تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، یک ژنرال سیاه‌پوست برای وزارت دفاع انتخاب می‌شود

بنابر گزارش رسانه‌های آمریکا، جو بایدن بنا دارد برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، یک ژنرال سیاه‌پوست را به عنوان وزیر دفاع کابینه خود برگزیند.

کد خبر: ۷۷۴۱۶
۱۰:۲۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، یک ژنرال سیاه‌پوست برای وزارت دفاع انتخاب می‌شود
 
دیدارنیوز - لوید آستین، ژنرال بازنشسته نیروی زمینی، پیش از ترک پنتاگون معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده بود و در صورت تایید صلاحیت در کنگره، به عنوان نخستین سیاه‌پوست، ریاست قوی‌ترین ارتش جهان را در دست خواهد گرفت.

سمت وزیر دفاع، در کنار وزرای خارجه، دادگستری و دارایی، یکی از چهار پست کلیدی کابینه روسای جمهوری آمریکا است.
بایدن از زمان کارزارهای انتخاباتی وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ‌سفید تابوی پست‌هایی که تاکنون به سیاه‌پوستان و زنان سپرده نشده بود را بشکند. او دو روز پیش هم تاکید کرد بنا دارد کابینه‌ای تشکیل دهد که به لحاظ تنوع نژادی حضور زنان و اقشار مختلف، نیمرخی از جامعه امروز آمریکا قلمداد شود.

پیش از این هم جو بایدن با معرفی نخستین زن برای ریاست بر سازمان اطلاعات ملی و نخستین زن وزیر دارایی و نخستین مهاجر لاتین‌تبار در سمت وزیر امنیت ملی نشان داده بود که بنا دارد در سپردن پست‌های کلیدی دولت خود تابع کلیشه‌های مردسالارانه و سفیدپوست‌مدارانه واشنگتن نباشد.

ژنرال آستین، ۶۷ ساله، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، فرمانده ستاد کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقهٔ خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی را برعهده داشت.

از آنجا که از زمان خروج از از پنتاگون کمتر از ۷ سال می‌گذرد، ژنرال آستین باید برای گرفتن رای اعتماد در برابر هر دو مجلس نمایندگان و سنا حاضر شود.
 
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی