تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
دیدار آدینه ۳۱

خبرخوانی هفتگی دیدار: نامه‌نگاری هاشمی‌ها، استعفای کروبی، عدرخواهی صدیقی

همچون هفته‌های پیش دیدارنیوز اهم اخبار سیاسی هفته را مرور کرده است، از جمله نامه نگاری خانواده هاشمی با هم و منازعات اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت با رسول منتجب‌نیا که به رسانه‌ها کشیده شد، استعفای حجت‌الاسلام مهدی کروبی، اظهارات کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران درباره مرحوم مصباح یزدی و فعالیت و طرح‌های مجلس بخصوص در راستای رسمی کردن ورود اطلاعات سپاه در روند تایید صلاحیت‌ها.

کد خبر: ۷۹۹۹۲
۱۱:۰۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۹

خبرخوانی هفتگی دیدار: نامه‌نگاری هاشمی‌ها، استعفای کروبی، عدرخواهی صدیقی

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: جنجالی‌ترین خبر این هفته مصاحبه فائزه هاشمی دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی بود. فائزه در بخشی از صحبت‌های خود گفته بود دوست داشت که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ رای بیاورد، ولی اگر شهروند آمریکا بودم به ترامپ رای نمی‌دادم. برادر او، محسن هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای سرگشاده خواستار «عذرخواهی» خواهرش شده است. او در نامه‌ای سرگشاده خطاب به خواهرش نوشت: "می‌دانم که در سال‌های اخیر برخورد‌های نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی".

 
فائزه: محسن دوست دارد ما را کنترل کند!

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفته بود "ترامپ کاری جز تهدید، تحریم، بدعهدی، ترور، توهین علیه ایران انجام نداد و سیاستمداری لمپن و قمار باز است" فائزه هاشمی، اما همان روز به خبرآنلاین گفته "محسن در بین ما از همه محافظه کارتر است یا به قول خودش عاقل‌تر است. خیلی دلش می‌خواهد ما را کنترل کند".

یاسر هاشمی برادر دیگر فائزه هم در نامه‌ای جداگانه نوشت: «خواهرم فائزه؛ اول بگویم که حرف‌های تو و نامه محسن، خاطرات جمعه‌های عزیزی را به یادم آورد که همه در منزل پدر جمع می‌شدیم و داغ‌ترین بحث‌ها را داشتیم و حسن ختام، حرف‌های پدر بود که وقتی ناصبری‌های ما را می‌شنید و می‌دید، با بیان اتفاقاتی از تاریخ اسلام، «انّ الله مع الصابرین» را در جام جانمان می‌ریخت. اگرچه به آن بخش از سخنان منتشره‌ی اخیرت در فضای مجازی نقد جدی دارم، اما این‌گونه اظهارنظرهاست که به آزادی بیان معنا می‌بخشد که دست بر قضا هم‌زمان با انتشار مصاحبه‌ات به‌عنوان یک شخص حقیقی در شبکه‌های مجازی، یک نفر با شخصیت حقوقی در شبکه قرآن صداوسیما، از چشم‌باز کردن یک میت در غسالخانه گفت و آن را معجزه اولیا الله خواند که البته حرف‌های تو آتش تخریبی سابق را زنده کرد و حرف‌های آن امام‌جمعه، آتش در نیزار اعتقادات مردم و باور‌های جوانان بود». نامه‌نگاری خانواده هاشمی و پاسخ به فائزه هاشمی هنوز خبر داغ محافل سیاسی و رسانه‌ای است.



ماجرای حزب جمهوریت

حزب جمهوریت که بدنه اصلی آن را همان افرادی تشکیل می‌دهند که در سال ۹۷ از اعتماد ملی جدا شدند این روز‌ها به شدت در چالش قرار گرفته است و اختلافات دو طیف درون این حزب اوایل هفته به رسانه‌ها کشیده شد. یک طرف ماجرا رسول منتجب‌نیا و تعدادی از اعضای شورای مرکزی قرار دارد و طرف دیگر نیز تعدادی از اعضای شورای مرکزی آن حزب قرار گرفته اند که منتقد روش‌های اجرایی منتجب‌نیا هستند. در طیف منتقد افرادی، چون قربانعلی قائمی، رحمت‌اله بیگدلی و اسفندیار عبداللهی به چشم می‌خورند. مشروح قصه این حزب را در گزارش سرویس سیاسی دیدار بخوانید.


بیشتر بخوانید: بحران در حزب جمهوریت؛ حال بد یک حزب اصلاح‌طلب

 

استعفای شیخ محصور!

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی که از سوی کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب به همراه چند تن از اعضای شورای مرکزی آن حزب رد صلاحیت شده است، در این هفته استعفای خود تقدیم شورای مرکزی حزب اعتماد ملی کرد، قرار است امروز جمعه قرار است شورای مرکزی این حزب در مورد قبول، رد یا انتخاب دبیرکل جدید حزب اعتماد ملی تصمیم گیری کند. به همین دلیل رسانه رسمی حزب اعتماد ملی نامه استعفای کروبی را با  تیتر «بقای ما در بقای تفکر ماست» که از سخنان مهدی کروبی در نامه کروبی اقتباس شده بود  را رسانه‌ای کرد.
 
در بخشی از نامه کروبی که خطاب الیاس حضرتی، قائم مقام حزب اعتماد ملی نوشته شده بود، آمده است: در پی تصمیم اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور در مورد اینجانب و سه عضو لایق و ارزشمند این حزب که از بدو تأسیس، حضوری فعال در این مجموعه داشتند، بار دیگر از اعضای محترم شورای مرکزی می‌خواهم با تصویب درخواست استعفای اینجانب، هرچه سریعتر مطابق موارد پیش بینی شده در اساسنامه نسبت به انتخاب دبیرکل جدید اقدام نمایند.  بر این باورم که مبارزه حزبی باید جایگزین انفعال و شخص محوری در میان جریان‌های سیاسی کشور به ویژه جریان اصلاحات گردد.  
 
 وی در متن استعفای خود تاکید کرد: کار حزبی کار جمعی است و قائم به فرد نیست و اهمیت همه افراد این نهاد حزبی مهم است. اعتماد ملی امروز یک نهاد است و دیگر منحصر به فرد نیست و به همین علت فارغ از اینکه چه کسی دبیرکل آن باشد باید به فعالیت خود ادامه دهد.  «بقای ما در بقای تفکر ماست» که قابل حذف نمی‌باشد و این حزب اِن شالله نماد این اراده اجتماعی باشد و شما هم نسل به نسل در حفظ آن کوشا باشد.

 

صدیقی: مصباح از اولیا خداست!

 

حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران ۱۹ دی ماه در گفتگو با شبکه قران صدا و سیما درباره آیت الله مصباح یزدی و روز‌های بیماری ایشان گفت: بر ما خیلی سخت می‌گذشت ایشان که دید ما بسیار ناراحت هستیم چشمشان را باز کردند و فرمود که ناراحت نباشید این ناراحتی تا دو هفته است بعد از دو هفته باغ وسیعی برای ما تدارک دیده شده است که ما را به آنجا می‌برند. این دلداری را به ما داد و دقیقا دو هفته بعد همه چیز تمام شد. یعنی ایشان از زمان فوتشان خبر داشتند و جایگاهشان را هم به ایشان نشان داده بودند.


او ادامه داد: غسال روایت می‌کند وقتی این پیام را دریافت کردم آرزو کردم که‌ای کاش آیت الله مصباح  در آن دنیا شفاعتی بکند. تا این آرزو را کردم دیدم آیت‌الله مصباح چشمانشان را باز کردند و یک نگاه مهربانانه‌ای کرد و دوباره چشمانش را بست. صدیقی در پایان آیت الله مصباح یزدی را از اولیای مسلم خدا معرفی کرد.
 
همانگونه که در نامه سرگشاه یاسر هاشمی هم اشاره‌ای به اظهارات کاظم صدیقی شده بود، این سخنان امام جمعه موقت تهران با واکنش‌های وسیعی در کشور مواجه شد و بخصوص رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی به شدت به آن پرداختند. واکنش منفی جامعه به این سبک از روایت گفتن خطیب نماز جمعه تهران بلاخره او را وادار به عذرخواهی کرد.

 


شراکت اطلاعات سپاه با شورای نگهبان قانونی می‌شود

طرح اصلاح قانون انتخابات که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تصویب است حساسیت‌های زیادی را برانگیخته است.  یکی از مهم‌ترین تغییرات داده شده قانونی کردن ورود سازمان اطلاعات سپاه به روند نظارت و شراکت آن سازمان با شورای نگهبان بود. تبصره ۱ ماده ۱۱ این قانون،با تغییر نهاد‌های چهارگانه استعلام برای انتخابات ریاست‌جمهوری، اطلاعات سپاه را به‌طور رسمی وارد فرآیند انتخابات کرده و آورده است: «وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بازرسی کل‌کشور، دیوان محاسبات کشور و سایر مراجع ذی‌صلاح مکلفند ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ درخواست اداره انتخابات شورای نگهبان یا درصورت لزوم هر یک از اعضای شورای نگهبان مدارک یا سوابق مربوط به داوطلبان ریاست‌جمهوری را به صورت کامل تحویل دهد.»


 
 
  
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی