: ماه‌هاست که از تیم ملی فوتبال زنان خبری نیست و هیچ یک از مسئولان مربوطه نیز نسبت به این امر جوابگو نیستند. 

کدام تیم ملی؟!
روز شنبه ۲۷ دی، سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «داتو ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، با ارسال نامه به دبیران کل فدراسیون‌ها، از اعلام آمادگی ۳۴ تیم در مسابقات جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیای ۲۰۲۲ که به میزبانی هند برگزار می‌شود، خبر داد.»


بنابر این خبر، نام تیم ملی فوتبال بانوان ایران نیز در میان این ۳۴ تیم، به چشم می‌خورَد. تیمی که شاید بتوان گفت حتی وجود خارجی ندارد و به همت مسئولان مربوطه و بی‌توجهی‌های فراوان، تنها اسمی از آن باقیست. آن هم نه در رده‌بندی فیفا؛ فقط بر روی زبان‌ها.


تیم ملی فوتبال بانوان که بیستم فروردین ۹۸، آخرین بازی خود را در مرحله‌ دوم رقابت‌های انتخابی المپیک انجام داد، از همان تاریخ و پس از حذف از رقابت‌ها تا کنون، در خاموشی کامل فرو رفته و هیچ اردو و مسابقه‌ای نداشته‌است. بر همین منوال، هیچ قراردادی نیز با آخرین اعضا و کادر فنی آن تمدید نشده‌است و عملاً در حال حاضر تیم ملی فوتبال بانوان ایران، وجودی ثبت‌شده و رسمی ندارد.


"مجتبی پوربخش" تهیه‌کننده و مجری برنامه‌ «فوتبال یک» در شبکه‌ ورزش سیما، در برنامه‌ روز جمعه ۱۲ دی اعلام کرد از دو هفته‌ قبل، در صدد بررسی وضعیت تیم ملی فوتبال بانوان بوده‌است و در راستای آن نیز، پس از پیگیری، سخنگوی فدراسیون فوتبال، او را به "لیلا صوفی‌زاده" نایب رئیس فعلی فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته‌ بانوان فدراسیون، ارجاع داده‌است؛ که در نهایت و پس از یک هفته، "صوفی‌زاده" "مریم آزمون" (آخرین سرمربی تیم ملی) را برای حضور در برنامه و در مقام پاسخگو به پوربخش معرفی می‌کند. اما در نهایت، شب قبل از برنامه، "آزمون" به مسئولان برنامه‌ «فوتبال یک» اطلاع می‌دهد که از او خواسته شده در برنامه حاضر نشود.


در شرایطی که گویا "مریم آزمون" اجازه‌ مصاحبه ندارد، منتقدین او، اما ساکت ننشسته‌اند؛ "کتایون خسرویار"، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران، در روز‌های پس از حذف تیم ملی از رده‌بندی فیفا، طی اظهارنظری جنجالی، مربیان تیم را مقصر این اتفاق دانست و عنوان کرد: «اگر مربیان با برنامه‌ سفت و سختی جلو بروند، به نفعمان است. نه این که یک ماه قبل از مسابقات، یک بازی درخواست کنند.» و در ادامه اضافه کرد: «اگر من به عنوان مربی به تیم کم‌توجهی کنم، چرا فدراسیون و دیگران توجه کنند؟ ما مربیان مقصر هستیم، نه فدراسیون و دیگران.».


اما در خصوص این اظهارات، باید از خانم "خسرویار" پرسید که حتی با فرض درست‌بودن حرف‌های ایشان، از اساس چرا باید یک تیم ملی، بر فرد متکی باشد؟ آیا چنین اتفاقی، در فوتبال آقایان نیز رخ می‌دهد؟ آیا در تیم ملی فوتبال مردان هم، اگر یک مربی درخواست اردو و مسابقه نکند، تمام موجودیت تیم به آن فرد متکی بوده و زیر سؤال می‌رود؟ و یا فدراسیون وارد عمل شده و کاری می‌کند؟ وظیفه‌ فدراسیون چیست خانم "خسرویار"؟ این که بنشیند منتظر درخواست اردو از جانب مربی؟ و یا این حرف‌ها صرفاً حرف‌هایی "فدراسیون شادکُن" است؟ راستی خانم "خسرویار"! شما از خانم "لیلا صوفی‌زاده" خبری ندارید؟ ایشان به عنوان مسئول رسیدگی به امور بانوان در فدراسیون فوتبال، نظری در رابطه با وضعیت تیم ملی فوتبال بانوان و اتفاقاتی که برای آن رخ داده‌است، ندارند؟ چرا که در تمام این مدت، پاسخگو نبوده و در هاله‌ای از ابهام محو شده‌اند! امیدوارم که این یک مورد را دیگر به پای مربیان تیم ننوشته و از چشم آن‌ها نبینید. احتمالاَ خانم صوفی‌زاده، این چند ماه آخر پشت میز نشینی نیز، قصد "دخالت" در امور فوتبال زنان را نداشته و لزومی به پاسخگویی نمی‌بینند؛ تا همگان، چشم امیدشان تنها به انتخابات ۱۰ اسفندِ فدراسیون باشد؛ بلکه در زمان باقی‌مانده تا جام ملت‌های آسیا، اعضای جدید فدراسیون، اندکی مسئولانه برخورد کرده و در عمل، دغدغه‌ فوتبال و فوتسال زنان را داشته‌باشند.
 
نتایج هفته‌ هفتم لیگ برتر فوتبال
جمعه ۲۶ دی و در جریان رقابت‌های هفته‌ هفتم لیگ برتر فوتبال، ۱۰ تیم به میدان رفتند.


در گروه یک رقابت‌ها؛ "نماینده‌ البرز" با نتیجه‌ ۳ بر ۱، "همیاری آذربایجان غربی" را شکست داد. در همین گروه؛ دربی اصفهان به تساوی انجامید. "ذوب‌آهن" و "سپاهان"، با نتیجه‌ ۲ بر ۲، بازی را به اتمام رساندند.


در گروه دو رقابت‌ها؛ "پالایش گاز ایلام" و "شهرداری سیرجان" به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند. "سارگل بوشهر" با نتیجه‌ ۰-۲، مغلوب "وچان کردستان" شد. "قشقایی شیراز"، باز هم متحمل شکست سختی شد و ۰-۷، به "ملوان بندر انزلی" باخت.
 
جدول لیگ برتر فوتبال
در پایان هفته‌ هفتم رقابت‌ها؛ "سپاهان اصفهان" با ۱۳ امتیاز، صدرنشین گروه یک بوده و "شهرداری سیرجان" نیز با ۱۹ امتیاز، صدرنشینی گروه دو را به خود اختصاص داده‌است.
 
گلزنان برتر لیگ برتر فوتبال
تا پایان هفته‌ هفتم رقابت‌ها. افسانه چترنور، با ۱۷ گل، همچنان مقام اول جدول گلزنان را به خود اختصاص داده‌است و زهرا قنبری نیز با ۱۱ گل در جایگاه دوم قرار دارد.
 
برنامه‌ دیدار‌های هفته‌ هشتم لیگ برتر فوتبال
ساعت ۱۳ روز جمعه ۳ بهمن
در گروه یکِ رقابت‌ها؛
"شهرداری بم" و "سپاهان اصفهان" در ورزشگاه فجر بم؛
"ذوب‌آهن اصفهان" و "همیاری آذربایجان غربی" در ورزشگاه فولادشهر اصفهان؛
همچنین در گروه دو رقابت‌ها؛
"ملوان بندر انزلی" و "پالایش گاز ایلام" در ورزشگاه تختی بندر انزلی؛
"شهرداری سیرجان" و "وچان کردستان" در ورزشگاه تختی سیرجان؛
"سارگل بوشهر" و "قشقایی شیراز" در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر؛
 
نتایج هفته‌ اول لیگ برتر فوتسال
روز جمعه ۲۶ دی‌ماه، شانزدهمین دوره‌ لیگ برتر فوتسال آغاز شد. در هفته‌ اول این رقابت‌ها، تنها ۸ تیم از ۱۴ تیم شرکت‌کننده در لیگ، به میدان رفتند.


در گروه یک رقابت‌ها.
بازی دو تیم "شهروند ساری" و "سایپا"، به علت انصراف "شهروند ساری"، برگزار نشده و نتیجه، ۳ بر ۰ به سود "سایپا" اعلام شد.
"مس کرمان" با نتیجه‌ ۴ بر ۱، "پویندگان فجر شیراز" را شکست داد.
"شرکت ملی حفاری ایران"، با نتیجه‌ ۰-۳، برنده‌ بازی با "نامی نو اصفهان" بود.
در این گروه، قرعه‌ استراحت هفته‌ آغازین به نام تیم "هیأت فوتبال رودان" افتاده‌بود.


در گروه دو رقابت‌ها؛
"رهیاب تهران"، با برد قاطعانه‌ ۶ بر هیچ، "هیأت فوتبال اصفهان" را از پیش روی برداشت.
"هیأت فوتبال خراسان رضوی" در رقابتی پرگل و با حساب ۱۰-۳، تیم "کیمیای اسفراین" را شکست داد.
در این گروه؛ تیم "پارس‌آرای شیراز"، ساعاتی پیش از برگزاری مسابقات، از حضور در لیگ انصراف داد و به تبع آن، تیم "پالایش نفت آبادان" در هفته‌ نخست رقابت‌ها، بی‌رقیب ماند.
"مس رفسنجان" نیز در هفته‌ اول لیگ، با قرعه‌ استراحت مواجه شد.
 
جدول لیگ برتر فوتسال
در پایان هفته‌ اول رقابت‌ها؛ "مس کرمان" با ۳ امتیاز و با احتساب گل زده‌ی بیشتر، در جایگاه نخست گروه یک قرار گرفت و "هیأت فوتبال خراسان رضوی" نیز با ۳ امتیاز و تفاضل گل بیشتر، صدرنشین گروه دو شد.
 
گلزنان برتر لیگ برتر فوتسال
در پایان هفته‌ اول رقابت‌ها؛ "فاطمه حسینی" با به ثمر رساندن ۵ گل، در جایگاه نخست جدول گلزنان لیگ قرار گرفت و به دنبال او، "مهسا کمالی" و "نرجس کریمی‌نسب"، هر یک با ۳ گل ثبت‌شده، در مقام دوم جدول، مشترک شدند.
 
برنامه‌ دیدار‌های هفته‌ دوم لیگ برتر فوتسال ساعت ۱۱ روز جمعه ۳ بهمن.

در گروه یک رقابت‌ها تیم‌های زیر به مصاف هم خواهند رفت:
"هیأت فوتبال رودان" و "نامی نو اصفهان"
"شهروند ساری" و "پویندگان فجر شیراز"
"شرکت ملی حفاری ایران" و "سایپا تهران"

همچنین در گروه دوی رقابت‌ها نیز تیم های زیر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت:
"مس رفسنجان" و "رهیاب تهران"
"کیمیای اسفراین" و "پارس‌آرای شیراز"
"هیأت فوتبال اصفهان" و "هیأت فوتبال خراسان رضوی"

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی