تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

افزایش تبدیل هواپیما‌های مسافری به باری در دوران کرونا

از ایرکانادا تا شرکت هواپیمایی سی دی بی چین، ایرلاین‌ها و شرکت‌های لیزینگ به تبدیل دائمی هواپیما‌های مسافری قدیمی به هواپیما‌های باری روی آورده اند تا از رونق تجارت الکترونیکی در دوران همه گیری ویروس کرونا بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۷۷۸۲۴
۱۳:۱۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

افزایش تبدیل هواپیما‌های مسافری به باری در دوران کرونا

 

دیدارنیوز ـ این گرایش فرصت بزرگی را برای شرکت‌های تبدیل کننده هواپیما‌های مسافری به باری از جمله شرکت مهندسی تکنولوژی سنگاپور، صنایع هوافضای IAI و شرکت آئرونوتیک اینجینیر آمریکا ایجاد کرده است.

شرکت تحلیل هواپیمایی سیریون انتظار دارد شمار هواپیما‌هایی که در سطح جهانی تغییر کاربری می‌دهند، ۳۶ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و به ۹۰ هواپیما برسد و در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۹ فروند هواپیما افزایش پیدا کند.

طبق گزارش شرکت مشاوره ایشکا، ارزش بازار هواپیما‌های ۱۵ ساله از ابتدای سال با توجه به مدلشان به میزان ۲۰ تا ۴۷ درصد کاهش داشته و این موضوع تبدیل هواپیما‌های مسافری به باری را جذابتر کرده است.

ایرکانادا به دنبال تبدیل چندین مدل هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ است. گروه اس ۷ روسیه هم نخستین هواپیمای باری تبدیل شده ۷۳۷-۸۰۰ خود را از شرکت لیزینگ GECAS خریداری کرده و شرکت هواپیمایی سی دی بی تبدیل دو فروند ایرباس SE A ۳۳۰ را به شرکت EFW که جوینت ونچر شرکت مهندسی تکنولوژی سنگاپور و ایرباس است، سفارش داده است.

تبدیل هواپیمای مسافری به باری گامی فراتر از تبدیل‌های موقتی است که بسیاری از ایرلاین‌ها در دوران پاندمی ویروس کرونا انجام دادند و صندلی‌های مسافری را برای حمل بار بیشتر کندند.

تبدیل‌های دائمی با حساب باز کردن روی تقاضا برای بار هوایی انجام می‌گیرد که پیش از شیوع ویروس کرونا ضعیف بود، اما در سال‌های آینده که خریداران به تجارت الکترونیکی اقبال نشان می‌دهند، قوی خواهد ماند. صنعت هواپیمایی برآورد کرده که ترافیک مسافری تا سال ۲۰۲۴ به سطح سال ۲۰۱۹ بهبود پیدا نخواهد کرد.

با این حال تحلیلگران هشدار داده اند که بازار‌های باری نوسان دارند و کمبود ظرفیت در این بخش ممکن است به سرعت به مازاد ظرفیت تبدیل شود.

معمولا حدود نیمی از بار جهان توسط هواپیما‌های مسافری حمل می‌شود، اما رکود پرواز‌های مسافری باعث شده است اتکای جهانی بیشتری به هواپیما‌های باری ایجاد شود.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده که بازدهی باری تا سپتامبر به دلیل اختلالات پرواز‌های مسافری، ۴۰ درصد رشد داشته و بیش از ۶۰ درصد هواپیما‌های باری که در ۲۰ سال آینده تحویل داده می‌شود، به جای هواپیما‌های باری پهن پیکری مانند ۷۷۷ در واقع هواپیما‌های تبدیل شده هستند. هواپیما‌های باری بدنه باریک تقریبا همگی هواپیما‌های تبدیل شده هستند.

بر اساس گزارش رویترز، رونق تبدیل هواپیما‌ها باعث شده بخش تعمیرات، نگهداری و بهسازی هواپیما‌ها بخشی از ضرری که از کاهش پرواز‌های مسافری داشت را جبران کند. چنین تبدیل‌های دائمی معمولا میلیون‌ها دلار هزینه علاوه بر هزینه هواپیما دارند و سه تا چهار ماه زمان می‌برند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی