تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بایدن و جهنم دروغ‌های ترامپ

برخی سیاستمداران گاهی برای پیروزی درانتخابات و یا پیشبرد سیاست‌های خود به مبالغه و دروغ گفتن متوسل شده اند، اما «دونالد ترامپ» درهمه دوران ۴ ساله ریاست جمهوری خود آن هم خیلی طبیعی دروغ گفت و حالا «جوبایدن» درجهنم پیامد‌های این دروغ‌ها گرفتار شده که رهایی از آن‌ها شاید ۴ سال زمان بخواهد.

کد خبر: ۸۰۱۵۳
۱۱:۴۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

بایدن و جهنم دروغ‌های ترامپ

 

دیدارنیوز ـ «دانیل دل» خبرنگار شبکه سی ان ان گفت: ترامپ دروغ گفتن برای او تا حد سرگرمی روزانه عادی شده بود، اما اکنون آمریکا با مشکلی بزرگتر از مشکل ترامپ مواجه است و آن اینکه میلیون‌ها آمریکایی درچاه عمیق یک توطئه سقوط کرده اند و معلوم هم نیست چه زمانی می‌توانند این وضعیت خطرناک را اصلاح کنند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم پیشتر نوشته بود که ترامپ از زمان سوگند خود در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ (۱ بهمن ۹۵) هزاران دروغ و اظهارات گمراه کننده و نادرست مطرح کرده است.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ۲۰ هزار دروغ و سخنان فریبنده دونالد ترامپ روی یک نقاشی دیواری در منطقه «سوهو» درشهر نیویورک به نمایش درآمد.

یکی از بزرگترین دروغ‌های ترامپ که او را رسوا کرد درباره حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد بود.

درحالی که ترامپ مدعی شده بود هیچ خسارتی به این پایگاه و افراد حاضر درآن وارد نشده است، بعد‌ها معلوم شد که بالغ بر ۱۰۰ نفر دچار ضربه مغزی شده‌اند و سیلو‌ها و ساختمان‌ها نابود شده وحتی عراقی‌های فعال در این پایگاه از مرگ تعدادی از نظامیان آمریکایی پرده برداشتند.

گزارشگر شبکه سی ان ان گفت که دروغ‌های ترامپ بسیار زیاد است و بسیار سخت است که کدام را به عنوان خطرناک‌ترین و بارزترین انتخاب کرد، اما برای روشن شدن داستان این ۴ سال فهرست دروغ‌های ترامپ را بالا و پایین کردم و چهارتا از بارزترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

برای تحقیق و بررسی هر کلمه از سخنان ترامپ در ۴ سال دوران ریاست جمهوری، ۴ سال زمان نیاز دارد

دانیل گفت که برای تحقیق و بررسی هرکلمه از سخنان گمراه کننده و دروغ ترامپ در ۴ سال دوران ریاست جمهوری، ۴ سال زمان نیاز دارد.

۴ دروغ بارز وخطرناک ترامپ از میان فهرست بلند دروغ‌های او بیانگرواقعیت ۴ سال ریاست جمهوری او است.

ترامپ این ویروس خطرناک و مرگبار را معادل ویروس آنفلوانزا معرفی کرد و گفت که این ویروس همواره تحت سیطره کامل است، او ده‌ها بار دروغی مرگبار به آمریکایی‌ها گفت که این ویروس درحال از بین رفتن است در حالی که روز به روز همه گیرتر می‌شد.

این دروغ باعث شد که آمریکایی‌ها حاضر نشوند روش زندگی خود را تغییر دهند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

قطعا اگر ترامپ با مردم آمریکا صادق بود و حقیقت را می‌گفت امروز شاید شاهد این وضعیت مرگبار و جان باختن آمریکایی‌ها نبودیم.

امروز از جان باختن بیش از ۴۰۰ هزار آمریکایی سخن می‌گوییم، آیا ترامپ ماجراجو که با جان و زندگی آمریکایی‌ها بازی کرد، پاسخگو خواهد بود؟

اعلام پیروزی در انتخابات
دروغ خطرناک دیگر ترامپ اعلام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

ترامپ امروز بخاطر رسوائی هایش منزوی و ناامید است و، اما بازتاب فراز و فرود یک واقعیت است که می‌تواند تحقق یابد، اما وضعیت ناامیدکننده‌تر این است که بسیاری ازهوادارانش همچنان باور دارند که او صادق بوده و حقیقت را گفته است.

مدت زیادی طول می‌کشد تا هواداران شورشی ترامپ که مقامات ارشد آمریکایی آن‌ها را «تروریست داخلی» توصیف کردند، حقیقت برای آن‌ها روشن شود، اما این باور‌های اشتباه الان برای ثبات و امنیت آمریکا مرگبار و همچون یک زلزله خطرناک شده است.

توفان دوربان
گزارشگر سی ان ان گفت:بیاد می‌آورید وقتی ترامپ در سال ۲۰۱۹ توئیت کرد که ایالت آلاباما از توفان دوربان بیش ازآنچه انتظار می‌رفت درمعرض خطر قرار گرفت، اما این ادعا درحالی بود که سازمان هواشناسی فدرال و ایالت آلاباما اعلام کردند آلاباما اصلا متاثراز این توفان نشد.

ترامپ بجای تصحیح سریع این دروغ چندین روز تلاش کرد تا ثابت کند اشتباه نکرده و آنچه را او گفته درست بوده است.

حتی پا را فراتر گذاشت و برای اثبات دروغ خود تصاویری از نقشه‌هایی از توفان را که بشکلی رسوا و واضح در آن‌ها تغییراتی داده بود و آن‌ها را دستکاری کرده بود به نمایش گذاشت.

این نوع رفتار برای ترامپ سرگرم کننده شده بود، اما واقعا رفتاری مهم و پیچیده بود.

این رفتار فقط نشان نمی‌دهد که ترامپ چه استعدادی برای قانع کردن آمریکایی‌ها با دروغ گفتن داشته است بلکه دریافته ایم که او تنها فرد دروغگو نبوده است، فهمیدیم که مقامات ارشدی در کاخ سفید در پشت صحنه قرار تلاش کرده اند تا سازمان هواشناسی فدرال را مجبور کنند از دروغ ترامپ حمایت کنند.

دانیل افزود:به عبارت دیگر ترامپ یک تیم قوی و کاملی را در کاخ سفید جمع کرده بود تا در کارزار‌هایی اثبات کنند که دروغ‌های او درست است و حقیقت دارد.

این واقعیتی ترسناک است، اما الان از دروغ‌های یک شخصیت در دوران ریاست جمهوری او سخن می‌گوییم.

ترامپ موضوعی را بیش از ۲۰ بار تکرار می‌کرد تا جائیکه دیگر اصلا برای او مهم نبود.

مرد برگزیده جهان
دونالد ترامپ اصلا در ایالت میشیگان نبوده است پس چگونه این احتمال وجود دارد که در این ایالت و قبل از شروع دوران ریاست جمهوری او را به عنوان مرد برگزیده جهان انتخاب کرده باشند.

گزارشگر سی ان ان گفت که ترامپ هرگز میشیگان نبوده است وهر چه تحقیق کردیم هرگز اثری از این ادعای ترامپ دیده نشد.

او در یک سخنرانی گفت که نمی‌دانم کسی بخاطر می‌آورد من در میشیگان بوده ام، ۱۲ سال قبل در اینجا به من لقب مرد جهان دادند، آیا بخاطر می‌اورید؟

دانیل تاکید کرد که انسان از این دروغگویی ترامپ شگفت زده می‌شود او کاملا طبیعی دروغ می‌گوید.
 
 


وی افزود:سیاستمداران دیگرهم گاهی برای پیروزی در انتخابات و یا تبلیغ سیاست‌های خود مبالغه می‌کنند و حتی دروغ می‌گویند د ویا برای دورکردن خود از یک رسوایی تلاش می‌کنند دیگران را گمراه کنند، اما دروغ گفتن ترامپ درباره همه چیز حتی یک موضوع کوچک، یک دروغ بسیار ناچیز و سخیف نبود بطوریکه نمی‌توان آن‌ها را بسادگی ساخت و یا تکرار کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی