تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

پرسپولیس ۱ ـ اولسان ۲؛ امتداد «حسرت»!

فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه الجنوب دوحه آغاز شد و پرسپولیس برای ایران می جنگد.

کد خبر: ۷۸۲۵۵
۱۵:۳۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹

فینال ۲۰۲۰ آسیا؛ پرسپولیس ۰ ـ اولسان ۰

 

دیدارنیوز: در حساس‌ترین بازی فوتبال آسیا، دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی در ورزرشگاه الجنوب دوحه و در حضور چند هزار تماشاگر بازی می‌کنند.

داور: عبدالرحمن الجاسم(قطر)/ کمک‌ها: سعید النعیمی(قطر) و سعود احمد(قطر)/ داور چهارم: دیلان پریرا(سریلانکا)/ داور پنجم: یوسری محمد(مالزی)/ داور ویدئویی: خمیس محمد المری(قطر)؛ کمک داوران ویدئویی: ادهم محمد مخادمه(اردن) و محمد امیرول(مالزی).

ضربه آغازین را پرسپولیس به توپ زد و به این ترتیب بازی تاریخی فینال لیگ قهرمانان شروع شد. اولسان نخستین حمله را تدارک دید اما دفاع پرسپولیس کره‌ای‌ها را ناکام گذاشت. در ده دقیقه نخست پرسپولیس یکی دو خطر را روی دروازه حریف ایجاد کرد و یک بار هم عبدی یکی دو قدم برای ضربه سر کم آورد.

در دقیقه 9 بیت گارام بازیکن اولسان یک شوت از پشت جریمه زد که با برخورد به دیرک عمودی به بیرون رفت.

احمد نوراللهی در دقیقه 13 بازی چیزی نمانده بود دروازه اولسان را باز کند. شوت او با برخورد به پای دفاع به کرنر رفت. 

خطای عبدی در دقیقه 15 یک ضربه کاشته به اولسان داد و کره‌ای ها آن را به دیوار دفاعی کوبیدند.

در دقیقه 17 حمله اولسان از راست با یک ارسال روی محوطه جریمه پرسپولیس همراه شد و مانوئل نگرائو ضربه سر خطرناکی زد که به اوت رفت.

تا دقیقه 20 این تیم اولسان است که مالکیت بیشتری بر توپ داشته اما پرسپولیس هم جانانه مقاومت کرده است. تا این دقیقه به نظر می‌آید بهترین بازیکن میدان بیت گارام از اولسان است.

از دقیقه 20 تا 30 مسابقه، توپ بیشتر در میانه میدان تحرک داشت و دو تیم رو به بازی فیزیکی آوردند. 

در دقیقه 31 چیزی نمانده بود که حرکت سیامک نعمتی دروازه اولسان را تهدید کند اما پاس او به عبدی نامطمئن بود. پرسپولیس از ضربه دوم کرنر هم نتیجه‌ای نگرفت.

گل اول پرسپولیس: اما مهم ترین اتفاق نیمه اول در دقیقه 44 رخ داد. پرس بازیکنان پرسپولیس باعث شد دفاع اولسان اشتباه کند و توپ را از دست بدهد. مهدی عبدی توپ را گرفت و به سمت دروازه رفت و با فضاسازی بشار رسن، توپ را به دروازه اولسان دوخت.

گل اول اولسان: خطای احمد نوراللهی در محوطه جریمه باعث شد داور بازی به کمک داور مجازی اعلام پنالتی کند. ضربه پنالتی را مانوئل نگرائو زد و حامد لک نیز توپ را دفع کرد اما در ریباند مجددا نگرائو توپ را وارد دروازه کرد.

نیمه دوم مسابقه بدون تغییر در ترکیب پرسپولیس آغاز شد و بازی تا حدی متعادل دنبال شد تا اینکه مهدی شیری اشتباه باورنکردنی و نابهنگامی انجام داد.

گل دوم اولسان: در دقیقه 53 توپ ارسالی کره‌ای ها در محوطه جریمه با دست باز شیری برخورد کرد و بعد از چند ثانیه داور مجددا با استفاده از سیستم VAR اعلام پنالتی کرد. نگرائو پنالتی را گل کرد تا خود و اولسان را دوگله کند.

در دقیقه 60 مسابقه پرسپولیس سعی کرد با استفاده از ضربات ایستگاه و شروع مجدد از دفاع اولسان بگذرد. ضربه کرنر پرسپولیسی‌ها یک فرصت مناسب را از دست دادند.

در دقیقه 64 سانتر از جناح چپ را مدافع هلندی اولسان برگرداند. 

در دقیقه 70 مسابقه به نظر می‌آید پرسپولیس نیاز به ایجاد تغییراتی در ترکیب و شکل بازی دارد. در این دقیقه دو تعویض در اولسان اتفاق افتاد. کمی بعد هم آرمان رمضانی به جای شیری وارد زمین شد تا شاید در ضربات سر شانسی برای پرسپولیس به وجود بیاید. 

در دقیقه 83 حرکت احمد نوراللهی در محوطه جریمه با برخورد مدافع اولسان همراه شد و اعتراض بازیکنان پرسپولیس همراه شد اما داور با مراجعه به کمک داور مجازی رای به ادامه بازی داد.

اولسان در 5 دقسقه پایانی باز هم دروازه پرسپولیس را تحت فشار قرار داد و چند بار روی دروازه پرسپولیس توپ ریخت اما مدافعان پرسپولیس تسلیم نشدند. در دقایق پایانی پرسپولیس باز هم صاحب فرصت شد اما دفاع اولسان با دقت و برتری نفر به نفر نتیجه را حفظ کرد. 

یک بار نیز ضربه سر نوراللهی را دروازه بان اولسان از زیر طاق بیرون کشید.

در وقت اضافه هم یک بار دیگر بازیکنان اولسان نوراللهی را در محوطه جریمه زمین زدند اما داور صحنه قبلی را خطا تشخیص داد.

در آخرین دقیقه بازی هم ضربه کرنر پرسپولیس ثمری نداشت و داور قطری بازی نیز چند ثانیه پس از وقت اعلام شده سوت پایان را زد و اولسان به قهرمانی رسید.

پرسپولیس ۱ ـ اولسان ۲؛ امتداد «حسرت»!

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی