تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جشنواره فجر در انتظار چراغ سبز کرونا

مدیر اداره کل هنر‌های تجسمی درباره شرایط برگزاری جشنواره فجر امسال توضیح داد: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم همانند سال‌های گذشته جشنواره را به صورت حقیقی برگزار کنیم و مجازی نباشد، اما اگر در بهمن ماه شرایط به سمت وضعیت قرمز پیش رفت، ممکن است برنامه‌های جدیدی برای برگزاری مجازی در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۷۸۵۵۸
۱۱:۰۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

جشنواره فجر در انتظار چراغ سبز کرونا

 

دیدارنیوز ـ هادی مظفری، مدیر اداره‌کل هنر‌های تجسمی درباره آخرین تصمیم گیری‌ها برای برگزاری جشنواره تجسمی فجر، اظهار کرد: فراخوان جشنواره همانند هر سال منتشر شده و تیم اجرایی نیز در حال کار هستند. پیش‌بینی ما این است که بتوانیم همانند سال‌های گذشته جشنواره را به صورت حقیقی برگزار کنیم و مجازی نباشد، اما اگر خدای ناکرده در بهمن‌ماه شرایط به سمت وضعیت قرمز پیش رفت، ممکن است برنامه‌های جدیدی برای برگزاری مجازی در نظر گرفته شود؛ البته تا این لحظه برنامه این است که جشنواره در موسسه صبا و به صورت حضوری برگزار شود، اما درباره جزئیات با توجه به وضعیت کشور در آن برهه زمانی تصمیم گرفته می‌شود و به همین خاطر هم شرایط دقیق برگزاری حدود ۱۰ روز پیش از افتتاحیه جشنواره تجسمی امسال، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مظفری در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست اداره کل هنر‌های تجسمی در قبال برگزاری رویداد‌های دولتی و خصوصی در ایام کرونا متفاوت است، با تاکید بر اینکه هیچ تفاوتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در رویداد‌های گذشته همه ما از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کردیم؛ همانگونه که افتتاحیه دوسالانه سرامیک برگزار نشد و با تعطیلات دو هفته‌ای شهر تهران بینال سرامیک نیز تعطیل شد. در واقع هر زمان دستورالعملی صادر شده، شامل تمامی رویداد‌ها دولتی و خصوصی بوده است. الان نیز شرایط به همان صورت است و حضور هنرمندان در گالری‌ها و جشنواره‌ها همگی تابع یک قانون واحد و مشخص هستند که توسط ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود.

مدیر اداره‌کل هنر‌های تجسمی همچنین درباره اینکه آیا نظارتی بر عملکرد گالری‌ها در ایام کرونا وجود دارد، توضیح داد: نظارت حتما انجام و اگر شکایتی نیز وجود داشته باشد، حتما رسیدگی می‌شود؛ البته عمده گالری‌ها در این مدت به سمت برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین رفتند.

مظفری در عین حال با اشاره به تعداد محدود بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های هنری، یادآور شد: به طور کلی باید این نکته را در نظر داشت که گالری‌ها با سایر محافل فرهنگی و هنری همانند سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی تفاوت دارند. حتی زمانی که کرونا نبود، به غیر از مراسم‌های افتتاحیه که پرتجمع بودند، شاید در سایر روز‌ها از یک نگارخانه ۱۰ یا ۱۵ نفر در ساعت‌های متعدد بازدید می‌شد و این موضوع هیچ منافاتی با پروتکل‌های بهداشتی نداشته و ندارد. گاهی اینگونه عنوان می‌شود که چرا سینما‌ها تعطیل و گالری‌ها باز هستند، واقعیت این است که میزان بازدیدکنندگان این دو قابل مقایسه نیست.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی