تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

درخواست وکیل حسین پناهی برای تعیین تکلیف اعاده دادرسی قبل از اعدام

یکی از وکلای مدافع رامین حسین پناهی گفت: با توجه به محتویات پرونده، موکلم مستحق اعدام نیست و از مسئولین قضائی درخواست عدم اجرای حکم تا تعیین تکلیف درخواست‌های تقدیمی را دارم.

کد خبر: ۷۸۷۷
۱۵:۴۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مازیار طاطایی در این باره اظهار کرد: علی‌رغم‌تایید بهداری زندان سنندج جهت ضرورت معاینه و مداوای موکل در مراکز خارج از زندان، موکل در شرایطی که نیازمند درمان است، به طور ناگهانی به زندان رجایی شهر اعزام و تا کنون هم مسئولین این زندان اقدامی برای مداوای رامین حسین‌پناهی خارج از زندان انجام نداده اند.

وی افزود: همچنین طبق اعلام خانواده موکل، ملاقات موکل و تماس‌های تلفنی وی قطع و ارتباطی با خارج از زندان ندارد که این امر نگرانی اجرای حکم را در روزهای آتی بیشتر کرده است. این در حالی است که با توجه به تقدیم درخواست اعاده دادرسی موضوع ماده ٤٧٧ قانون آئین دادرسی کیفری و تقدیم درخواست عفو موکل، اجرای حکم تا تعیین تکلیف هر دو درخواست باید متوقف شود.

طاطایی اضافه کرد: از طرف دیگر با توجه به ایرادات شکلی و ماهوی متعدد مطرح شده در اعاده دادرسی تقدیمی موضوع مواد ٤٧٤ و ٤٧٧ قانون آئین دادرسی کیفری، یقین دارم در صورتی که لوایح و درخواست‌های تقدیمی فارغ از فضای ایجاد شده، مورد بررسی مسئولین قضائی قرار گیرد، به دلیل عدم انطباق فعل ارتکابی موکل با محکومیت تعیینی، امکان رسیدگی مجدد به پرونده و نقض دادنامه صادره فراهم خواهد شد؛ لذا با اعتقاد به اینکه رامین حسین پناهی با توجه به محتویات پرونده، مستحق اعدام نیست، از مسئولین قضائی درخواست عدم اجرای حکم تا تعیین تکلیف درخواست‌های تقدیمی را دارم.

 احمدی نیاز یکی دیگر از وکلای مدافع رامین حسین پناهی 28 مردادماه  از ارائه درخواست اعاده دادرسی مجدد در خصوص پرونده موکلش به دیوان عالی خبر داده بود.

رامین حسین پناهی در تاریخ دوم تیرماه سال گذشته  در شهر سنندج دستگیر و در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام بغی محکوم به اعدام محکوم شد. رای پرونده حسین‌پناهی در شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور تایید شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی