تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

درویشیان خبر داد: اعلام ۱۵ علت موثر در آلودگی هوا به مجلس از سوی سازمان بازرسی کل کشور

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره آلودگی هوا در کلانشهر‌ها به ویژه تهران گفت: قانون هوای پاک مصوب سال ۹۶، وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را در این زمینه مشخص کرده و ما ۱۵ علت موثر در این زمینه را بررسی و ترک فعل مسئولان مربوطه در انجام قانون را احصاء و به مجلس اعلام کردیم.

کد خبر: ۷۹۲۸۷
۱۶:۰۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۹

درویشیان خبر داد: اعلام ۱۵ علت موثر در آلودگی هوا به مجلس از سوی سازمان بازرسی کل کشور

 

دیدارنیوز ـ به نقل از قوه قضائیه حجت‌الاسلام درویشیان در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، از ارائه پیشنهاد‌های این سازمان برای اصلاح مصوبه شورای رقابت برای افزایش پلکانی قیمت خودرو خبر داد و گفت: مصوبه شورای رقابت موجب افزایش قیمت خودرو خواهد شد که ما همچنان بر لزوم اصلاح آن تاکید داریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به قم برای بازدید از شهرک صنعتی این شهرستان و بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی گفت که پیمانکار پروژه تصفیه خانه قم که باید سال ۹۵ بهره برداری می‌شد، اما با ۸۰ درصد پیشرفت به دلیل اهمال پیمانکار متوقف شده بود، خلع ید شده و با انتصاب پیمانکار جدید مقرر شد این پروژه تا ۸ ماه آینده تکمیل شود که در صورت بهره برداری از آن، آب شرب قم و برخی شهر‌های دیگر از جمله خوانسار و سلفچگان تا ۲۵ سال آینده تامین خواهد شد.

درویشیان درباره آلودگی هوا در کلانشهر‌ها به ویژه تهران نیز اعلام کرد: قانون هوای پاک مصوب سال ۹۶، وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را در این زمینه مشخص کرده و ما ۱۵ علت موثر در این زمینه را بررسی و ترک فعل مسئولان مربوطه در انجام قانون را احصاء و به مجلس اعلام کردیم.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی و گزارش دادستان کل کشور در این زمینه تصریح کرد: هوای پاک و محیط زیست از حقوق عامه است و آلودگی هوا از معضلاتی است که کشورمان هر چند وقت یک بار در یک استان یا به صورت سراسری درگیر آن می‌شود.

رئیسی افزود: قانون هوای پاک وظایفی را برای مسئولان و دستگاه‌های مختلف مشخص کرده و معلوم می‌شود وقتی با این معضل مواجه می‌شویم مسئولی کم کاری و ترک فعل کرده است که نباید نسبت به این موضوع ملاحظه کرد، چون مردم ضرر می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه نباید در برابر نقض حقوق عامه سکوت کرد و اجازه داد مردم به خاطر ترک فعل برخی مسئولان و عدم اجرای قانون آسیب ببینند، به دادستان کل کشور تاکید کرد موضوع را از طریق معاونت حقوق عامه پیگیری کند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی