تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
۱۳+۱ بازی پرسپولیس برابر تیم‌های شرق آسیا

۵۲ سال مصاف با شرقی‌ها

در این مطلب کل بازی‌هایی که پرسپولیس برابر تیم‌های فوتبالی از شرق آسیا برگزار کرده را با هم مرور خواهیم کرد. البته پرسپولیس یک بازی دوستانه هم برابر تیم ملی ارتش کره جنوبی برگزار کرد که قبل از مصاف با سانفرس هیروشیما بود و به نوعی نخستین رویارویی پرسپولیس با شرقی‌ها محسوب می‌شود.

کد خبر: ۷۷۶۷۱
۱۵:۳۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹
 
۵۲ سال مصاف با شرقی‌ها
 
دیدارنیوز ـ مهدی حدادپور: پرسپولیس به زودی فینال لیگ قهرمانان آسیا را برای دومین بار برگزار خواهد کرد. اولین بار تیمی از شرق آسیا در اولین بازی آسیایی تیم پرسپولیس با سرخ‌های تازه تاسیس پایتخت بازی کرد و برنده شد، همین باخت باعث حذف تیم فوتبال پرسپولیس در مسابقاتی بود که سال ۱۳۴۷ برگزار شد. پرسپولیس در حالی به تیم کوگیو (سانفرس هیروشیما) باخت که تازه صبح همان روز به مسابقات ومحل برگزاری آن در تایلند رسیده بود. در این مطلب کل بازی‌هایی که پرسپولیس برابر تیم‌های فوتبالی از شرق آسیا برگزار کرده را با هم مرور خواهیم کرد. البته پرسپولیس یک بازی دوستانه هم برابر تیم ملی ارتش کره جنوبی برگزار کرد که قبل از مصاف با سانفرس هیروشیما بود و به نوعی نخستین رویارویی پرسپولیس با شرقی‌ها محسوب می‌شود.


دهداری هم بود
۱- پرسپولیس ۲ ـ ارتش کره جنوبی صفر (دوستانه ـ ۵ تیر ماه ۴۷)
گلزنان: همایون بهزادی وناظم گنجاپور
این دیدار در واقع اولین دیدار پرسپولیس با یک تیم خارجی بود ودر این دیدار پرویز دهداری که در این زمان ۳۵ ساله شده بود از فوتبال خداحافظی کرده وکفش هایش را آویزان کرد.



صبح رسید و عصر باخت
۲- پرسپولیس صفر - سانفرس هیروشیما یک
جام باشگاه‌های آسیا، تایلند ۱۹۶۸ (۲۷ دی ماه ۱۳۴۷)
پرسپولیس در مسابقات ورودی باشگاه‌های تهران که با حضور ۵ تیم برتر تهران برگزار شد عنوان قهرمانی را به دست آورد، اما مسابقات برای پرسپولیس خوش یمن نبود و پرسپولیس تازه روز صبح مسابقات به بانکوک مرکز تایلند که محل برگزاری مسابقات بود رسید و در همان روز به مصاف تیم ژاپنی رفت و در حالی که به شکل مشهودی خسته بود با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.
 
۵۲ سال مصاف با شرقی‌ها


عالی بود
۳- پرسپولیس ۴ ـ موتور کلون هنگ کنگ صفر
جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۶۸ (۳۰ دی ماه ۱۳۴۷)
گلزنان: غلام وفاخواه (۲ گل)، همایون بهزادی و رضا وطنخواه
پرسپولیس بعد از سه روز استراحت به مصاف تیم فوتبال هنگ کنگی رفت وبا نتیجه خوبی برنده شد. هنگ کنگ در آن دوران از قدرت‌های فوتبال آسیا بود و بُرد پرسپولیس بردی شایسته بود. 



هت تریک یار کمکی
۴- پرسپولیس ۴ ـ پیراک مالزی صفر
جام باشگاه‌های آسیا تایلند -۱۹۶۸ (۳ بهمن ۱۳۴۷)
گلزنان: غلام وفاخواه ۳ گل وحسین کلانی
پرسپولیس در این بازی هم عملکرد قدرتمندانه‌ای برابر تیم فوتبال پیراک مالزی داشت، اما به علت مساوی برابر نماینده اسرائیل غاصب در بازی آخر از حضور در مرحله بعدی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا بازماند. وفاخواه هم که برای پرسپولیس ۳ گل زد یار کمکی پرسپولیس از تیم فوتبال عقاب تهران بود که در مسابقات ورودی ۵ جانبه تهران برای حضور در آسیا با تیمش ۵ گل از تیم فوتبال پرسپولیس دریافت کرده بود.



شوت به ۲۴ سال بعد
۵- پرسپولیس ۱ ـ نیسان ژاپن ۱
مسابقات جام در جام آسیا یوکوهاما (۲۷ دی ماه ۷۱)
گل: حسن شیر محمدی
این بازی در مرحله فینال جام در جام آسیا ودر دور رفت برگزار شد وپرسپولیس در خانه حریف برابر ت نیسان تیمی که بعدا به یوکوهاما مارینوس تغییر نام داد  با کسب نتیجه یک بر یک، عملکردی خوب داشت. ژاپنی‌ها در آن دوران تازه لیگ حرفه‌ای خود را آغاز کرده بودند.

۵۲ سال مصاف با شرقی‌ها

قهرمانی پر زد
۶- پرسپولیس صفر ـ نیسان یک
فینال جام در جام آسیا تهران (۲۷ فروردین ۱۳۷۲)
پرسپولیس در خانه و در بازی برگشت، در حالی که با یک مساوی بدون گل هم قهرمان می‌شد با نتیجه یک بر صفر باخت  و در خانه عنوان قهرمانی را به ژاپنی‌ها تحویل داد.


انتقام بازی ملی
۷- پرسپولیس ۱ ـ پوهانگ کره جنوبی ۳
نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا، مالزی (۱۷ اسفند ماه ۱۳۷۵)  
گل: خداداد عزیزی
پرسپولیس در نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا در حالی به تیم کره‌ای باخت که تیم ملی کره با اکثر ملی پوشانش برابر اکثر ملی پوشان پرسپولیس در تیم ملی چند ماه قبل ۶ بر ۲ بازنده شده بود و به نوعی در این بازی کره‌ای‌ها انتقام گرفتند.



به سود مجید نامجو
۸- پرسپولیس صفر ـ آنیانگ ال جی ۱ 
(۲۰ آبان ماه ۱۳۷۶)
این بازی یک دیدار دوستانه بود که در آن پرسپولیس در تهران بازنده شد، اما علیرغم این باخت، مجید نامجو مطلق توسط مربی وقت تیم ملی به علت درخشش در این بازی به تیم ملی دعوت شد در حالی که نامجو مطلق مدت‌ها از تیم ملی به دور بود.

 
۵۲ سال مصاف با شرقی‌ها

با خاکپور و بی عابدزاده
۹- پرسپولیس صفر ـ دالیان چین ۲
جام باشگاه‌های آسیا هنگ کنگ (۱۴ فروردین ماه ۱۳۷۷)
پرسپولیس در نیمه نهایی مسابقات آسیا به تیم دالیان چین باخت در حالی که تیم ملی ما در ۲ بازی سال قبل از آن، به تیم ملی چین ۸ گل زده بود! در این بازی عابدزاده مصدوم وغایب بود ومحمد خاکپور هم بازیکن کمکی تیم بود.



دفاع ناکام در ریاض
۱۰- پرسپولیس صفر ـ جوبیلو ایواتای ژاپن ۲
جام باشگاه‌های آسیا، عربستان (اول اردیبهشت ماه ۱۳۷۹)
پرسپولیس در یک بازی دفاعی برابر تیم حریف که یک سال قبل در تهران استقلال را شکست داده و قهرمان آسیا شده بود شکست خورد و در نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های آسیا باز هم فرصتی خوب برای فینالیست شدن را از دست داد.


ناکام در نمایش خوب
۱۱- پرسپولیس ۱ ـ سوون سامسونگ ۲
جام باشگاه‌های آسیا کره جنوبی (۳ اردیبهشت ماه ۱۳۸۰)
گل: علی کریمی
پرسپولیس در نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا ودر شهر سوون کره جنوبی برابر تیم سامسونگ عالی بازی کرد وشایسته برد و صعود به فینال بود، اما با بدبیاری برابر تیم کره‌ای بازنده شد و نتوانست به فینال آسیا برود.



یک نیمه خوب، یک نیمه بد
۱۳- پرسپولیس صفر ـ کاشیما آنتلرز ژاپن ۲
فینال لیگ قهرمانان آسیا، ژاپن (۱۲ آبان ماه ۱۳۹۷)
در دور رفت فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ پرسپولیس در حالی که از حریف در نیمه اول برتر بود در نیمه دوم افت کرد و در مجموع بازنده شد وهمه چیز وسرنوشت کار به بازی در تهران کشیده شد.

۵۲ سال مصاف با شرقی‌ها

حسرت بزرگ
۱۴- پرسپولیس صفر ـ کاشیما آنتلرز صفر
برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، تهران (۱۹ آبان ماه ۱۳۹۷)
پرسپولیس در تهران هم نتوانست برابر تیمی برنده شود که اولین ستاره بین المللی‌اش زیکوی افسانه‌ای بود. در این روز هم زیکو به تهران آمده بود و در جایگاه مسابقات نشسته بود.


* نکته: پرسپولیس در سال ۱۹۹۰ برای برگزاری مسابقات جام در جام آسیا باید با تیم رِئال دووی کره جنوبی بازی کند، اما مسابقات به علت جنگ نفت در خلیج فارس به تعویق افتاد وبعد از برگزاری دوباره بازی‌ها تیم کره‌ای از ادامه مسابقات فوتبال جام در جام آسیا انصراف داد و بازی این مرحله برگزار نشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی