تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

پاسخ کنایه‌آمیز علی کریمی به احمدی‌نژاد! (عکس)

محمود احمدی نژاد همیشه نشان داده علاقه زیادی به فوتبال و حواشی اش دارد.

کد خبر: ۷۸۹۷۰
۲۳:۳۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۹
پاسخ کنایه‌آمیز علی کریمی به احمدی‌نژاد! (عکس)
 
دیدارنیوز - مایل فراوان محمود احمدی نژاد به حضور در عرصه فوتبال باعث شده بود در دوره هشت سال ریاست جمهوری او، بارها نامش در صدر اخبار فوتبالی نیز شنیده شود. در دوران تعلیق فوتبال ایران در سال 2006، بسیاری از مطبوعات خبر از احتمال تصدی پست ریاست فدراسیون توسط احمدی نزاد و علاقه او برای ورود به این عرصه را پوشش دادند. البته خود او چندی قبل با اصلاح این خبر مدعی شد علاقه ای به این پست نداشته و در واقع شاید به حالت تذکر و طعنه به علی آبادی، وزیر ورزش وقت گفته اگر می خواهی خودم بیایم و ریئیس فدراسیون شوم.
 
اما در سالهایی که فوتبال ایران روزهای عجیبی در دو دهه اخیر خود را سپری کرده و نیمکت تیم ملی هراز چندگاهی بین سرمربیان جوان داخلی دست به دست می شد، بیش از همیشه نام محمود احمدی نژاد را در عرصه فوتبال می شنیدیم.
 
بارها عنوان شد در مقطعی که افشین قطبی تا آستانه هدایت تیم ملی پیش رفت و حتی در حافظیه بین هواداران پرسپولیس دور افتخار خداحافظی نیز زد، این به نظر این دولت بوده که به یکباره حکم نشستن علی دایی را روی نیمکت صادر کرده و این تصمیم فراتر از حقوق قانونی مسئولان فدراسیون وقت بوده است.
 
اما وقتی شرایط بغرنج تر شد که برکناری علی دایی نیز همین روال را طی کرد. 24 ساعت بعد از آن بعد از ظهر کذایی، باخت برابر عربستان در تاریخ هشت فروردین 88 و رقص بازیکنان حریف برابر صد هزار تماشاگر مغموم، حکم برکناری سرمربی تیم ملی ایران صادر شد و یک روز بعد علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال با رسم نمودار و در دست گرفتن لیوان آب، اعتراف کرد کوچک ترین نقشی در این تصمیم سرنوشت ساز نداشته است.
 
 
در محافل ورزشی عنوان شد که دستور برکناری علی دایی مستقیما توسط محمود احمدی نژاد صادر شده است. البته این ادعا نیز همین چند روز قبل توسط او رد شد و رئیس جمهور سابق تاکید کرد چنین تصمیماتی در شان و حوزه کاری او نبوده است.
 
اما بی تردید محمود احمدی نژاد علاقه زیادی به فوتبال داشت. از حضور در تمرین تیم ملی قبل از اعزام به جام جهانی 2006، فوتبال سالنی با جمعی از ستاره های فوتبال ایران، حضور در استادیوم و البته رفتن افشین قطبی در مراسم تحلیف دور دوم او، همگی موید علاقه احمدی نژاد به این ورزشی پرطرفدار بوده است.
 
این علاقه به حدی زیاد بود که محمود احمدی نژاد وقتی در تمرین تیم ملی حاضر شد، لباس ورزشی به تن کرده و حتی به سمت دروازه ابراهیم میرزاپور پنالتی هم زد. در ادامه نیز بازیکنان را دور خود جمع کرده و توصیه هایی تاکتیکی به آنها داشت تا تصاویری به یادماندنی و عجیب از محمود احمدی نژاد حتی در حوزه فوتبال هم به ثبت برسد.
 
احمدی ‌نژاد سپس پیش از دیدار حساس ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در تهران سری به اردوی تیم ملی زد و با بازیکنان گفت‌وگو کرد تا دوباری تصاویری از او در عرصه فوتبال آنهم در آخرین ماه های حضورش در پست ریاست جمهوری به ثبت برسد.
 
پاسخ کنایه‌آمیز علی کریمی به احمدی‌نژاد! (عکس)
 
رئیس جمهور سابق ایران در روزهای اخیر باز هم حول محور فوتبال حضور یافته و حتی با دو مدیر عامل خبرساز دو دهه اخیر استقلال و پرسپولیس لایو هم می گذارد. در دوران بعد از انقلاب کمتر شاهد علاقه ای آنهم به این شدت از سوی روسای جمهور به فوتبال بوده ایم و بی تردید محمود احمدی نژاد در این زمینه هم بی رقیب است.
 
حالا و شاید در اتفاقی غیرقابل تصور، شاهد جدل علی کریمی، اسطوره فوتبال ایران و آخرین مرد سال ایرانی فوتبال آسیا با محمود احمدی نژاد هستیم. رئیس جمهور سابق که این روزها بیش از همیشه در شبکه های اجتماعی وایرال می شود، در اظهارنظری عجیب مدعی شد علی کریمی در دوران مربیگری برعکس دوران ورزشی خود چندان موفق نبوده است.
 
البته جادوگر در این هفت سال وداع با فوتبال اوقات زیادی روی نیمکت حضور نداشته و البته در همین زمان کوتاه یک بار نیز سپیدرود را از سقوط نجات داده است.
 
با روحیاتی که از علی کریمی سراغ داریم، پیش بینی اش دشوار نبود که او این اظهارنظر را بی پاسخ نخواهد گذاشت. پس او امروز در صفحه رسمی خود اینگونه واکنش نشان داد: "من یک سال سرمربی بودم و این همه نقد می شوم، باکی نیست. هشت سال شما چطور بود؟ مطمئنم اگر هشت سال وقت داشتم یک کار مهم انجام می دادم."
 
حالا و در روزهایی که اتفاقات عجیب در داخل مستطیل سبز و البته همه ابعاد حوزه فوتبال به اوج رسیده، پس مجادله فنی (یا شاید غیرفنی) محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق و علی کریمی هم شاید چندان اتفاق دور از ذهنی نیست.
 
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی