تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
با تغییر موضع پنتاگون؛

ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه می‌ماند

کفیل وزارت دفاع آمریکا مدعی است با توجه به تهدید‌های موجود، تصمیم قبلی مبنی بر خروج ناو «یواس‌اس نیمیتز» از منطقه، منتفی است.

کد خبر: ۷۹۲۴۱
۰۹:۳۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۹

ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه می‌ماند

 

دیدارنیوز ـ «کریستوفر میلر» سرپرست پنتاگون در بیانیه‌ای که در سایت وزارت دفاع آمریکا منتشر شد؛ از تصمیم برای متوقف کردن روند خروج ناو هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» از خاورمیانه خبر داد.

وی با این ادعا که هیچکس نباید درباره قاطعیت آمریکا تردید کند، گفت: به دلیل تهدید‌های اخیر ایران علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت واشنگتن، دستور دادم که یواس‌اس نیمیتز رویه معمول (بازگشت) را متوقف کند. به این ترتیب، نیمیتز در محدوده عملیاتی سنتکام باقی می‌ماند.

نیمیتز از آوریل ۲۰۲۰ در منطقه غرب آسیا جولان می‌دهد و طبق برنامه قبلی، قرار بود در اواخر سال میلادی گذشته (۲۰۲۰) به آمریکا بازگردانده شود.

ماموریت اصلی این ناو هواپیمابر فراهم کردن پوشش هوایی در جریان کاهش شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان و سومالی بود.
 

ادعا‌های میلر درباره اظهارات مقامات ایرانی در حالی مطرح می‌شود که پیش از این در روز ۱۰ دی ماه، ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ۲ فروند بمب‌افکن بی ۵۲ را راهی خاورمیانه کرد.

در واکنش به ناامن شدن حریم هوایی منطقه و با توجه به اینکه طبق برخی گزارش‌ها، دولت ترامپ در واپسین روز‌های حیات سیاسی خود از جانب رژیم صهیونیستی برای جنگ‌افروزی تحت فشار است؛ محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، هشدار داد که هرگونه آتش‌بازی پاسخی متقابل و جدی در پی خواهد داشت.

پیشتر برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که اعزام بمب‌افکن و زیردریایی به منطقه با خروج نیمیتز همخوانی ندارد و نشانه دودستگی پنتاگون در موضع‌گیری علیه ایران است. تصمیم جدید میلر هم بیش از آنکه واکنش به ایران باشد؛ تلاشی برای رد این گونه اخبار است.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی