تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

توضیح جو بایدن در مورد توصیه‌اش به اوباما در مخالفت با حمله برای کشتن بن لادن

جو بایدن به توضیح درخصوص اینکه چرا در زمان معاونتش در دولت باراک اوباما به این رئیس جمهور سابق آمریکا قبل از دستور به انجام حمله برای کشتن اسامه بن لادن در پاکستان توصیه به صبر بیشتر کرده بود، پرداخت.

کد خبر: ۷۷۲۸۳
۱۳:۵۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹
توضیح جو بایدن در مورد توصیه‌اش به اوباما در مخالفت با حمله برای کشتن بن لادن
 
دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه‌ای که با یک مستند جدید شبکه سی.ان.ان داشته توضیح داد، این توصیه را که از سوی رئیس جمهور سابق عملی نشد، به جهت "فضا دادن به او" مطرح کرده است.

این مستند تحت نام "رئیس جمهور در انتظار" حاوی مطالبی از جانب همه پنج معاون زنده روسای اسبق رئیس جمهور شامل بایدن، دیک چنی، ال گور، دن کویل و والتر موندیل است.

به نوشته گاردین، بایدن در این مستند گفت: رئیس جمهور دور اتاق راه رفت...من فکر می‌کنم دور میز ۱۷ نفر بودند؛ مشاور امنیت ملی، وزیر امور خارجه، سیا، رئیس ستاد مشترک، همین طور بگیرید تا وزیر دفاع و غیره. سه نفر با او حرف زدند. شما فکر می‌کنید ما باید چه کار کنیم؟ وضعیت در اتاق به نحوی بود که انگار درصد مخالفان و موافقان ۶۰ به ۴۰ یا ۴۹ به ۵۱ است. دو نفر گفتند که برویم و یک نفر گفت که نرویم. و من شخص آخر بودم.

بایدن گفت که احساس می‌کرد هنوز یک گزینه دیگر هم مطرح است.

او ادامه داد: شما می‌توانستید یک پرواز دیگر در ارتفاع خیلی پایین انجام بدهید و از محل جاسوسی کنید تا تعیین کنید آیا این بن لادن است، زیرا بار دیگر اطمینانی وجود نداشت.

این معاون رئیس جمهور سابق دراین مستند بیان کرد، همچنان که نگاهی به اطراف اتاق انداخت نظرش را به جهت اینکه به باراک اوباما "فضا" بدهد، مطرح کرد.

او اظهار کرد: من گفتم آقای رئیس جمهور من فکر می‌کنم شما باید صبر کنید. و یک گشت دیگر بزنید. در حالی که می‌دانستم اگر شما گشت ارتفاع پایین‌تر را بزنید آنها ممکن است آن را ببینند و او فرار کند.

به گفته بایدن، او و اوباما متعاقبا یک صحبت شخصی دیگر با هم داشتند و در جریان آن این معاون رئیس جمهور سابق به اوباما توصیه کرد از غریزه‌اش پیروی کند و اضافه کرد که این تصمیم "کلیت ریاست جمهوری او را با ریسک روبرو می‌کرد".
وی گفت: گرفتن این تصمیم شجاعتی واقعی، واقعی و واقعی لازم داشت. و اگر این تصمیم غلط اجرا می‌شد او دیگر آنجا نبود و اگر که شکست می‌خورد تردید دارم که ۱۷ نفر دور میز می‌گفتند که "به او گفتم که او باید برود".

بایدن خاطرنشان کرد: من تلاش می‌کردم فضا را برای او حفظ کنم. او در ادامه این صحبتهایش گفت: این تصمیمی مهم بود که شجاعت و عزم این مرد را با ریسک کلیت ریاست جمهوری او نشان می‌داد. او بن لادن را تا دروازه‌های جهنم تعقیب کرد تا او را بگیرد.

باراک اوباما اخیرا در کتاب خاطرات جدیدش تحت عنوان "یک سرزمین موعود" نوشت: جو بایدن نظر مخالف نسبت به این حمله داشت. وی افزود که بایدن و رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق نگران "تبعات عظیم شکست" حمله بودند و توصیه کردند که رئیس جمهور "باید تا زمانی که جامعه اطلاعاتی نسبت به حضور بن لادن در آن مجتمع مطمئن‌تر شود هر گونه تصمیم در این مورد را به تعویق بیندازد".
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی