تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"اکولایزر: گل تساوی" (۱)

درخشش زنان ایرانی در سطح جهانی

شما در حال خواندن نخستین شماره از " اکولایزر: گل تساوی" هستید. "اکولایزر: گل تساوی" جایی برای پرداختن به اخبار و موضوعات مرتبط با فوتبال و فوتسال زنان است.

کد خبر: ۷۹۴۳۹
۱۲:۱۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۹

درخشش زنان ایرانی در سطح جهانی

 

دیدارنیوز ـ آزاده محمدیان: سایت فوتسال‌پلنت که هرساله، بهترین‌های فوتسال جهان را انتخاب می‌کند، در روز‌های اخیر، بهترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده‌است.


در بخش داوری، گلاره ناظمی، داور ایرانی، برای سومین‌بار به عنوان یکی از ۱۰ داور برتر فوتسال جهان انتخاب و نامزد دریافت عنوان بهترین داور فوتسال جهان در سال گذشته شد.
 
همچنین زینب کرمی، دروازه‌بان ایرانی که فصل گذشته نیز با تیم مس رفسنجان، قهرمان لیگ فوتسال ایران شده بود، در جمع ۱۰ دروازه‌بان برتر فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت و نامزد کسب عنوان برترین دروازه‌بان جهان شد.
 
تیم فوتسال مس رفسنجان نیز که قهرمان فصل گذشته‌ لیگ فوتسال بانوان ایران است، از سوی فوتسال‌پلنت به‌عنوان یکی از ۱۰ تیم برتر جهان در سال ۲۰۲۰ برگزیده شده و از مدعیان کسب عنوان برترین تیم جهان است.
 
پریا شهریاری، ناظر بین‌المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، از سوی فیفا برای نظارت بر مسابقات فوتبال به المپیک ۲۰۲۱ دعوت شد. این نخستین بار است که یک ناظر ایرانی برای برگزاری مسابقات فوتبال المپیک دعوت می‌شود.


شهریاری در کارنامه‌ خود، نظارت بر بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ جوانان جهان در آرژانتین، جام جهانی فوتبال ساحلی در پاراگوئه، بازی‌های آسیایی جاکارتا، فینال جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا در اردن و بازی‌های داخل سالن ترکمنستان را نیز دارد.
 
 لژیونرها

فرشته کریمی که پس از گذراندن دوره‌ مصدومیت و نقاهت و پس از یک سال و چند ماه دوری از میادین، به لیگ کویت رفته و در تیم القادسیه توپ می‌زند، به روند درخشش خود ادامه داده و یکی از گل‌های او نیز به عنوان گل برتر هفته‌ ششم لیگ کویت برگزیده شده است.
 
نسیمه غلامی، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران که این فصل در تیم الفتات لیگ کویت بازی می‌کند، در دیدار با تیم سلوی‌الصباح، ۲ گل و ۳ پاس گل را به نام خود ثبت کرد. این بازی با نتیجه‌ ۶ بر ۲ به سود الفتات به پایان رسید و آن‌ها صدرنشین لیگ کویت شدند.
 
یاسمن فرمانی، بازیکن سابق تیم ملوان بندرانزلی که اکنون در لیگ بلژیک و تیم شارلوا بازی می‌کند، در دیدار مقابل وایت استارز، با دادن پاس گل از روی نقطه‌ کرنر، سبب‌ساز تنها گل شارلوا در این بازی شد.

 

برنامه‌ دیدار‌های این هفته
 

در هفته‌ ششم لیگ فوتبال زنان، جمعه ۱۹ دی، از گروه ۱، "شهرداری بم" به مصاف "همیاری ارومیه" رفته و "هیأت فوتبال البرز" نیز رقیب "ذوب‌آهن اصفهان" خواهد بود.


هم‌چنین در گروه ۲، "ملوان بندرانزلی" با "سارگل بوشهر"، "شهرداری سیرجان" با "قشقایی شیراز"، "وچان کردستان" با "پالایش گاز ایلام" به رقابت می‌پردازند.


تمامی این دیدار‌ها ساعت ۱۳ برگزار خواهند شد.
 
 
گلزنان برتر 
 "افسانه چترنور" از تیم "شهرداری سیرجان"، تا به این‌جای رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، با ۱۱ گل در صدر جدول گلزنان لیگ قرار گرفته و "زهرا قنبری" بازیکن تیم "وچان کردستان" با ۹ گل او را تعقیب می‌کند.
 
 
تیم‌های برتر
در پایان نیم‌فصل اول لیگ فوتبال، "سپاهان اصفهان" با ۱۲ امتیاز در جایگاه نخست گروه ۱ قرار گرفته و "شهرداری سیرجان" نیز با ۱۵ امتیاز، صدرنشین گروه ۲ است.
 
سناریوی تکراری؛ پایان باز
در جدیدترین رده‌بندی اعلام‌شده از سوی فیفا، نام تیم ملی فوتبال بانوان ایران از این جدول حذف شده و این سناریوی تکراری، بار دیگر نفس تیم ملی را بریده‌است.


طبق قوانین فیفا، اگر تیمی بیش از ۵ بار و بیشتر از ۱۸ ماه با تیم‌های رسمی بازی نکند، از رده‌بندی جهانی خارج خواهد‌شد.
تیم ملی فوتبال زنان ایران، از فروردین ۹۸ و پس از دیدار‌های مقدماتی المپیک تا کنون، هیچ‌گونه فعالیتی نداشته و در وضعیتی نامعلوم رها شده‌است.


این در حالیست که "لیلا صوفی‌زاده"، نایب رئیس فدراسیون نیز عملا واکنشی به این موضوع نشان نداده و به نادیده‌گرفتن فوتبال زنان ادامه داده‌است.


سرمایه‌های انسانی و استعداد‌های فراوان در فوتبال بانوان ایران، با چنین بی‌تدبیری‌ها و بی‌اعتنایی‌هایی، مهجور مانده و فرصت‌های خود را برای بروز توانایی‌هایشان از دست می‌دهند. بی‌توجهی‌هایی که از فوتبال پایه‌ بانوان تا سطح ملی را در بر می‌گیرد.


تیم ملی فوتبال زنان ایران که در کارنامه‌ خود رتبه‌ ۴۸ جهان را نیز دارد، در حال حاضر و برای باری دیگر، قربانی بی‌تدبیری‌های مدیران و مسئولان شده و در وضعیتی نامشخص به سر می‌بَرَد. باید دید انتخابات فدراسیون و حضور فردی دیگر در مقام رسیدگی به مسائل زنان، تفاوتی در وضعیت تیم ملی و وضعیت فوتبال زنان به وجود خواهد آورد و یا باید به انتظار معجزه‌ای برای مرتفع ساختن این مشکلات و رسیدگی به این خواسته‌های بدیهی و حداقلی نشست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی