تیتر امروز

ادعای اسرائیل؛ به حمله ایران
انتقام ایران پس از حمله تروریستی به کنسولگری در دمشق

ادعای اسرائیل؛ به حمله ایران "پاسخ" خواهیم داد/ بایدن: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

آقای معمولی تعارف آقای خاص را پس زد، مسی به داد بارسلونا رسید

در مسابقات این هفته فوتبال اروپایی، لیورپول و تاتنهام برابر رقبا به تساوی رسیدند و در ایتالیا نیز، رم، اینتر و ناپولی برابر رقبا به پیروزی پر گل رسیدند. بارسلونا هم در نهایت با گل مسی برابر حریف نه چندان قدرتمند خود به پیروزی ناپلئونی رسید.

کد خبر: ۷۷۷۸۱
۲۲:۵۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
لیورپول از توقف تاتنهام استفاده نکرد
 
دیدارنیوز – بابک مجیدی: مطابق معمول با روز یکشنبه و برگزاری فوتبال در لیگ‌های معتبر اروپایی، نتایج به دست آمده را با هم مرور می‌کنیم:

انگلستان: آقای معمولی تعارف آقای خاص را رد کرد
در هفته دوازدهم لیگ برتر انگلستان، دو تیم لیورپول و تاتنهام بعد از توقف دو تیم شهر منچستر و باخت چلسی به دنبال فرار از سد مدعیان و پیش به سوی قهرمانی بودند، این هفته نتیجه‌ای جز تساوی به دست نیاورند تا رقابت همچنان در لیگ برتر حساس باقی بماند. تاتنهام ظهر امروز برابر کریستال پالاس بازی خود را انجام داد که همکاری مجدد سون و کاپیتان کین روی تنها گل سفید‌های لندن، شاگردان آقای خاص را به سمت پیروزی هدایت کرد، اما گل دقیقه ۸۰ جفری شالوپ پیروزی شیرین خارج خانه برای تاتنهام را تبدیل به تساوی تلخ کرد و در نهایت دو تیم به تساوی رضایت دادند تاتنهام ۲۵ امتیازی شد و کریستال پالاس هم به امتیاز ۱۷ رسید.
 
لیورپول از توقف تاتنهام استفاده نکرد

در دیگر دیدار مهم، لیورپول در بازی خارج خانه میهمان فولام رتبه ۱۷ بود و نتوانست از توقف تاتنهام استفاده کند و بازی را با تساوی به پایان برد. البته لیورپول در این دیدار تا دقیقه ۸۰ با تک گل بابی رید از میزبان خود عقب بود که پنالتی محمد صلاح در این دقیقه اجازه نداد در این دیدار بازنده باشند. در نهایت شاگردان آقای معمولی نتوانستند از توقف شاگردان آقای خاص استفاده کنند و با ۲۵ امتیاز در کنار تاتنهام قرار گرفتند.
 
لیورپول از توقف تاتنهام استفاده نکرد
 
آرتتا و آرسنال در مسیر جدایی لستر به صدر نزدیک شد
آرسنال که فصل قبل موفق شده بود با آرتتا تیم متفاوتی نسبت به فصول گذشته از خود نشان دهد و حتی دو جام حذفی و سوپرکاپ انگلیس را دشت کند، اما در فصل پیش رو، توپ توپچی‌ها به هدف نخورده و کاملا در شرایط بحرانی قرار گرفته است. آرسنال که در رده ۱۵ جدول جای دارد، در خانه میزبان برنلی بود و در حالی که حدود ۲ هزار تماشاگر خود را در اختیار داشت در نهایت با گل به خودی آبوامیانگ برابر حریف خود شکست خورد تا سرنوشت آرتتا در نیمکت آرسنال در یک سردرگمی عجیبی قرار بگیرد. آرسنال با این باخت، هفتمین باخت خود را در ۱۲ بازی ثبت کرد تا یکی از بدترین شروع‌های خود را در لیگ برتر آغاز کرده باشد.
 
آقای معمولی تعارف آقای خاص را پس زد، بزرگان سری آ بردند

در دیگر دیدار لیگ برتر انگلستان، تیم لسترسیتی که هدایت آن بر عهده برندن راجرز سرمربی پیشین لیورپول است موفق شد در حضور ۵۲ دقیقه‌ای علیرضا جهانبخش بازیکن کم فروغ برایتون با هنرنمایی جیمز مدیسون و جیمی واردی با ۳ گل از سد حریفش بگذرد و ۳ امتیاز حساس خانگی را دشت کند و با ۲۴ امتیاز در یک قدمی لیورپول و تاتنهام در رتبه سوم قرار بگیرد.  
 
آقای معمولی تعارف آقای خاص را پس زد، بزرگان سری آ بردند

ایتالیا: رم، اینتر و ناپولی پرگل پیروز شدند
در هفته یازدهم سری آ ایتالیا، شاگردان آنتونیو کونته بعد از حذف فاجعه بار در لیگ قهرمانان اروپا، به دنبال اعاده حیثیت در لیگ بودند و با توجه به اینکه تا دقیقه ۷۷ با یک گل از کالیاری میزبان خود عقب افتاده بودند، در نهایت با بازگشت عالی و گل‌های نیکولو بارلا، دانیلو دی آمبریزیو و روملو لوکاکو موفق شدند سه امتیاز سخت بیرون از خانه را کسب کنند. اینتر با این برد ۲۴ امتیازی شده و در رتبه دوم قرار گرفت.
 
لیورپول از توقف تاتنهام استفاده نکرد

در دیگر دیدار سری آ تیم ناپولی که حالا بعد از تغییر نام ورزشگاه خود به نام اسطوره فقید خود یعنی دیگو آرماندو مارادونا روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذارند در حالی که با یک گل از میهمانش سامپدوریا عقب بود، با گل‌های هروینگ لوزانو و آندره‌آ پتانگا باخت خانگی را پیروزی خانگی عوض کرد و خود را به رتبه سوم سری آ رساند.
 
لیورپول از توقف تاتنهام استفاده نکرد

رم تیم پایتخت‌نشین سری آ این روز‌ها حال خوبی در ایتالیا تجربه می‌کند. در یک بازی پرگل بیرون از خانه موفق شد در همان نیمه اول نسخه بلونیا تیم میزبان خود را در هم بپیچد. سه گل آندره‌آ پولی، ادین ژکو و لورنزو پلگرینی در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی شیرازه حریف را از هم پاشید و در ادامه در دقایق ۳۵ توسط جوردن ورتوت و ۴۵ هنریک میخیتاریان گل‌های بعدی به ثمر رساند و پیروزی خود را در همان نیمه اول تثبیت کرد. رم با این برد ۲۱ امتیازی شده و در رده ۶ جدول قرار گرفت.
 
لیورپول از توقف تاتنهام استفاده نکرد

یوونتوس تیم همیشه قهرمان سری آ ایتالیا در ۹ سال اخیر، در یک دیدار سخت خارج خانه با دو گل از روی نقطه پنالتی توسط رونالدو و تک گل پائولو دیبالا از سد جنوا گذشت و با ۲۳ امتیاز در رتبه چهارم جدول لیگ برتر ایتالیا قرار گرفت.
 
میلان قصد باختن ندارد
آث میلان که فصل را در سری آ ایتالیا رویایی شروع کرده، این بار در هفته یازدهم در خانه برابر پارما کار سختی پیش روی خود داشت. پارما ابتدا توسط هرمانی به گل رسید، اما در ادامه روسونری‌ها به گل تساوی رسیدند، اما با بازبینی داوری ویدیویی گل مردود شد. میلان که بدون زلاتان ابراهیمویچ کار سختی در خط حمله داشت، در نیمه دوم بار دیگر دروازه خود را باز شده دید و این بار جاسمین کورتیچ گل دوم را به زیبایی با ضربه سری مهارنشدنی دروازه دوناروما را باز کرد. میلان که در آستانه کسب اولین باخت خود در لیگ بود، خیلی زود توسط تئو هرناندز به گل اول رسید وبرای گرفتن امتیاز امیدوار شد. میلان به شدت حملات خود روی دروازه پارما افزود تا بالاخره برای بار دوم تئو هرناندز با شوتی سرکش و زیبا به سمت چپ دروازه پارما کار را به تساوی کشاند تا میلان حداقل امتیاز را دشت کرده باشد. شاگردان پیولی به امتیاز ۲۷ رسیدند و پارما به امتیاز ۱۱ رسید.
 
آقای معمولی تعارف آقای خاص را پس زد، بزرگان سری آ بردند
 
اسپانیا: بارسلونا زور زد تا برد
در هفته سیزدهم لالیگا، بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان تیم لوانته بود و در نهایت موفق شد با تک گل لیونل مسی ستاره آرژانتینی خود از سد تیم سختکوش میهمانش بگذرد و سه امتیاز حساس خانگی را کسب کند. بارسلونا مثل همیشه بازی هجومی با تعداد پاس بالا را در دستور کار خود قرار داد، اما از زدن گل عاجز بود و در نهایت نیمه اول بدون گل به رختکن رفت. در نیمه دوم بارسلونا باز هم میل به حمله را افزایش داد، اما دقت کافی در ضربات آخر و تمام کردن موقعیت‌ها را نداشت. تا اینکه نابغه آرژانتینی به داد کومان و بارسلونا رسید و در دقیقه ۷۶ با نفوذ به محوطه جریمه و یک ضربه به زاویه مخالف و پس از برخورد به تیر دروازه راهی تور شد تا بارسلونا به گل برتری برسد. در ادامه تلاش بارسلونا برای باز کردن دروازه حریف به جایی نرسید و کاتالان‌ها یک برد حساس ناپلئونی کسب کردند. شاگردان کومان با این برد ۱۷ امتیازی و در رده ۸ قرار گرفت.
 
آقای معمولی تعارف آقای خاص را پس زد، بزرگان سری آ بردند

نتایج سایر مسابقات:

انگلستان:
ساوتهمتون ۳ – ۰ شفیلدیونایتد

اسپانیا:
رئال سوسیه‌داد ۱- ۱ ایبار
رئال بتیس ۱ – ۱ ویارئال

ایتالیا:
آتالانتا ۳ – ۰ فیورنتینا

فرانسه:
نیس ۰ – ۱ رن
نانتس ۱ – ۱ دیژون
لوریان ۳ – ۰ المپیک
ریمس ۱ – ۲ برستویس
استراسبورگ ۲ – ۲ متز
لیل ۲ – ۱ بوردو
 
آلمان:
بایر لورکوزن ۴ - ۱ هوفنهایم
آگزبورگ ۲ - ۲ شالکه

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی