تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

دیدار الکاظمی و برهم صالح پیش از بررسی تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی

رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق طی دیداری سه پرونده مهم کشور و در راس آنها انتخابات زودهنگام پارلمانی را که قرار است ماه ژوئن برگزار شود، بررسی کردند.

کد خبر: ۸۰۲۲۹
۰۹:۵۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۹
دیدارنیوز - به نقل از شفق نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور در کاخ السلام بغداد استقبال کرد و تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این دیدار بر لزوم تحکیم ثبات در کشور، حفظ امنیت شهروندان، تقویت قدرت سرویس امنیتی، اجرای قانون، حفظ صلح و امنیت جامعه، منع اقدامات غیر قانونی و انحصاری کردن سلاح‌های خارج از اختیار دولت تاکید شد.

همچنین دو طرف انتخابات آتی را بررسی و بر لزوم حمایت از تمامی اقدامات لازم برای موفقیت در این انتخابات، ممانعت از وجود تقلب و دستکاری در انتخابات، دعوت از ناظران بین‌المللی و تضمین فرصت مشارکت گسترده در انتخابات تاکید کردند.

در این نشست اوضاع اقتصادی کشور و بودجه مالی هم مورد بحث قرار گرفت و دو طرف درباره اهمیت تصویب پیش نویس قانون بودجه به شکلی که حقوق و معیشت همه عراقی‌ها را تامین کند و نیز دستیابی به راه حل‌های ریشه‌ای میان دولت بغداد و اقلیم کردستان عراق پیرامون مسائل مالی معلق به گونه‌ای که حقوق کارمندان تامین شود، توافق نظر داشتند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق روز یکشنبه طی نامه‌های به نخست وزیر این کشور پیشنهاد داد، انتخابات زودهنگام پارلمانی به جای ماه ژوئن ۱۶ ماه اکتبر برگزار شود اما الکاظمی هنوز در این باره تصمیمی نگرفته است.
نخست وزیر عراق پیش از این ششم ژوئن را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرده بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی