تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

استفاده از ظروف یک‌بارمصرف در اتحادیه اروپا ممنوع شد

همزمان با آغاز سال ۲۰۲۱ فروش ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف در اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود. شرکت آمازون اعلام کرد در همین راستا از ۲۱ دسامبر سفارش و فروش انواع مختلف تولیدات پلاستیکی یک‌بارمصرف را به کشور‌هایی که این قانون را اجرا می‌کنند متوقف کرده است.

کد خبر: ۷۸۶۹۷
۱۱:۴۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

استفاده از ظروف یک‌بارمصرف در اتحادیه اروپا ممنوع شد

 

دیدارنیوز ـ همزمان با آغاز سال ۲۰۲۱ فروش ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف در اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود.

شرکت آمازون اعلام کرد در همین راستا از ۲۱ دسامبر سفارش و فروش انواع مختلف تولیدات پلاستیکی یک‌بارمصرف را به کشور‌هایی که این قانون را اجرا می‌کنند متوقف کرده است.

بر اساس بیانیه این شرکت، فروش ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی از این پس به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا و ترکیه متوقف شده است.

چین نیز با آغاز سال ۲۰۲۱ استفاده از ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف و کیسه‌های پلاستیکی را که قابلیت بازگشت سریع به طبیعت را ندارند ممنوع اعلام کرده است.

بریتانیا علاوه بر این، مصرف آبنبات‌های چوبی (پلاستیکی)، قاشق هم زدن چای و قهوه و گوش‌پاک‌کن را هم از اکتبر گذشته ممنوع اعلام کرده بود.

از سویی کانادا قانون ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف را از پایان سال ۲۰۲۱ اجرا خواهد کرد.

به گفته کارشناسان، امروز پلاستیک به یک معضل جهانی تبدیل شده است به طوری که در عمیق‌ترین نقطه جهان در گودال ماریانا تا قله کوه اورست و در میان یخ‌های قطب شمال بقایایی از پلاستیک دیده می‌شود.
 
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی