تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

تاکید نوش آبادی بر افزایش ردیف‌های اقتصادی و معیشتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه هزار و ۴۰۰ در قوه مقننه خواستار تامین مسکن جوانان و افزایش سقف وام ازدواج شد.

کد خبر: ۷۷۹۹۷
۱۲:۰۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹

تاکید نوش آبادی بر افزایش ردیف‌های اقتصادی و معیشتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز ـ حسین نوش آبادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دانشمند محسن فخری زاده اظهار کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای ایران خللی در عزم ملت ایران و پیمودن راهی که از آن به جهاد علمی تعبیر می‌شود، به وجود نخواهد آورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با استناد به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مجلس یازدهم نقطه امید و انتظار مردم ایران است همان طور که رهبری فرمودند این مجلس یکی از قوی‌ترین مجالس انقلاب و سرشار از نیرو‌های پرتوان و با ایمان است که می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی در حل مشکلات جامعه، پیشرفت کشور و آینده نظام داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کرد: تورم و گرانی بی منطق، کاهش ارزش پول ملی، افزایش نرخ بیکاری، زندگی طبقات پایین و متوسط کشور را روز به روز سخت‌تر کرده است. این درحالی است که ظرفیت‌های مادی، معنوی و منابع مالی گسترده برای رونق کسب و کار و حل مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد. سوال این است که چرا با وجود ظرفیت‌های کشور و تنوع اقلیمی و منابع ممتاز جغرافیایی و همچنین برخورداری از فرهنگ و تاریخ و تمدن مردم همچنان با فقر و بی عدالتی دست و پنجه نرم می‌کنند؟

نوش آبادی افزود: پاسخ به سوال فوق را باید در کم کاری و سهل انگاری و سوء مدیریت مسئولان دانست. بی اعتنایی و غفلت از اقتصاد مقاومتی و بی توجهی به تولید و سرمایه گذاری داخلی و همچنین دور شدن از تفکر انقلابی و روحیه جهادی و روی آوردن به زندگی اشرافی از جانب بعضی مسئولان و مدیران کشور و فراموش کردن درد طبقات پایین جامعه از جمله عوامل رشد مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان این که رشد روزافزون بیکاری شکاف‌های وسیعی در جوانان ایجاد کرده است گفت: این روز‌ها جوانان با چالش‌های اساسی برای تامین مسکن و تشکیل خانواده مواجه شدند. برنامه ریزی و همکاری دولت و مجلس برای مقابله با بحران مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است انتظار مردم ازمسئولان سیاست گذاری و برنامه ریزی برای حل مشکلات است.

وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس گفت: لازم است حداکثر توجه به تامین بودجه‌های موردنظر در حوزه اقتصادی و معیشتی خصوصا تامین زمین و مسکن و افزایش سهم وام ازدواج برای جوانان در نظر گرفته شود.

نوش آبادی در پایان ضمن انتقاد از وضعیت نیرو‌های شرکتی و پیمانکاری گفت: صد‌ها هزار ازاین نیرو‌ها وضعیت نابسامانی دارد و هیچ آینده شغلی و تامین اجتماعی مناسبی برای آن‌ها وجود ندارد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی