تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران
آخرین گزارش‌ها از حادثه در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداکردن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

سمیع‌زاده: اتحاد جهانی شطرنج، مانع یک توطئه علیه ایران شد

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج گفت: روز گذشته یک اتحاد جهانی در مجمع عمومی فیده شکل گرفت که خطر تعلیق را از شطرنج ایران دور کرد؛ اتحادی که موجب شد تا طرح انگلیس و کانادا به حاشیه برود.

کد خبر: ۷۷۳۲۹
۱۲:۰۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹

سمیع‌زاده: اتحاد جهانی شطرنج، مانع یک توطئه علیه ایران شد

 

دیدارنیوز ـ «محسن سمیع زاده» روز دوشنبه در گفتگویی با اشاره به رفع شدن خطر تعلیق از سر شطرنج ایران اظهار داشت: نود و یکمین مجمع عمومی فدراسیون جهانی شطرنج روز گذشته با ارائه گزارش رئیس این فدراسیون به اعضای مجمع شروع شد. بودجه ۲۰۲۱ طرح شد و موارد دیگری نیز مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آن‌ها شطرنج ایران بود که تهدید‌هایی متوجه آن شد. این کار با محوریت نایجل شورت نایب رییس انگلیسی فدراسیون جهانی شکل گرفت و در این راه کشور کانادا نیز با وی همراه شد.

او ادامه داد: باید از «آرکادی دوورکوویچ» رییس جهانی شطرنج تشکر کنم که جلوی یک توطئه را گرفت. از دیگر فدراسیون‌ها نیز تشکر می‌کنم که ایران را تنها نگذاشتند. یک اتحاد جهانی برای حمایت از ایران شکل گرفت. نایجل شورت لایحه خود را علیه ایران ارائه کرد، اما الجزایر نخستین کشوری بود که به مخالفت با آن پرداخت و رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی تنها به ایران منتهی ندانست و مالزی نیز در این مسیر به الجزایر پیوست. آنان از نایجل شورت پرسیدند چرا عربستان سعودی به خاطر بازی نکردن توبیخ نمی‌شود؟

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج با اشاره به دفاعیه ایران گفت: بعد از اظهارات نمایندگان فرهاد نیکوخصال سرپرست فدراسیون شطرنج وارد بحث شد و از نایب‌رئیس جهانی خواست تا به امور داخلی فدراسیون‌های ملی ورود نکند. او در صحبت‌های خود اضافه کرد که شطرنج ایران در حال رسیدن به قله‌های جهانی است و نمی‌توانند رشد آن را متوقف کنند. ما همواره پابیند نهضت و جنبش المپیک هستیم و دیگران را نیز به دوری ورزش از سیاست دعوت می‌کنیم. نیکوخصال در پاسخ به نایجل شورت اعلام کرد که کانادا و انگلیس هنوز به عضویت کمیته ملی المپیک کشور خود در نیامده در حالی که در ایران سال‌هاست که عضو این کمیته بوده و به قوانین هم احترام خواهد گذاشت.

وی در پایان اعلام کرد: بیانیه فیده که نایجل شورت منتشر کرد تنها برای ایران نیست بلکه برای دیگر کشور‌ها نیز توصیه‌شده است. در این بیانیه بازیکن خاطی را به جریمه تهدید کرده است و خبری از تعلیق و محرومیت نیست.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی