تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

دربی ۹۴، روز مدافعان

وضعیت دو تیم پیش از دربی ۹۴ هم به نحوی است که بنظر نمی‌رسد مربیان چندان تمایلی به بازی تهاجمی در شروع مسابقه داشته باشند و احتمالا برخلاف دربی آخر دو تیم، خبری از بازی پرگل و پر موقعیت نیست.

کد خبر: ۷۹۶۲۵
۱۵:۴۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

دربی ۹۴، روز مدافعان

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: ۲۲ دی ماه استادیوم خالی از تماشاگر، آزادی زیر آسمان آلوده تهران، میزبان آخرین دربی قرن چهاردهم خواهد بود. دی ماه هر چند از سردترین ماه های سال است اما شاهد گرم‌ترین و جنجالی‌ترین دربی‌های تاریخ بوده، حداقل دو دربی پرتنش و پر گل در دهه ۷۰ که با درگیری و محرومیت تعدادی از بازیکنان دو تیم همراه شد، در این ماه برگزار شد.

سال‌های اخیر اما دربی‌ها کمتر شاهد درگیری و تنش بوده و معمولا تیم‌ها بیشتر روی بازی تمرکز می‌کنند تا حواشی خاص این بازی و اگر هم تنشی بین بازیکنان و باشگاه‌ها پیش بیاید طرفین بیشتر در فضای مجازی از خجالت هم در می‌آیند.

وضعیت دو تیم پیش از دربی ۹۴ هم به نحوی است که بنظر نمی‌رسد مربیان چندان تمایلی به بازی تهاجمی حداقل در شروع مسابقه داشته باشند و احتمالا برخلاف دربی آخر دو تیم، خبری از بازی پرگل و پر موقعیت نباشد.

استقلال که بعد از یک دوره پرنوسان در هفته‌های ابتدایی، حالا به صدر جدول رسیده نمی‌خواهد با شکست مقابل رقیب سنتی از شرایط ثبات خارج شود و پرسپولیس هم که در هفته‌های اخیر نمایش ضعیفی داشته و با هت‌تریک تساوی پای به میدان دربی می‌گذارد، می‌داند در صورت شکست در این مسابقه شرایط بحرانی را پیش رو خواهد داشت.

با این اوصاف بنظر می‌رسد دو تیم با آرایش محتاطانه وارد میدان شوند و اگر توپی از خط دروازه‌ها رد شود روی اشتباهات فردی یا حوادث فوتبال خواهد بود.

در این شرایط هر تیمی که در دفاع کم‌اشتباه‌تر عمل کند می‌تواند امیدوار به پیروزی باشد. پرسپولیس که این فصل بر خلاف سال‌های قبل در خط حمله عملکرد ناامید کننده‌ای داشته و هنوز پای مهاجمانش به گلزنی باز نشده، احتمالا بیشتر روی ضربات ایستگاهی یا شوت‌های از راه دور برای گشودن دروازه حریف حساب کرده و استقلال هم دلبسته به تکنیک قائدی و نفوذهای غفوری از سمت راست است.

از طرف دیگر دربی ۹۴ تقابل پرسپولیس به عنوان بهترین خط دفاع لیگ و استقلال به عنوان دومین خط دفاع برتر مسابقات تا به اینجای رقابتهاست و عملکرد مثبت لک و مظاهری هم باعث شده تا خیال دو تیم تا حد زیادی از دروازه ها راحت باشد.

باید دید در نبرد دو خط دفاعی برتر لیگ کدام یک کم اشتباه تر ظاهر می‌شوند و کدام تیم می‌تواند از تک موقعیت احتمالی به بهترین شکل بهره ببرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی