تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قزاقستان مجازات اعدام را لغو کرد

قزاقستان که در دو دهه گذشته مجازات اعدام را معلق کرده بود، امروز این مجازات را بطور دائمی لغو کرد.

کد خبر: ۷۹۱۳۹
۱۵:۵۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

قزاقستان مجازات اعدام را لغو کرد

 

دیدارنیوز ـ یک یادداشت انتشار یافته در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری قزاقستان حاکی است که قاسم جومارت توقایف رئیس جمهوری این کشور آسیای میانه، پروتکل دوم کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی تصویب شده در پارلمان این کشور را امضا کرده است. این سند امضا کنندگان را ملزم به لغو مجازات اعدام می‌سازد.

مجازات اعدام در قزاقستان از سال ۲۰۰۳ به حال تعلیق در آمده بود، اما دادگاه‌ها همچنان در شرایط خاص و در ارتباط را جرایم تروریستی حکم اعدام صادر می‌کردند.

روسلان کولکبایف، فرد مسلحی که سال ۲۰۱۶ هشت پلیس و دو غیرنظامی را در تیراندازی در شهر آلماتی بزرگترین شهر قزاقستان به قتل رسانده بود، از جمله محکومانی است که در صورت لغو حکم تعلیق مجازات اعدام، قرار بود اعدام شود.

کولکبایف اکنون با لغو مجازات اعدام با مجازات حبس ابد مواجه خواهد شد.

در سال ۲۰۰۳ نورسلطان نظربایف، اولین رئیس جمهوری قزاقستان بعد از استقلال این کشور از اتحاد جماهیر شوروی سابق، با امضای حکمی به طور موقت مجازات اعدام را به حال تعلیق در آورد.

این حکم اجرای همه احکام اعدام را معلق ساخت، اما این که دادگاه‌ها حکم اعدام صادر کنند را ممنوع نکرد. در سال ۲۰۰۴ مجازات حبس ابد در قزاقستان به عنوان یک مجازات جایگزین معرفی شد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی