تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

عضو جامعه روحانیت مبارز: شورای نگهبان فقط خلاف شرع و قانون را مد نظر قرار ندهد و به نظرات کارشناسان هم دقت کند

سید رضا اکرمی گفت: در قضیه طرح دوفوریتی مجلس که حالا به قانون تبدیل شده، کار بهتر این بود که شورای عالی امنیت ملی در این موضوع دست بالا را می‌داشت و نظرش را عملیاتی می‌کرد. از سوی دیگر شورای محترم نگهبان در تصمیم‌هایش نباید فقط خلاف شرع و قانون بودن یک مصوبه را مد نظر قرار دهد بلکه حتماً باید به نظرات کارشناسان هم دقت و توجه کافی داشته باشد.

کد خبر: ۷۷۳۳۰
۱۲:۱۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹

عضو جامعه روحانیت مبارز: شورای نگهبان فقط خلاف شرع و قانون را مد نظر قرار ندهد و به نظرات کارشناسان هم دقت کند

 

دیدارنیوز ـ همان‌طور که از فردای انتخابات هشتم اسفندماه ۱۳۹۸ مشخص بود مجلس یازدهم، که با ادعای «انقلابی» بودن کارش را شروع کرد، مهم‌ترین سیاست خود را در مخالفت با تصمیم‌گیری‌های دولت قرار داده است. سیاستی که با تداوم فضای مجادله در کشور، نگرانی افکار عمومی را برای وضعیت نامساعد کنونی جامعه ایرانی بیش از پیش کرده است.

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفتگویی در این باره اظهار داشت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را به عنوان شعار اصلی انقلاب مطرح کردیم و همیشه هم سعی‌مان این است که از این سه اصل تخطی نکنیم. یکی از معانی «آزادی» این است که دستگاه‌های کشور هر کدام بنا بر قانون اساسی وظیفه‌ای دارند و در بیان نظرات و طرح دیدگاه‌ها آزادند، که این شامل دولت، مجلس و نهاد‌های دیگر هم می‌شود.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: این روز‌ها مدام می‌بینیم که بین مجلس و دولت اختلاف‌هایی به وجود آمده است که فی‌نفسه اشکالی ندارد، چون مباحث سیاسی مثل مسائل ریاضی نیست که دودوتا حتماً چهارتا شود. به هر حال درباره مسائل فکری، سیاسی، اجتماعی و... اختلاف فکر و عقیده امری بدیهی است. مهم، اما این است که آقایانی که صاحب‌نظر و مسئول‌اند با هم مذاکره و مباحثه کنند و حرف بزنند و در نهایت آنچه را که خیر، مصلحت و منفعت نظام و مردم است عملیاتی کنند.

او اضافه کرد: در قضیه طرح دوفوریتی مجلس که حالا به قانون تبدیل شده، کار بهتر این بود که شورای عالی امنیت ملی در این موضوع دست بالا را می‌داشت و نظرش را عملیاتی می‌کرد. از سوی دیگر شورای محترم نگهبان در تصمیم‌هایش نباید فقط خلاف شرع و قانون بودن یک مصوبه را مد نظر قرار دهد بلکه حتماً باید به نظرات کارشناسان هم دقت و توجه کافی داشته باشد.

سید رضا اکرمی در پایان گفت: این اختلاف‌ها و حتی جدل‌ها در طول ۴۲ سال حیات نظام بار‌ها مشاهده شده است. چه در مدیریت جنگ، چه در قضیه برجام و چه در موضوعات دیگر از این بحث‌ها بوده که در هر مقطعی بالاخره حل و فصل شده است. اکنون نیز همه باید بنا را بر هم‌صدایی و تنش‌زدایی بگذارند تا بلکه کشور را از شرایط بحرانی نجات دهیم.


چکیده گفتگو با سید رضا اکرمی

-صاحب‌نظران و مسئولان با هم مذاکره کنند
-همه بنا را بر تنش‌زدایی بگذارند تا کشور را از شرایط بحرانی نجات دهیم
 
 
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی