تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

کری‌خوانی کاخ سفید برای کرملین

کاخ سفید در شرف تحولات بزرگی قرار دارد، اما قبل از آن سازمان‌های کلیدی آمریکا مورد حملات سایبری شدید قرار گرفته که آمریکایی‌ها روسیه را مقصر این حملات می‌دانند. از سوی دیگر واشنگتن دو کنسولگری دیگر خود را در روسیه تعطیل می‌کند. همه این مسائل از بالا رفتن تنش میان کرملین و کاخ سفید خبر می‌دهد که به احتمال زیاد با ریاست جمهوری بایدن نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۷۸۲۴۵
۱۸:۱۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹
کری‌خوانی کاخ سفید برای کرملین
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: در روز‌های پایانی حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید شاهد افزایش تنش میان واشنگتن با کشور‌های مختلف هستیم؛ اوج این تنش‌ها را در روابط کرملین و کاخ سفید می‌توان دنبال کرد.

آسوشیتدپرس با استناد به اطلاعاتی که دریافت کرده گزارش داده است، دولت ترامپ به کنگره اطلاع داده که آمریکا دو کنسولگری باقی مانده خود در روسیه را تعطیل می‌کند. وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته به کنگره گفته است ایالات متحده به طور دائم کنسولگری خود در «ولادی‌وستوک» را تعطیل و به طور موقت نیز عملیات در تأسیسات «یکاترینبورگ» را متوقف می‌کند. کنگره در ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) از این تصمیم مطلع شد، اما در آن زمان توجه کمی دریافت کرد. زمان دقیق تعطیلی کنسولگری‌های آمریکا در روسیه هنوز معلوم نیست. اگر هر دو کنسولگری تعطیل شوند، سفارتخانه آمریکا در مسکو، تنها مرکز دیپلماتیک ایالات متحده در روسیه خواهد بود.

روسیه در سال ۲۰۱۸ به دنبال دستور آمریکا برای تعطیلی کنسولگری‌های روسیه در سیاتل، دستور تعطیلی کنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ را داده بود. حال شاهد بسته شدن دو کنسولگری دیگر آمریکا در خاک روسیه هستیم.

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ در روز‌های پایانی خود در کاخ سفید در پی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و روسیه است. البته این تعطیلی و افزایش تنش‌ها به نظر می‌رسد علت دیگری نیز دارد. طی هفته گذشته خبر حملات گسترده سایبری علیه سازمان‌ها و نهاد‌های آمریکایی منتشر شد، گفته شده این حمله به روسیه مرتبط است. همچنین خبر اعلام تعطیلی این مراکز دیپلماتیک به سه روز قبل این حمله بر می‌گردد.


حمله سایبری پر سروصدا

چندی قبل حمله سایبری گسترده‌ای به سازمان‌های مختلف آمریکا صورت گرفته است. به گزارش پولیتیکو، سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا و وزارت انرژی جزء آن دسته از نهاد‌های فدرال هستند که هکر‌ها موفق به نفوذ به آن‌ها شده‌اند. مقام‌های امنیتی آمریکا می‌گویند هکر‌ها مهارتی پیچیده از خود نشان داده‌اند. این حمله می‌تواند عواقب ویرانگری برای آمریکا داشته باشد. آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا (سیزا) حمله اخیر هکر‌ها به موسسات دولتی را خطر جدی طبقه بندی کرده است.

بر اساس اخباری که روزنامه‌های واشنگتن پست و نیویورک تایمز منتشر کرده‌اند، مهاجمان هکر‌هایی بوده‌اند که با سرویس مخفی روسیه ارتباط داشته‌اند. دولت روسیه این اتهام را رد کرده است.

با این حال مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، روسیه به شکلی بسیار آشکار پشت حمله سایبری اخیر علیه چندین آژانس دولتی آمریکا است که همچنین اهدافی را در سراسر جهان هدف قرار دارد. از سوی دیگر نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان گفته است: «حملات سایبری اخیر به ایالات متحده بسیار بزرگ و بلندمدت است و نشان می‌دهد عوامل آن از جمله روسیه می‌کوشند امنیت ملی و دموکراسی آمریکا را نابود کنند.»

در واقع مقامات آمریکایی شکی ندارند که حمله سایبری از سوی روسیه بوده است و احتمالاً طرح بستن کنسولگری‌های آمریکا در روسیه نیز بی ربط به این حمله نیست.
 

سیاست بایدن در برابر کرملین

جو بایدن در مناظره‌های انتخاباتی خود به سیاست‌های ترامپ در مقابل روسیه نقد جدی داشت. سی‌ا‌ن‌ان نیز در گزارشی به تازگی به نقل از یک منبع نزدیک به جو بایدن نوشته تیم او در حال آماده کردن راهبردی هستند که بر تحمیل هزینه به روسیه استوار است. هدف از این راهبرد پاسخ دادن به اقدامات مختلف روسیه از جمله اقدام ادعایی این کشور در حمله سایبری به نهاد‌های دولت آمریکا و دیگر اقداماتی است که مخرب خوانده شده‌اند. همچنین دولت بایدن قصد دارد با همکاری شریکان و متحدانش حرکات روسیه را پاسخ دهد.

به زودی جو بایدن فعالیت خود را به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا آغاز می‌کند. بایدن گفته است در برابر روسیه موضعی سفت و سخت خواهد گرفت. با این حال باید دید که آیا واشنگتن شروع تنش بیشتر با کرملین را به صلاح خود می‌داند یا خیر؟ پوتین از پیروزی بایدن خوشحال به نظر نمی‌رسد و شکی نیست روابط دو کشور با ریاست جمهوری بایدن تیره تر از دوران ترامپ باشد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی