تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

از این شاخه به آن شاخه پریدن، عامل استهلاک سرمایه‌ها در بورس

قیمت‌گذاری دستوری و احتمال جنگ باعث ریزش شاخص بورس شده است. در این میان برخی سهامداران خرد با این شاخه به آن شاخه کردن و رفتار هیجانی به سرمایه خود آسیب می‌زنند.

کد خبر: ۷۹۶۱۰
۱۷:۵۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

از این شاخه به آن شاخه پریدن، عامل استهلاک سرمایه‌ها در بورس

 

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: امروز شاخص کل در ادامه روند نزولی یک هفته گذشته با بیش از ۲۴ هزار واحد ریزش، کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار را از دست داد و به عدد یک میلیون و ۲۸۵ هزار کاهش پیدا کرد. در ابتدای هفته گذشته بسیاری مخاطره سیاسی و احتمال وقوع جنگ و درگیری در منطقه را عامل اصلی روند نزولی می‌دانستند، اما ریزش شاخص کل حتی پس از منتفی شدن احتمال درگیری نظامی و همچنین قطعی شدن ریاست جمهوری بایدن نیز ادامه یافت.


یوسف اصلانی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی دیدار در تشریح وضعیت بازار گفت: بازار در سطح حمایتی مهمی قرار دارد. با توجه به روند آتی سودسازی شرکت‌ها و با توجه به این که شاخص کل به لحاظ تکنیکال به حمایت مهمی رسیده است به احتمال بسیار زیاد بازار از فردا یا پس فردا شاهد برگشت روند کلی خواهد بود.


اصلانی افزود: محدوده یک میلیون و ۲۵۶ هزار محدوده مهمی است و بسیار بعید است که شاخص کل از این محدوده، کمتر شود. همچنین عمده گروه‌های مهم بازار مانند پالایشی‌ها، فلزی‌ها و پتروشیمی به حمایت‌های مهم رسیده‌اند. از سوی دیگر گروه خودرو نیز به سطوح قیمتی جذابی دست پیدا کرده‌اند.


این تحلیلگر بورس در توضیح علت ریزش بازار در هفته گذشته گفت: چند علت دست به دست هم داد تا شاهد ریزش بازار در هفته گذشته باشیم. یکی قیمت‌گذاری دستوری فولاد بود که با واکنش منفی، منسجم و به حق سهامداران مواجه شد. این قیمت‌گذاری دستوری باید لغو شود. از سوی دیگر ریسک جنگ و بالارفتن درگیری‌ها در منطقه، همچنین انتظار برای قطعی شدن ریاست جمهوری بایدن، تاثیر گذاشت.


اصلانی در خصوص چشم‌انداز بازار اظهار داشت: تا وقتی که قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها رو به بالا است و قیمت دلار نیمایی نیز در همین محدوده کنونی قرار دارد، چشم‌انداز بازار خوب خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم سهامداران از رفتار‌های هیجانی پرهیز کنند. از این شاخه به آن شاخه پریدن بیشتر باعث استهلاک پول‌شان خواهد شد، چون تجربه اخیر بازار نشان داده سهم‌ها با هم بالا می‌روند یا با هم اصلاح می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی