تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
#دیدار_۱۴۰۰

بسته خبری انتخابات؛ از جهانگیری تا احمدی‌نژاد، گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد

در #دیدار_۱۴۰۰ با گزیده و چکیده‌ای از محتوای انتخاباتی رسانه‌های جمعی، فضای انتخاباتی را پیگیری خواهیم کرد. اخبار امروز، ۸ دی ۱۳۹۹ را در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۷۸۹۰۰
۲۳:۰۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

بسته خبری انتخابات؛ از جهانگیری تا احمدی‌نژاد، گمانه‌زنی‌ها ادامه دارد

دیدارنیوز - سرویس سیاسی: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت‌وگویی تفصیلی با خبرگزاری ایلنا داشته است. او در این گفت‌وگو به بحث نظارت استصوابی و تأثیر آن در میزان مشارکت عمومی اشاره کرده و با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های دولتی می‌گوید میزان تاثیر شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم به دلیل ردصلاحیت‌هایی که در انتخابات صورت می‌گیرد، زیر یک درصد است. او ادامه می‌دهد: « اصل ۹۹ قانون اساسی گفته است که نظارت کنیم و قانون انتخابات نیز در طول ادوار مختلف حتی سال‌های ابتدای انقلاب تاکنون گفته است که چگونه نظارت و عمل کنید؛ شرایطی را قرار داده و گفته است شورای نگهبان و وزارت کشور چه کار‌هایی انجام دهند. در حال حاضر نیز، انجام می‌شود. اصل ۹۹ قانون اساسی بگوید شورای نگهبان نظارت نکند، مگر منِ کدخدایی یا اعضای شورای نگهبان بیکار هستیم که بی‌جهت اقدام می‌کنیم؟»

او در رابطه با صلاحیت محمدباقر قالیباف و در پاسخ به سؤالی که در رابطه با تأیید صلاحیت او با وجود تخلفات مالی بسیار پرسیده بود گفت: «تاکنون سندی درباره تخلفات قالیباف به دست ما نرسیده است.»

کدخدایی امکان کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری را به نظر آقایان در شورای نگهبان منوط دانست و گفت: « اول اینکه بحث این که خانم‌ها می‌توانند در برخی از پست‌ها باشند یا نباشند و بحث‌های عمیق فقهی، حقوقی و فرهنگی دارد که اکنون نمی‌خواهم به آن‌ها بپردازم، اما تاکنون نیز شورای نگهبان کسی را به دلیل زن یا مرد بودن محدود نکرده است. در اظهار نظری که بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی، شورای نگهبان اعلام کرد گفتیم که اکنون نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم و بگوییم که خانم‌ها نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند. البته خانم‌ها نیز مانند آقایان که ثبت نام کرد‌ه‌اند و صلاحیت آن‌ها بررسی شده است، اما اینکه چرا خانمی در صلاحیت‌ها تأیید نشده است، تأیید نشده است دیگر. اگر در ثبت نام‌های دوره اخیر و در میان دوره مجلس خبرگان توجه کرده باشید برخی از خانم‌ها شرکت کردند در حالی که تا پیش از این خانم‌ها شرکت نمی‌کردند. اما اینگونه نبود که ممنوعیت یا محدودیتی وجود داشته باشد، اما حالا باید به جلو برویم ببینیم اگر خانم‌ها ثبت‌نام کردند نظر اعضای شورای نگهبان چه خواهد شد. امیدوار هستیم که خانم‌ها جز افرادی باشند که تأیید می‌شوند.»

 

متن کامل این مطلب: کدخدایی: هیچ مشکلی برای بازنگری در قانون اساسی نداریم/ قوه قضائیه سندی مبنی بر تخلفات قالیباف به شورا ارسال نکرد/ایید صلاحیت زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری منوط به نظر آقایان در شوراست

 

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در رابطه با احتمال بادامچیان، دبیرکل این حزب عنوان کرد که هنوز تصمیم‌گیری در این رابطه صورت نگرفته است. او در رابطه با تغییر و تحولات در رأس جبهه پایداری هم عنوان کرد که تغییر نگرشی صورت نگرفته و فرقی بین دبیرکلی آقاتهرانی و محصولی وجود ندارد.

 

متن کامل این مطلب: اختلافی بین محصولی و آقاتهرانی وجود دارد؟

 

رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت در گفت‌وگویی با خبرآنلاین از شورای نگهبان بابت ردصلاحیت به تعبیر او تنگ‌نظرانه اصلاح‌طلبان گلایه کرد و نیز از این شورا خواست تا اصلاحیه قانون انتخابات که توسط مجلس تهیه شده است را رد کند. او هم‌چنین ابراز امیداوری کرد که کاندیداهای زن امکان حضور در عرصه انتخابات را داشته باشند.

 

متن کامل این مطب: انگیزه سیاسی؛ پشت پرده تنگ کردن حلقه کاندیداهای ریاست جمهوری در ۱۴۰۰؟

 

روزنامه اعتماد در گزارشی به احتمال قوی کاندیداتوری سه چهره اصولگرا، یعنی محمدباقر قالیباف، محمود احمدی‌نژاد و عزت‌الله ضرغامی پرداخته است. این گزارش با رصد مواضع، عملکرد و مصاحبه‌های این سه نفر یا نزدیکانشان پیش‌بینی کرده که هر سه برای حضور در انتخابات به وزارت کشور خواهند رفت و بعد به شباهت این سه نفر پرداخته و هر سه را به نوعی «نواصولگرا» دانسته است.

 

متن کامل این مطلب: احمدی‌نژاد، قالیباف و ضرغامی یک گام دیگر به سوی انتخابات برداشتند

 

روزنامه شرق در گزارشی به احتمال کاندیداتوری اسحاق جهانگیری پرداخته است. او به اظهارات چهره‌های مختلف سیاسی در رابطه با این حضور احتمالی پرداخته و از محمدرضا باهنر نقل کرده که اسحاق جهانگیری تمایل حضور در عرصه انتخابات را دارد.

 

متن کامل این مطلب: شدت‌یافتن احتمال حضور جهانگیری در ۱۴۰۰

 

روزنامه اعتماد به فعل و انفعالات در رأس حزب اتحاد ملت پرداخته و به تفویض وظایف دبیرکلی در این حزب به آذر منصوری، قائم مقام دبیرکلی این حزب اشاره کرده. شکوری‌راد، دبیرکل اتحاد ملت به دلیل ابتلا به سرطان وظایف خود را واگذار کرده است. این گزارش خبر می‌دهد که شکوری‌راد کاندیدای احتمالی این حزب در انتخابات پیش‌رو بوده و حالا با این بیماری احتمال حضور او منتفی می‌شود. اعتماد گمانه زده که ممکن است با بیماری شکوری‌راد نظر محمدرضا خاتمی مبنی بر عدم حضور در انتخابات تغییر کند.

 

متن کامل این مطلب: نبرد پزشک اصلاح‌طلب با سرطان در آستانه انتخابات

 

روزنامه شرق در گزارشی با اشاره به صحبت‌های اخیر جواد آرین‌منش، از احتمال کاندیداتوری محمدباقر قالیباف خبر داده است. این روزنامه پیش‌بینی کرده که کار قالیباف برای تبدیل شدن به کاندیدای اصلی جریان اصولگرایی از سال‌های ۹۲ و ۹۶ هم سخت‌تر است.

 

متن کامل این مطلب: رودررویی رقبای ۹۶ در ۱۴۰۰؟ / ۱۴۰۰ سخت‌تر از ۹۲ و ۹۶ برای قالیباف

 

علیرضا خامسیان، چهره رسانه‌ای نزدیک به محمدرضا عارف در گفت‌وگو با انصاف نیوز از احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از عارف گفت.

 

متن کامل این مطلب: عارف همراه اصلاح طلبان یا کاندیدای جداگانه؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی